یکی از سخت ترین کارهایی که یک تجارت کوچک می تواند انجام دهد این است که در مقابل مخاطبان مناسب قرار بگیرد بدون اینکه بلافاصله نادیده گرفته شود.نحوه پاسخ مردم به تبلیغات بسیار متفاوت تز از گذشته است و این موضوع کار را برای کسی که تازه شروع کرده است دشوار می کند.
بی اعتمادی مردم به تبلیغات دلایل مختلفی دارد: تعداد تبلیغات بسیار زیاد شده،در حال حاظر ترفندهای بازاریابی آنگونه که مردم میخواهند نیست،تبلیغات فاقد هرگونه اصالت است.با توجه به تعداد تبلیغات نشان داده شده و آشنایی بیش از حد با ترفندهای بازاریابی،جلب توجه مصرف کنندگان سخت تر می شود و این موضوع کار را برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند دشوار می کند.اگر تلاش می کنید مخاطبان خود را جذب کنید و فروش محصولاتتان بیشتر شود ممکن است بخواهید به بازاریابی تأثیرگذار بپردازید.
بازاریابی تأثیر گذار به همکاری بین شما و شخصی که مخاطبان شما در رسانه های اجتماعی از آن پیروی می کنند و به عقیده آن احترام می گذارند،گفته میشود.در واقع چیزی بیش از این وجود دارد،اما ما قصد داریم شما را با اصول اولیه و چگونگی مقابله با این شکل محبوب بازاریابی بیشتر آشنا کنیم.
اول،چه کسی (یا چه کسانی) در زمینه ی کاری شما برای بازاریابی تأثیرگذار و مفید است؟
به نظر می رسد این سؤالی است که این روزها ذهن همه را به خود مشغول کرده است.اگرچه به نظر می رسد هر کسی که برطبق عادت هرروز با چهره ی خندان عکس میگیرد و به اشتراک می گذارد،اینفلوئنسر است،اما این درست نیست. همچنین ممکن است فکر کنید که هرکسی در رسانه های اجتماعی بیشتر فالور داشته باشد، یک اینفلوئنسر است،اما از نظر فنی این هم صحیح نیست،گرچه تمایل دارد با این لقب خطاب شود.
در بازاریابی تأثیرگذار شخصی است که می تواند تصمیمات خرید یک فرد را به طور مؤثر تغییر دهد.معمولا اینفلوئنسرها در یک رسانه بسیار آگاه و معتبر هستند و بسیار فعالانه با اعضای آن درگیر هستند.مثلاً برای بازاریابی لوازم ارایشی میتوانید،از هنرمند آرایشگر، نیکی دی جگر (NIKKIETUTORIALS) استفاده کنید.او تصاویر و فیلم هایی از تکنیک های ارزشمند و کارهای چشمگیر هنر و صنعت خود به اشتراک می گذارد، وی 12.4 میلیون دنبال کننده اینستاگرامی را نیز در اختیار دارد.
آنچه این ستارگان رسانه های اجتماعی را تبدیل به اینفلوئنسر می کند این است که آنها اساساً خود را در مارک مستقل خودشان قرار داده اند;شخصی که نسبت به پیروان خود احساس واقعی و قابل اعتمادی دارد.بنابراین هنگامی که مارک های دیگران را تبلیغ می کنند،احتمالاً طرفداران آنها به توصیه هایشان اعتماد خواهند کرد.
همچنین آنها سعی در یادگیری یک موضوع خاص دارند.این نوعی تخصص است که آنها را فراتر از تبلیغات سنتی دیگر قرار می دهد.در عوض،این افراد هم خود را به مارک های مستقل و قابل شناسایی تبدیل کرده اند.سپس از این بستر برای تبلیغ برندهای دیگر که مطابق با ارزش ها و چشم اندازهایشان استفاده می کنند.
به عبارت دیگر،آنها فروشنده خودشان هستند و باید همینطور باشند.آنها در مورد یک موضوع دانش کسب کرده اند و روبروی دوربین مینشینند تا آنرا به جهانیان نشان دهند.
انواع اینفلوئنسر
تقریباً در هر زمینه ای اینفلوئنسر برای تبلیغات وجود دارد،انواع مختلفی از اینفلوئنسرها هستند که میتوانید با آنها همکاری کنید و هر کدام دارای تخصص و بازار خاص خود هستند.
اینفلوئنسرها می توانند افراد مشهور،روزنامه نگار و گزارشگر ،وبلاگ نویسان و vlogger ها و انواع دیگر سازندگان محتوا باشند.هر اینفلوئنسر مخاطب و تخصص خاص خود را دارد و هنگام پیدا کردن یک اینفلوئنسر برای همکاری با کمپین، باید اندازه و ماهیت آن در نظر گرفته شود.
اگر تازه شروع به بازاریابی کرده اید یا می خواهید به یک موقعیت خوبدسترسی پیدا کنید، می توانید به دنبال میکروها باشید.بر خلاف اینفلوئنسر معمولی،”میکروها” معمولاً افرادی عادی هستند که درمورد موضوعی آگاهی دارند اما خیلی محبوب نیستند،اما موارد زیر را دارند.میکروها نسبت به اینفلوئنسر ها میتوانند تاثیر بالاتری روی مخاطبانشان بگذارند.
تعداد فالورهای مورد نیاز برای طبقه بندی به عنوان میکرو اثرگذار بسیار قابل بحث است. برخی می گویند کمتر از 2000 فالور،برخی می گویند حداقل بیش از 3،000 و برخی دیگر در هر جایی از 1000-10،000 تا 1000-100،000 فالور را قبول می کنند.با یک جستجوی Google کارتان بسیار راحت میشود.اینفلوئنسر میکرو ثابت کرده که برای دستیابی به مخاطبان خود نیازی به استخدام یک میلیونر ندارید.
فقط باید بدانید که هدفتان صحبت کردن با “افراد عادی” برای تبلیغاتتان است.در هنگام پیشرفت،به احتمال زیاد با کارشناسان صنعت،مدیر عاملان و افراد مشهور همکاری خواهید کرد.
بازاریابی تأثیرگذار چیست؟
اکنون که می دانید اینفلوئنسر چیست و با برخی از انواع آن اشنا شدید تعریف بازاریابی تأثیرگذار آسان تر است.
بازاریابی تاثیرگذار به همکاری مشترک بین یک اینفلوئنسر و یک برند گفته میشود.از اینفلوئنسر برای تقویت آگاهی درباره یک مارک یا محصول به مواردی استفاده می شود، که با مخاطب هدف تجارت حمایت کننده همپوشانی دارد.این روش برای جذب مخاطب،افزایش فروش، تعامل و وفاداری مشتری عالی است.
کمپین های بازاریابی تاثیرگذار به گونه ای طراحی شده اند که سبک هر دو طرف را منعکس کنند. تجدید نظر مخاطبان باید هر دو راه را طی کند. هم برای فالوران اینفلوئنسر که مارک را دوست ندارند و هم فالوران نام تجاری که احتمالاً با اینفلوئنسر آشنایی ندارند.به این ترتیب،این اینفلوئنسرها،مخاطبانشان را به سمت مارکی هدایت میکنند که تمایل به مشهور شدن و شناخته شدن دارد.
روی هم رفته،بازاریابی تأثیرگذار می تواند با کمک یک چهره آگاه و مشهور که در بازارکار شما دانشی کسب کرده و شناخته شده،دقیقاً مانند هر ابزار مهم دیگری برای تجارت،باعث شود که بتوانید برای برند یا محصول خود شهرتی کسب کنید، بازاریابی تأثیرگذار روش دیگری برای صحبت شما با مخاطبانتان است.
اگر هنوز هم مردد هستید و نمیدانید که آیا میخواهید فرصتی به بازاریابی تأثیرگذار بدهید،این آمار را مطالعه کنید.
براساس یک مطالعه از Markedly مخاطبان بیشتر به یک اینفلوئنسر میکرو جذب میشوند به افراد مشهور.
براساس تخمین Mediakix،صنعت بازاریابی تأثیرگذار تا سال 2020 به 5 تا 10 میلیارد دلار دلار میرسد.
برطبق گزارشMediakixگفته میشود 89٪ از بازاریابان ادعا میکنند ROI بازاریابی تأثیرگذار حداقل به اندازه سایر روشها خوب و حتی بهتر از برخی نیز است.
اما پیدا کردن یک اینفلوئنسر مناسب کار سختی است:Mediakix میگوید61٪ از بازاریابان ادعا کرده اند که چالش شماره یک آنها در بازاریابی تأثیرگذار،یافتن بهترین اینفلوئنسر است.
چگونه می توانیم یک اینفلوئنسر پیدا کنیم:
با توجه به آخرین آمار،اینکه وقت خود را برای یافتن اینفلوئنسر مناسب برای کمپین خود صرف کنید خیلی مهم است.شما می خواهید مطمئن شوید که اهداف،مخاطبان و انتظارات از ابتدا تا انتها هماهنگ هستند، اما این فقط زمانی محقق میشود که بهترین اینفلوئنسر را پیدا کنید.در وهله اول چگونه یک شریک عالی پیدا کنید،ادامه ی مقاله را بخوانید:
وبلاگ ها و سایر نشریات آنلاین
اگر به دنبال یک متخصص در زمینه موضوعی هستید،پیدا کردن نویسنده یا گزارشگر در صنعتتان نقطه ی خوبی برای شروع است.اگر برای همکاری شخصی را در ذهن دارید،حتماً مطالبی که منتشر کرده اند را بخوانید و تحقیقات بیشتری انجام دهید.
رسانه های اجتماعی
این نسبتاً بدیهی است.حتی اگر به دنبال یک اینفلوئنسر در رسانه های اجتماعی نیستید، احتمال زیادی وجود دارد که فرد برگزیده ی شما تا حدودی در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشد.این موضوع به شما امکان می دهد تا ببینید که آنها چگونه با فالورشان تعامل دارند.
یک منبع عالی برای یافتن اینفلوئنسر در رسانه های اجتماعی،مخاطبان خود شما هستند.برگه هایی را در حساب هایی نگه دارید که به طور مداوم در پست ها ذکر شده و برچسب گذاری می شوند یا پست های آنها غالباً مشترک است.
هنوز هم در رسانه های اجتماعی به دنبال یک اینفلوئنسر میگردید؟بسیار خب، آیا از موتورهای جستجو استفاده کرده اید؟ باید با جستجوی کلمات کلیدی و هشتگ های مربوط به صنعت خود، محتوا و افراد مناسب را پیدا کنید.
موتورهای جستجو
آیا Google را امتحان کرده اید؟ممکن است احمقانه به نظر برسد، اماجستجوی یک اینفلوئنسر ،به ویژه در صنعت شما در نوار جستجو (به عنوان مثال “صنعت مشاغل شما” + “اینفلوئنسر”)می تواند نتایج مطلوبی برایتان کسب کند.حتی اگر شما را به یکی از ابزارهای دیگر برای یافتن یک اینفلوئنسر هدایت کند،اشتباه کردن محبوب ترین موتور جستجوی جهان غیرممکن است.بدیهی است که در صورت موفقیت،لازم است که در مورد اینفلوئنسر خود تحقیقات دیگری نیز انجام دهید تا مطمئن شوید که با ارزشهای شما مطابقت دارند و از نظر کلی برای کارتان مناسب هستند.
نرم افزار اینفلوئنسر آنلاین
با رشد مداوم بازاریابی تأثیرگذار،جای تعجب ندارد که برای یافتن اینفلوئنسر خدمات تخصصی وجود داشته باشد.یکی از محبوب ترین سایتها برای این موضوع BuzzSumo است.این برنامه این امکان را برایتان فراهم میکند تا براساس موضوع یا مکان،اینفلوئنسرهای مناسب خود را پیدا کنید و سپس اقتدار، تأثیر و تعامل آنها را تحلیل کنید.
شرکت های بازاریابی تاثیرگذار
اگر بودجه دارید و وقت ندارید، استخدام آژانس راه دیگری است که می توانید انتخاب کنید.اگرچه ممکن است خودتان هم به اندازه ی کافی اگاهی داشته باشید اما بدیهی است که آژانس ها هم می توانند در تحقق اهدافتان به شما کمک کنند.این اژانس ها از شناسایی تأثیرگذار تا مدیریت شبکه های شما و تدوین یک استراتژی کامل اجتماعی ، به شما کمک میکنند.
نمونه های بازاریابی تاثیر گذار
یکی از معروف ترین مارک های مد در جهان H&M است. دسترسی جهانی آن نیز مانند بیش از 31 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام،به توزیع میزان گسترده آن در شبکه های اجتماعی کمک می کند. یک دلیل وجود دارد:نگاه سریع به حساب رسمی Instagramhm همچنین همیشه ویترین خوبی را در کنار هم نشان میدهد.همچنین این برند با بازاریابی تأثیرگذار بسیار آشناست.کمپین ها شاملlaura_tobon ،sincerelyjules وelavelden شده اند
دیدگاهتان را بنویسید