طراحی سایت شبکه اجتماعی

این روزها یکی از پرطرفدارترین و پربازدیدترین سایت های موجود در اینترنت، سایت های شبکه اجتماعی هستند، به طوری که سایت شبکه اجتماعی بعد از سایت های موتور جستجو، پرکاربرترین سایت ها هستند.

تعداد کاربران بعضی از شبکه های اجتماعی به قدری زیاد شده است که از جمعیت خیلی از کشورها بیشتر کاربر دارند. برای مثال اگر فیس بوک یک کشور بود، پرجمعیت ترین کشور جهان محسوب می شد. به همین جهت انتخاب یک شرکت مناسب برای طراحی سایت شبکه اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است.

طراحی سایت شبکه اجتماعی یک ابزار قدرتمند است که به مردم اجازه می دهد تا ارتباط برقرار کنند و به بسیاری از منابع متصل شوند که در چند دهه اخیر امکان پذیر نبود. شما می توانید با دوستتان در یک سمت دیگر سیاره، چت کنید و در زمان چت، عکس و فیلم بگیرید و بفرستید . با وب شما ممکن است که دوست قدیمی خود را که طی سال ها ندیده اید، بتوانید پیدا کنید. شما می توانید دوستان جدید پیدا کنید و یا حتی برای خود همسر پیدا کنید.

سایت های آنلاین شبکه های اجتماعی، امروزه مقصد های بسیار مشهوری هستند. این سایت ها سرویس ها  ها را با یکدیگر در راهی بهینه شده و جذاب بسته بندی می کند تا کاربران به وب سایت برای برقراری ارتباط، نفوظ کنند . صدها سایت شبکه های اجتماعیی وجود دارد. محدوده سایز آن ها بزرگ گرفته مانند facebook و myspace تاسایت های کوچکتر که بر چیز خاصی هدف گرفته شده است مانند RAVELRY که یک سایت شبکه های اجتماعی برای افرادی است که دوست دارند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و یکدیگر را ببینند. این سایت مردم را به یکدیگر نزدیک تر می کند وقتی از هم مایل ها فاصله دارند.

شروع طراحی سایت شبکه اجتماعی

اولین چیز برای در نظر گرفتن برای طراحی سایت شبکه اجتماعی، تمرکز کردن در آن است. بدون تمرکز، سایت شما از وب سرویس ها و ویژگی ها اشغال و پراکنده و خواهند شد. زمانی که سایت شما ممکن است درگیر برنامه ها شده باشد، با تمرکز اولیه کاربر شما ضربه بزرگی نخواهد خورد.

آیا می خواهید سایت شما هدف عمومی شبکه های اجتماعی باشد؟ اگر می خواهید، یعنی می خواهید با مشهورترین وب سایت ها در اینترنت رقابت کنید. غول هایی مانند FACEBOOK ، طراحی سایت شبکه اجتماعی و فضای شبکه های اجتماعی را در آمریکا می گیرند. در بقیه کشور ها شما باید علیه سایت هایی مانند Orkut در برزیل، Bebo در اروپا و ایرلند و یا Hi5 دز چین رقابت کنید و بالا بیایید. این سایت ها نه تنها سال ها از شروع کارشان می گذرد، بلکه میلیون ها کاربر دارد.

انتخاب دیگر این است که یک سایت برای سرگرمی و یا فعالیت خاصی ایجاد کنیم. قرار دادن یک قالب و نمای کلی به سایت، ممکن است به آن در اجرای اولیه کمک کند و رشد اجتناب نا پذیری برای جمع آوری مخاطبان و مشتری ها داشته باشد. و با انتخاب کردن یک قالب، شما جذب خواهید کرد کاربرانی را که همچنان در موضوع مشتاق هستند.

کاربران علاقه مند، کاربران مشغول و درگیر هستند. این یعنی آن ها علاقه دارند که در جامعه و اجتماع مشارکت کنند و در این اطراف باقی بمانند. اگر محتوایی هیجان انگیز برای کاربران شما  در سایت شما وجود نداشته باشد، آن ها خارج می شوند.

فرض کنیم که شما یک قالب عالی برای طراحی سایت شبکه اجتماعی خود دارید. مخاطبان بالقوه در بیرون و در اینترنت وجود دارند، و منتظر هستند تا به یک جامعه که به علاقه آن ها اهمیت می دهد، عضو شوند. شما چه کاری در ادامه انجام می دهید؟

یک لیست از مواردی که سایت شما پیشنهاد می دهد تهیه کنید. این بهتر است شامل همه چیز از جمله صفحه پروفایل کاربر به هر تابلو تبلیغاتی و یا سرویس پیغام ها است که شما باید نقشه ریزی کنید. شما ممکن است که بخواهید این ویژگی ها را بخرید و یا آن ها را خودتان بسازید. بعضی از این ها حتی ممکن است رایگان در دسترس باشد، و در قالب سورس باز باشد. در برابر این وسوسه که همه چیز را شامل شوید، مقابله کنید، زیرا سایت شما ممکن است که بی نظم شود اگر این کار را کنید. در عوض، قالبی انتخاب کنید که بهترین مطابقت با کار شما را داشته باشد.

شما همچنین به یک هاست برای وب سایت خود نیاز خواهید داشت. اگر شما از سایت خود توقع دارید تا به سرعت رشد کند، شما به یک هاست نیاز خواهید داشت که فضای کافی و پهنای باند خوبی داشته باشد تا نیاز هایتان را فراهم کنید.  برای بیشترین قسمت، هاستینگ وب کافی نیست. فکر کنید که شما خوش شانس نیستید که کسی را پیدا کنید که مایل به خدمات میزبانی باشد، آن گاه شما باید پولی را برای خود پس انداز داشته باشید.

قیمت پایه طراحی سایت شبکه اجتماعی

راهی برای جمع آوری پول برای سایت شما این است که به دنبال ریسک سرمایه خود باشید. این یعنی شخص یا سازمانی که پول برای کسب و کار جدیدی سرمایه گذاری می کند، در این امید که کسب و کارشان موفق می شود و به سرمایه شان سود نیز تعلغ می گیرد. بسیاری از وب سایت ها شروعشان از سرمایه ای اضافی و با ریسکش آغاز می شود و همین آن ها را به سمت موفقیت می راند. مقداری شبیه سویس پیغام رسانی twitter می باشد که بر اساس سرمایه و نه  برنامه کسب و کار دیگری باقی مانده اند.

فقط درصد کوچکی از  کسب و کار های تازه راه اندازی شده سرمایه را دریافت می کنند. شما ممکن است برای سایت خود، خودتان سرمایه گذاری کنید و یا از یک منبع مناسب وام بگیرید. هر رویکرد، ریسک هایی را با خود حمل می کند. شما بهتر است مراقبت دقیق به هر قدم قبل از انجام هر کاری را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که شما می توانید هزینه ها را در صورت طولانی تر شدن نقشه وب سایت خود تا موفقیت را در نظر بگیرید.

Twitter مشهور شد اما نه فقط به دلیل داشتن سرویس و طراحی سایت شبکه اجتماعی، بلکه در نقشه کسب و کار خود کمی کمبود داشت. twitter هزینه هایی از ریسک در سرمایه گذاری استفاده کرد. شما بهتر کمی زمان بگذارید تا نقشه کسب و کاری را طراحی کنید. چگونه یک وب سایت می تواند خودش پایدار باشد و یا حتی سود داشته باشد؟ این سوال راحتی نیست و حتی سایت هایی مانند Youtube نیز با این جواب در حال کشمکش می باشد. اما اگر شما زمان صرف نکنید که درباره اش فکر کنید که سایت شما چگونه قرار است تولیدات داشته باشد، حداقل پولی را صرف می کنید و سایت شما طول زندگی زیادی نخواهد داشت.

این همچنین مهم است تا به یاد داشته باشید که کسب و کار شما کساد نشود. بعد گذشت زمانی، شما متوجه می شوید که کسب و کارتان را دوباره نقشه ریزی کنید و تنظیمات را دوباره اعمال کنید. شما ممکن است که متوجه شوید طراحی سایت شبکه اجتماعی شما  چه نوع تبلیغاتی  نیاز دارد. شما همچنین ممکن است یک قالب اپلیکیشن را بسازید برای برنامه نویسان وب و آن ها را با هزینه های کوچکی شارژ کنید کنید تا اپلیکیشن آن ها را به سایت خود ببرید. این مهم است که یک ذهن باز داشته باشید و انعطاف پذیر باقی بمانید.

شروع طراحی سایت شبکه اجتماعی یک کار بزرگ است. شما نیاز است تا یک جامعه آنلاین را به صورت پایه بسازید و بعد نیازهایش را در هنگام رشد، پاسخ دهید. این همچنان گارانتی است که کاربران شما، در هنگام شروع، سوال هایی را از شما می پرسند که شما هرگز به آن ها پی نبرده بودید. اما اگر شما با آن بمانید و برایش تلاش کنید، شما متوجه خواهید شد که طراحی سایت شبکه اجتماعی ، یک پروژه پاداش آور خواهد شد.

در طراحی سایت شبکه اجتماعی تنوع زیادی وجود دارد. بعضی از سایت ها هدفی خاص و حرفه ای را دنبال می کنند (مانند لینکداین)و بعضی دیگر عمومی تر هستند (مانند Facebook و MySpace). در ایران هم شبکه های اجتماعی معروفی مانند کلوب و فیس نما وجود دارد. وجود دارد که اما بهترین شرکت طراحی سایت شبکه اجتماعی چیست؟ یک سایت شبکه اجتماعی چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا کاربرپسند و جذاب باشد؟

ویژگی های طراحی سایت شبکه اجتماعی

  • مخاطب را در سریعترین زمان ممکن مجذوب کند
  • جستجوی کاربران برای پیدا کردن دوست آسان باشد.
  • هر کاربر پروفایل مخصوص خودش را داشته باشد تا بتواند خودش را معرفی کند
  • طراحی سایت شبکه اجتماعی دینامیک باشد
  • امکان ساخت گروه دوستان و کاربران
  • به اشتراک گذاری مطالب در سایت شبکه های اجتماعی دیگر
  • کاربران به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند (مانند پیام دادن، چت و …)
  • کاربران از فعالیت های اصلی دوستان خود با خبر شوند
  • کار کردن با سایت آسان باشد
  • کاربران بتوانند برای خود عکس بگذارند
  • کاربران عکس ،ویدئو و موزیک به اشتراک بگذارند
  • نمایش افراد آنلاین در سایت
  • قابلیت کامنت و نظر گذاستن بر روی پست دوستان
  • امکان لایک کردن و پسندیدن مطلب دوستان

موفقیت یک سایت شبکه اجتماعی در این است که مخاطب را در سریع ترین زمان ممکن تحت تاثیر قرار دهد. مطمئن شوید که کاربران سایت بلافاصله بعد از وردشان به سایت، در سایت غرق می شوند. یک شرکت طراحی سایت حرفه ای ، به کمک محتوای خوب، عناصر جذاب و ابزارهای دیگر مخاطب را مجذوب سایت می کنند.

طراحی سایت شبکه اجتماعی

شرکت طراحی سایت موز وب، آماده است که سایت شبکه اجتماعی شما را بهترین قابلیت ها طراحی کند وبه مخاطبانتان عرضه کند.

نمونه کارهای طراحی سایت

نمونه کارهای طراحی سایت شبکه اجتماعی

طراحی سایت موز وب 10 سال سابقه فعالیت دارد و ماحصل آن طراحی سایت و اجرای پرتال های داخلی و خارجی است که در ذیل اسامی تعدادی از کارفرمایان موز وب به استحضار رسانیده می شود.

امکانات طراحی سایت

امکانات طراحی سایت شبکه اجتماعی

هر طراحی سایت از تعدادی امکانات پایه و امکانات اختصاصی تشکیل می شود. در این بخش برای شما این امکانات را طوری توضیح داده ایم تا به شما کمک کنیم تا نیازهای خود از طراحی سایت را بهتر بدانید.

سوالات متداول طراحی سایت

سوالات متداول طراحی سایت شبکه اجتماعی

معمولا برای هرکسی که نیاز به طراحی سایت دارد، سوالاتی پیش می آید. ما در این بخش لیستی از سوال و جواب ها که بین اثر کارفرماها مشترک هستند را برای شما آماده کرده ایم.

طراحی راب

طراحی رابط کاربری سایت شبکه اجتماعی

طراحی رابط کاربری یک کار تخصصی و حرفه ای است که نیاز به دانش فنی، تجربه و سلیقه دارد. هر کارفرما نیز باید بهترین ظاهر برای وب سایت خود را انتخاب کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کند.