طراحی سایت فروشگاهی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن صفحات وب , می توانیم شاهد تعداد زیادی از سایت های فروشگاهی باشیم.امروزه در سراسر دنیا انسان ها اگر بخ صورت آنلاین از سایتی خرید نکنند حداقل قبل از رفتن به خرید یک سری به سایت ها می زنند تا برآورد قیمت کنند. شرکت طراحی سایت موز وب با تجربه زیاد در طراحی و پشتیبانی این گونه سایت ها دلایل اصلی داشتن یک سایت فروشگاهی را وابسته به عوامل زیر می داند

1- بهترین قیمت:

می توان گفت تقریبا تمام فروشگاه  های آنلاین کالاهای خودرا ارزانتر از فروشگاه های دیگر می فروشند. برای این اتفاق می توانیم چند دلیل بیان کنیم. اولین دلیل را می توان اینگونه بیان کرد که کاربران در اینترنت بیشتر به دنبال محصولاتی با قیمت پاینتر می گردند.

دلیل بعد را می توان اینگونه در نظر گرفت که کاربران آنلاین می توانند تعداد بیشتری از فروشگاه هارا در زمان کوتاهی بگردند و بهترین قیمت را به سرعت پیدا کنند.

و مهمترین نکته این است که خرید و فروش از طریق سایت های اینترنتی شامل بسیاری از مالیات ها و هزینه های جانبی نمی شوند.

 

2- تنوع محصولات:

دلایل زیادی موجب می شوند تا فروشگاه های حقیقی از توانایی ارایه محصولات با تنوع بالا محروم شوند. سایت های فروشگاهی  آنلاین می توانند محصولات را با تنوع بسیار بالایی به مشتریان خود ارایه کنند و بسیاری از محصولاتی که در فروشگاه های حقیقی وجود ندارند را می توان در فروشگاه های آنلاین خرید. مهمترین عامل ضعف فروشگاه های حقیقی در این باره عدم وجود فضای کافی برای تمام محصولات است در حالی که فروشگاه های آنلاین این محدودیت را ندارند.

البته اولین نکته ی مهمی که باید برای شروع طراحی سایت فروشگاهی در نظر گرفت بخش دسته بندی محصولات است. باتوجه به تعداد و گروه های زیاد محصولات گروه بندی های ما باید دقیق و قابل فهم باشد تا کاربر برای استفاده از آن مشکلی نداشه باشد , زیرا وجود ضعف در این بخ شاز وب سایت می تواند به راحتی یک مشتری را ار وب سایت شما دور کند و او به وبسایت دیگری مراجعه کند.

وب سایت های فروشگاهی یکی از حساس ترین وب سایت ها هستند که تمام قسمت های آن باید با جزییات و حساسیت بسیاری طراحی شوند تا بتواند مشتری را جذب کند.

طراحی سایت فروشگاهی

 

یکی از کاربردی ترین و مهمترین بخش طراحی سایت فروشگاهی بخش جستجو محصول است که به کمک آن مشتریان بتوانند به راحتی محصول مورد نظر خود را در زمان کوتاهی پیدا کنند. این بخش باید قابلیت هایی داشته باشد تا مشتری با جستجوی یک قسمت از نام محصول و یا مدل محصول بتواند به محصول مورد نظرش برسد.

قسمت مهم بعدی در طراحی سایت فروشگاهی بخش فیلتر است. همانطور که میدانیم یک کالا دارای خاصیت های ثابتی نیست. با  طراحی یک فبلتر مناسب کاربران می توانند محصولات خود را طبق شرکت سازنده , رنگ , سال تولید , قیمت و بسیاری خصوصیات فیلتر کنند تا در زمان کوتاه تری به محصول مورد نظر خود برسد.

از طرف دیگر مدیران نیز باید بتوانند به راحتی با سایت هماهنگ شوند و آن را مدیریت و کنترل کنند , برای این کار وب سیات فروشگاهی نیاز به یک Control Panel بزرگ و مجهز دارد به گونه ای که کار با آن نیز ساده باشد.

شرکت طراحی سایت موز وب قابلیت های بسیار زیادی را برای یک طراحی سایت فروشگاهی در نظر گرفته است که برخی از این قابلیت ها عبارت اند از:

  • طراحی گروه و دسته بندی محصولات
  • طراحی بخش جستجو با الگوریتم های سریع جستجو و توانایی های زیاد
  • طراحی بخش ویرایش قسمت های سایت برای مدیر سایت
  • طراحی پنل کاربری برای ثبت نام و مدیریت خرید برای مشتری
  • طراحی صفحه پرسش و پاسخ و سوالات متداول
  • طراحی بخش مدیریتی برای مدیر فروشگاه و ارایه نمودار های مالی و…
  • پستیبانی سایت از چند زبان
  • افزایش رتبه سایت برای جذب مشتریان بیشتر به فروشگاه ( SEO )
  • ایجاد بخش درگاه بانکی برای خرید راحت
نمونه کارهای طراحی سایت

نمونه کارهای طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت موز وب 10 سال سابقه فعالیت دارد و ماحصل آن طراحی سایت و اجرای پرتال های داخلی و خارجی است که در ذیل اسامی تعدادی از کارفرمایان موز وب به استحضار رسانیده می شود.

امکانات طراحی سایت

امکانات طراحی سایت فروشگاهی

هر طراحی سایت از تعدادی امکانات پایه و امکانات اختصاصی تشکیل می شود. در این بخش برای شما این امکانات را طوری توضیح داده ایم تا به شما کمک کنیم تا نیازهای خود از طراحی سایت را بهتر بدانید.

سوالات متداول طراحی سایت

سوالات متداول طراحی سایت فروشگاهی

معمولا برای هرکسی که نیاز به طراحی سایت دارد، سوالاتی پیش می آید. ما در این بخش لیستی از سوال و جواب ها که بین اثر کارفرماها مشترک هستند را برای شما آماده کرده ایم.

طراحی راب

طراحی رابط کاربری سایت فروشگاهی

طراحی رابط کاربری یک کار تخصصی و حرفه ای است که نیاز به دانش فنی، تجربه و سلیقه دارد. هر کارفرما نیز باید بهترین ظاهر برای وب سایت خود را انتخاب کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کند.

امکانات طراحی وب سایت

طراحی سایت فروشگاهی – امکانات تخصصی

هر طراحی سایت فروشگاهی با تعدادی امکانات تخصصی و رایج طراحی می شود. در زیر تعدادی از این امکانات معرفی شده اند.

این را اضافه کنیم که کاربران همیشه به دنبال اطلاعات هستند و هر جا که این اطلاعات بیشتر باشد جذب آنجا می شوند پس اطلاعات وب سایت خود را در هر زمینه ای مخصوصا این زمینه بالا ببرید.
حال به خدماتی که به طور معمول در یک طراحی وب سایت بازرگانی ارائه می شود اشاره می کنیم:

  • بخش کنترل و مدیریت محصولات:

کنترل و مدیریت یک وب سایت بزرگ فروشکاهی می تواند برای بسیاری از مدیران فروشگاه بسیار سخت و خسته کننده باشد , یکی از مهمترین موارد در طراحی سایت فروشگاهی وجود یک کنترل پنل با کارایی آسان و کاربرپسند است.

  • تسویه حساب به صورت آنلاین:

مهمترین عامل برای سرپا نگه داشتن وب سایت و در نهایت فروشگاه شما رسیدن پول است. با دریافت یک درگاه بانکی مشتری می تواند به راحتی هزینه سفارش را پرداخت کند.

این پروسه ممکن است مقداری زمان بر باشد و یا بعضی افراد نخواهند به این روش پرداخت خودرا انجام دهند , وجود یک صفحه به عنوان پرداخت با فیش بانکی می تواند یک مزیت در طراحی سایت فروشگاهی باشد.

  • پرداخت در محل:

بسیاری از کاربران ترجیح می دهند در زمان دریافت کالا هزینه را پرداخت نمایند , وجود این گزینه در وب سایت شما احساس اطمینان بیشتری به مشتریان شما خواهد داد.

  • جستجو:

افراد بسیاری هستند ک در ب سایت ها به دنبال یک کالا با مشخصات مورد نظرشان می گردند , وجود یک سیستم جستجو قدرتمند و سریع می تواند به عنوان یک برگ برنده برای وب سایت فروشگاهی شما حساب شود.

  • بخش نظرات و امتیازات:

بسیاری از کاربران هنگام خرید محصول به دنبال نظر کاربرانی هستند که آن محصول یا محصول مشابه را خریداری کرده اند. وجود این بخش در وب سایت شما و ثبت نظرات کاربران می تواند به شما کمک کند تا محصولات محبوب تر را بیشتر به فروش برسانید و به کاربران در هنگام خرید احساس امنیت بیشتری می دهد.

  • محصولات مشابه :

در زمان خرید یک محصول اگر به کاربران محصولات مشابه از همان گروه را پیشنهاد دهید , احمال خرید محصولات دیگر از آن گروه نیز افزایش پیدا می کند. برای مثال اگر در هنگام خرید دوربین عکاسی به کاربر محصولاتی مانند کیف دوربین , باتری کمکی , لنز دوربین , فلاش دوربین یا… را پیشنهاد دهید حتما کاربر از آن ها نیز بازدید می کند و این عمل می تواند به خرید محصولات بیشتر خاتمه یابد.

  • پنل کاربری :

طراحی یک پنل کاربری برای مشتریان می تواند به آن ها کمک کند تا کالا هایی را که خرید کرده است ببیند و احساس مهم بودن کاربر در سایت را به کاربران القا می کند.

وجود این پنل برای فروشگاه یک مزیت و قدرت پنهان محسوب می شود زیرا با وجود این پنل شما می توانید امانات تخصصی تری را نیز به فروشگاه خود اضافه کنید. امکاناتی مانند علاقه مندی ها , محصولات پیشنهادی بر اساس علایق کاربر و…

  • علاقه مندی ها :

بسیار پیش آمده است که افراد بخواهند محصولی را خریداری کنند ولی بودجه کافی برای خرید آن محصول را نداشته باشند. وجود بخش علاقه مندی ها به کاربران این امکان را می دهد تا محصولات مورد علاقه خود را در پروفایلشان ثبت کنند و دوباره آن را مشاهده کنند. وجود این بخش به مدیر فروشگاه نیز کمک می کند تا بداند در آینده ای نزدیک امکان دارد چه کالاهایی به فروش برسد.

  • مقایسه :

در فروشگاه های بزرگ بسیار اتفاق می افتد که چند کالا مشخصات فنی و قیمت نزدیک به همی داشته باشند و کاربر بخواهد آن هارا با یکدیگر مقایسه کند. اگر تعداد مشخصات کالا زیاد باشد به خاطر سپردن مشخصات و مقایسه آن با کالا های دیگر بسیار دشوار خواهد بود. وجود بخش مقایسه با کنار هم قرار دادن چند محصول می تواند یک دید کلی به کاربر دهد.

  • به من اطلاع بده :

بسیار پیش آمده کاربری بخواهد کالایی را خریداری کند اما کالا ناموجود باشد. این بخش , در صورت موجود شدن محصول به کاربر اطلاع می دهد تا محصول مورد نظرش را خریداری کند.

  • نمایش جزئیات محصولات :

در تمام فروشگاه های آنلاین وجود یک لیست جزییات همراه با عکس های مختلف از محصول و نمودار قیمت می تواند به فروشگاه اعتبار بسیاری ببخشد.

  • نمایش 3D محصول :

وجود تصاویر سه بعدی از محصول در فروشگاه ها به کاربر این اجازه را می دهد تا بتواند به صورت دلخواه یک محصول را از زوایای مختلف بررسی کند. این کار کاربر را در خرید مصمم می کند.

  • نمایش سریع :

نمایش جزییات اختصاری محصول به همراه عکس در صفحه ی فعلی بدون باز کردن صفحه جدید. وجود این امکان باعث تسریع خرید از طرف کاربران می شود.

  • ساخت ربات تلگرام :

از آنجایی که در سال های اخیر استفاده از تلفن های همراه هوشمند افزایش چشم گیری داشته است برای بهره وری بیشتر از کاربران موبایل وجود ربات تلگرام یکی از مهمترین بخش های فروشگاهی محصوب می شود.

  • نظر سنجی از کاربران:

با این بخش شما می توانید نظرات کاربران را درباره فروشگاه و سرویس دهی بدانید این کار هم باعث وفاداری کاربران به شما می شود و هم به پیشرفت فروشگاه کمک زیادی می کند.

بخش آنالیز مربوط به نظر سنجی می تواند نتیجه ی نظر سنجی را به صورت نمودار های دایره ای و میله ای با جزئیات نمایش دهد.

  • فیلتر کردن محصولات:

زمان یکه شما یک فروشگاه بزرگ با محصولات فراوان داشته باشید پیدا کردن یک محصول توسط کاربران بسیار دشوار می شود. وجود یک بخش فیلتر قدرتمند طبق تک تک خصوصیات در هر دسته از محصولات میتواند مشتریان بیشتری را جذب کند.

  • تخفیف های دوره ای:

در آخر هر دوره ممکن است بعضی محصولات شما فروش کمتری داشته باشد و یا از بعضی محصولات تعداد کمی مانده باشد. شما می توانید در هر دوره زمانی با قرار دادن تخفیف بر هر محصول به صورت دلخواه آن محصول را به فروش برسانید.

  • کارت تخفیف:

ایجاد کد تخفیف و ارسال آن با قابلیت اعمال بر سبد خرید , تک محصول , گروهی از محصولات و… می تواند به فروشگاه شما اعتبار بیشتری بدهد.

  • اتصال به پنل پیامکی:

قابلیت اطلاع رسانی خرید , فاکتور , ارسال به مشتری به صورت دلخواه و اطلاع دادن به مدیر فروشگاه و یا هرکدام از کارمند های انتخابی

  • روش های مختلف ارسال:

وجود یک بخش مخصوص ویژه انتخاب زمان ارسال محصول و روش ارسال یکی از گزینه های قدرتمند در طراحی وب سایت فروشگاهی محسوب می شود و باعث جذب کاربران بیشتر می شود زیرا کاربران با خیالی آسوده از رسیدن بسته در زمان مورد نظر مطلع هستند.

  • پشتیبانی آنلاین :

وجود یک بخش به صورت گفت و گو ی اختصاصی در طراحی سایت فروشگاهی برای پاسخگویی به سوالات مشتریان و رفع مشکلات آن ها می تواند شمارا به قدرتمند ترین سایت مبدل کند.

  • انبارداری :

این آیتم می تواند خروجی از لیست محصولات موجود د رانبار , محصولات فروخته شده , محصولات سفارش داده شده , محصولات در حال ارسال را به مدیرفروشگاه نمیاش دهد.

  • دسته بندی ها :

در فروشگاه باید بتوانیم محصولات را طبق جدیدترین , قیمت , محبوبترین و… نمیاش داد تا یک فروشگاه مطرح داشته باشیم.

  • سیستم همکاری درفروش :

به کمک این بخش از طراحی سایت فروشگاهی می توانید به کاربرانتان یک کد اختصاص دهید تا آن ها با معرفی دیگران به سایت شما از شما در خرید های بعدی خودشان تخفیف دریافت کنند.

در نهایت با افزایش آگاهی های تان در مورد شرکت موز وب شاید تمایل داشته باشید تا پیش فاکتور را نیز تهیه  کنید. در واقع در این بخش مشخص می شود که چه خدماتی را می خواهید داشته باشید و حدود هزینه شما چقدر خواهد شد .
علاوه بر این  در صورت داشتن سوال با اطلاعات تماسی ارتباط برقرار کرده  و یا از طریق صفحه مشاوره به جواب تمامی سوالات خود برسید. ما به همراه شما خواهیم بود.