نماد شماره،کلید پوند در تلفن شما، شبکه تیک تاک-tac-toe. هرچه می خواهید آنرا صدا کنید، از این نماد امروز بیشتر به عنوان هشتگ یاد می شود.
در حالی که قبلاً موارد استفاده از آن کم نبود ، تا زمان افزایش محبوبیت در توییتر نبود که به این نماد اجازه داد تا در دنیای شبکه های اجتماعی رشد کند.هشتگ می تواند به شما در یافتن و رشد مخاطب کمک کند،میتوانید مطالب خود را در شبکه های اجتماعی آسان تر پیدا کنید،همچنین یک کمک مفید در کارزارهای بازاریابی و موارد دیگر است.
در این مقاله،قصد داریم شما را با هشتگ و نحوه استفاده از آن در شبکه های اجتماعی،آشنا کنیم!
هشتگ چیست؟
به عبارت ساده تر یک هشتگ به سادگی نماد پوند ایالات متحده یا نماد شماره است.هشتگ ، همانطور که به آن اشاره شده همه جا یکسان و به یک شکل است،اما همراه با یک کلمه یا عبارت بدون فاصله، نشانگر نقطه گذاری یا شخصیت های خاص است.برای برجسته کردن یک پست اجتماعی یا یافتن پست های دیگر که از همین هشتگ استفاده می کنند استفاده می شود.
هشتگ اولین بار در سال 2007 توسط کریس مسینا در توییتر پیشنهاد شد.
در حالی که توییتر بلافاصله از این ایده استقبال نکرد،در میان کاربران این پلتفرم در حین آتش سوزی سان دیگو جادوگر سال 2007 ، هنگامی که #sandiegofire برای به روزرسانی مردم در مورد وقایع و تخلیه های موجود استفاده شد ، شروع به رشد کرد.(در حالیکه توییتر هشتگ را به رسمیت نمیشناخت کاربران در یک واقعه ی عظیم از آن استفاده کردند اینگونه استفاده از هشتگ رواج یافت).
امروزه، برای کمک به پست در رسانه های اجتماعی، بدون در نظر گرفتن اینکه آنها شما را دنبال می کنند یا نه، توسط بسیاری از افراد از هشتگ استفاده می شود.به این ترتیب هشتگ ها نوعی زبان جهانی هستند که مواقع عادی آنچه را که فالورها نمی توانند از یک دسته اجتماعی ببینند فراتر می رود.
چرا هشتگ ها مهم هستند؟
هشتگ می تواند به شما در دستیابی به افرادی که مایل به دیدن مطالبی هستند که شما تولید می کنید کمک کند و می تواند در یافتن جامعه ای که شما علاقه مند هستند کمک کند.
به عنوان مثال،اگر منتقد فیلم هستید و می خواهید آخرین نقد و بررسی خود در مورد Midsommar را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید،اضافه کردن عنوان فیلم به شکل هشتگ می تواند یک کار هوشمندانه باشد.این باعث می شود دیگران که در جستجوی همان هشتگ هستند، راحت تر پست های اجتماعی شما را بیابند.
از آنجایی کهMidsommar یک فیلم ترسناک است،
طرفداران این ژانر حتی اگر به طور خاص به دنبال عنوان فیلم نبودند ممکن است به پست شما علاقه مند باشند.افزودن #HorrorMovies به پست به شما کمک می کند تا آن کاربران را جذب کنید.
هشتگ های مناسب برای بررسی فیلم شما می تواند اینگونه باشد:
#نقد_و_بررسی_فیلم_میرسامر
#HorrorMovies linktourblog.imafakeurl
وقتی ایده ای درباره نحوه استفاده از هشتگ ها بدست آورید،می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.در ادامه نمونه هایی از هشتگ های هر شبکه اجتماعی را شرح می دهیم. در ضمن،باید بدانید که برای برخی شبکه های اجتماعی تاثیر هشتگ کمتر است.
انواع هشتگ
همانطور که در بالا گفته شد،افزودن هشتگ به پست های اجتماعی این امکان را برایتان فراهم میکند که محتوای شما برای افرادی که به دنبال آن هستند نمایش داده شود و برای تحقق این امر نیازی نیست که فرد حتما باید شما را دنبال کند.به این ترتیب،چندین نوع هشتگ وجود دارد که باید استفاده از آنهارا بلد باشید.
هشتگ های محتوا: هشتگ هایی که با محتوای پست های اجتماعی شما ارتباط تنگاتنگی دارند.
هشتگ های Trending: هشتگ هایی که در یک زمان خاص توسط چندین کاربر استفاده می شوند.
هشتگ های خاص در برند:هشتگ هایی که توسط یک برند برای اهداف تجاری یا بازاریابی استفاده می شود.
نحوه استفاده صحیح از هشتگ در شبکه های اجتماعی
هشتگ ها در همه شبکه های اجتماعی بطور یکسان کار نمیکنند،اگرچه بیشتر شبکه ها از هشتگ پشتیبانی می کنند.در ادامه،نحوه استفاده صحیح از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی و همچنین شماره ایده آل برای استفاده در هر پست را خواهید فهمید.
توییتر
توییتر شبکه ای است که شروع کار هشتگ ها از انجا آغاز شده،بنابراین ممکن است فرض شود که استفاده بیش از حد از آن در این شبکه اشکالی ندارد،شما به شدت اشتباه می کنید.تعداد ایده آل هشتگ در هر توییت 1-2 است.اما قرار دادن هشتگ به شما بستگی دارد.می توان آنها را به انتهای متن اضافه کرد یا در خود توییت گنجانید.
اینستاگرام
هشتگ ها را در اینستاگرام می توان آزادانه تر از توییتر استفاده کرد.در واقع تعداد مطلوب هشتگ برای استفاده در هر پست 9-15 است،اما به نظر می رسد 11 هشتگ برای هرپست خیلی بهتر باشد.
همچنین بر خلاف توییتر،قرار دادن هشتگ در پست های اینستاگرام کمی مهمتر است.اگرچه مطمئناً می توانید هشتگ را در پست های خود بگنجانید،اما اغلب پیشنهاد نمی شود.بسیاری از افراد بین عنوان پست خود فضای اضافه می گذارند و سپس هشتگ ها را در زیر اضافه می کنند، یا با هشتگ توضیحی می دهند.در صورت تمایل،می توانید هشتگ ها را در بیوگرافی اینستاگرام خود نیز اضافه کنید.
پینترست
در پینترست می توانید برای هر پست 1-20 هشتگ استفاده کنید.در واقع،نمی توانید بیش از 20 هشتگ اضافه کنید.هشتگ ها در توضیحات پین نمایش داده می شوند و بسته به طول،ممکن است پنهان شوند.هرچند نباید نگران باشید -هشتگ ها هنوز هم کار خود را انجام می دهند و توجه کاربران را جلب می کنند.
فیسبوک و لینکدین
قطعاً می توانید از هشتگ هم در فیس بوک و هم در اینستاگرام استفاده کنید،اما فایده ای ندارد. با این حال اگر انتخاب خود را کرده اید باید در هر پست حدود 1-2 هشتگ بزنید.
دیدگاهتان را بنویسید