موز وبموز وب
جستجو
  • صفحه نخست
  • طراحی سایت
  • بازاریابی اینترنتی
  • سئو
  • نمونه کارها
  • نظر مشتریان
  • درباره ما
  • تماس با ما
جستجو
موز وبموز وب
2976 8885 - 021

سئو سایت با کمک توضیحات متا

  • خانه
  • مقالات
  • وبلاگ, بازاریابی اینترنتی
  • سئو سایت با کمک توضیحات متا
تیم طراحی سایت موز وب2019-02-06T23:54:40+03:30

Meta Description یا توضیحات متا نوعی از تگ های HTML هستند که توضیح مختصری درباره محتوای صفحه می دهند. توضیحات متا معمولا برای توضیح نتایج جستجو در موتور های جستجو به کار می رود. نمونه ای از توضیحات متا به شرح زیر است:

<head>
<meta name=”description” content=” This is an example of a meta description. This will often show up in search results.”>
</head>

Meta Description چیست؟

تگ های توضیحات بیشتری تاثیری بر رنکینگ و رتبه شما در موتورهای جستجو ندارند اما برای جذب بازدید کننده از موتورهای جستجو بسیار بسیار مهم هستند. همین چند پاراگراف به وبمستر فرصت می دهد تا محتوایش را برای جستجوگرها تبلیغ کند و جستجوگرها را از این که محتوای صفحه همان چیزی است که به دنبال آن می گردند، مطلع می سازد.

با وجود اینکه کلمات کلیدی استفاده شده در توضیحات متا را هوشمندانه انتخاب می کنید، توضیحی را در آن بنویسید که جستجوگر را به بازدید از صفحه شما وادار کند. نکته مهم در نوشتن توضیحات متا این است که توضیح شما ارتباط مستقیم با محتوای صفحه داشته باشد و توضیحات متا هر صفحه منحصر به همان صفحه باشد. توضیحات متا می تواند هر طولی داشته باشد اما موتورهای جستجو نوضیحات بیش از 160 کاراکتر را به طور ناقص نمایش می دهند.توضیحات متا ترجیحا باید بین 150 و 160 کاراکتر باشد.

بهبود توضیحات متا برای سئو

تبلیغات هوشمندانه بنویسید. تگ توضیحات متا قابلیت تبلیغات را از طریق موتور جستجو امکان پذیر کرده است. این تگ بازدید کننده را از نتایج موتور جستجو به سایت شما هدایت می کند و یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی با موتورهای جستجو است. نوشتن یک توضیح جالب و گیرا با استفاده از کلمات کلیدی مهم می تواند میزان کلیک (click-through rate) را بهبود بخشد. برای افزایش میزان کلیک بر روی نتایج جستجو این نکته را در نظر داشته باشید که گوگل و دیگر موتورهای جستجو کلمات کلیدی مرتبط به عبارت جستجو شده را در توضیحات متا پر رنگ می کند.

از توضیحات متا تکراری خودداری کنید

همان طور که سر تیترها (title) نباید یکسان باشند، Meta description هم برای هر صفحه باید منحصر به فرد باشد. یکی از راه های جلوگیری از Meta description تکراری استفاده از راه های برنامه نویسی برای تولید متای منحصر به فرد برای صفحات اتوماتیک است.

اندازه توضیحان متا برای سئو

عاملی برای رنکینگ گوگل نیست

گوگل در سپتامبر سال 2009 بیانیه ای داد و در آن اظهار کرد که هیچیک از توضیحات متا و کلمات کلیدی متا تاثیری روی رنکینگ گوگل و الگوریتم های جستجوی وب گوگل ندارند. گوگل از توضیحات متا برای نمایش نتایج بهتر در جستجوها و هنگام جستجوی پیشرفته کاربران استفاده می کند، اما توجه داشته باشید که metaتوضیحات متا تاثیری بر روی الگوریتم های جستجوی وب گوگل ندارد.

علامت گیومه description را ناقص می کند

زمانی که از علامت نقل قول در توضیحات متا استفاده کنید، گوگل توضیحات را می برد و ناقص می گذارد. برای جلوگیری از بریده شدن توضیحات بهتر است که هر کاراکتری به غیر از حروف و اعداد را از توضیحات حذف کنید. اگر علامت نقل قول ( “ ) در توضیحات متا مهم است، می توانید از گیومه تکی ( ‘ ) به عنوان جایگزین گیومه معمولی استفاده کنید.

گاهی اوقات بهتر است که توضیحات متا ننویسید

با این که نوشتن یک توضیح خوب معمولا عاقلانه تر از این است که خود موتور جستجو بخشی از متن را انتخاب کند، اما همیشه هم این طور نیست. این قاعده کلی را از شرکت طراحی سایت موز وب به خاطر داشته باشید که اگر صفحه ای شامل دو یا سه عبارت پر جستجو است، یک توضیحات متا را انتخاب کنید که همه این مطالب را در بر گیرد. اگر صفحه دنباله ای از جستجو ها را در بر می گرفت ( سه یا بیشتر کلمه کلیدی) – مثلا صدها مقاله یا مطلب وبلاگ یا حتی یک راهنمای بزرگ – گاهی اوقات زیرکانه تر این است که به موتورهای جستجو اجازه دهید که خودشان نوضیح مناسب را انتخاب کنند. دلیل آن هم ساده است: وقتی که موتور جستجو انتخاب می کند، توضیحی را انتخاب می کند که شامل کلمات جستجو شده باشد.

زمانی که می خواهید تصمیم بگیرید که آیا از توضیحات متا استفاده کنید یا نه؟ این نکته را از سئوگپ به یاد بیاورید که شبکه های اجتماعی هنگام به اشتراک گذاشتن صفحه شما، از توضیحات متا استفاده می کنند. اگر توضیحات متا نباشد، شبکه های اجتماعی از اولین متنی که پیدا کنند استفاده می کنند. اگر اولین متن صفحه مناسب نباشد، تجربه ناخوشایندی برای بازدید کننده محتوای شما در شبکه های اجتماعی خواهد بود.

بازاریابی اینترنتی html, meta description, بهینه سازی سایت, توضیحات متا, سئو, گوگل

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط

تاثیر موتور جستجو در فروش طراحی سایت 2017/06/12

رفتار مصرف کننده ها و تاثیر موتور جستجو در فروش

ادامه مطلب
بهینه سازی متن وب سایت 2017/07/08

بهینه سازی متن وب سایت برای افزایش بازدید سایت

ادامه مطلب
از شرکت طراحی سایت یک سایت موبایل دوست بخواهید 2018/09/27

از شرکت طراحی سایت یک سایت موبایل دوست بخواهید

ادامه مطلب
انتخاب دامنه در طراحی سایت 2016/12/21

راهنمای انتخاب بهترین دامنه در طراحی سایت

ادامه مطلب
اهمیت عکس ها و طراحی رابط کاربری در طراحی سایت 2018/09/19

آموزش انتخاب عکس ها و طراحی رابط کاربری در طراحی سایت

ادامه مطلب
ترافیک وب سایت 2017/02/06

ترافیک وب سایت و تناسب رنکینگ

ادامه مطلب
آموزش طراحی وب سایت صنعتی 2017/07/08

آموزش طراحی وب سایت تجاری برای شرکت طراحی سایت

ادامه مطلب
کنترل روبات جستجو در سئو 2016/12/21

کنترل روبات جستجو در سئو

ادامه مطلب
تبلیغات گوگل و موتور جستجو 2017/06/12

میزان تاثیر تبلیغات گوگل و جستجو بر مخاطبان

ادامه مطلب
36 سایت رایگان برای تبلیغ وب سایت شما 2018/09/29

ساخت بک لینک رایگان با این ۳۶ سایت

ادامه مطلب
© تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به تیم موز وب می باشد.
Facebook Twitter Instagram Linkedin WhatsApp
  • صفحه نخست
  • طراحی سایت
  • بازاریابی اینترنتی
  • سئو
  • نمونه کارها
  • نظر مشتریان
  • درباره ما
  • تماس با ما