در طراحی سایت مدهایی می آید و می رود، و هر سال، مدهای مشخص خود را دارد. چند سال پیش، اسکرول پارالاکس مد بود. پیش از آن، اسلایدرهای چرخشی صفحه اصلی برای هر وب سایت لازم بود، صرف نظر از این که آیا آنها در ارسال پیام تبلیغاتی شرکت مفید بودند یا خیر.
در ادامه تعدادی از مدهایی که ما در سال 2017 یا یک سال گذشته شاهد آن بوده ایم. اسکرول طولانی و بی نهایت هنوز هم برای سایت های با محتوا سنگین محبوب است و طرح بندی شبکه قوی است. هرچند برخی از مدهای طراحی سایت از مدهای دیگر بیشتر جذابتر هستند، اما قطعا برخی از روندهای که در سال جاری با آن مواجه خواهیم بود. در اینجا یک لیست کوتاه از برخی از بهترین و بدترین روندهای طراحی ما در سال 2017 دیده می شود.
بهترین – تایپوگرافی پررنگ و توپر
تایپوگرافی پررنگ در سال جاری سر و سدای زیادی به پا کرده است. شما می توانید آن را در همه جا پیدا کنید – از تی شرت های گرافیکی، دکور خانه، طرح جلد کتاب و البته طراحی وب سایت. تایپوگرافی پررنگ جلب توجه بسیاری می کند – در برخی موارد حتی بیشتر از یک تصویر گویا. اگر نوشته با یک فونت جالب روی یک عکس پس زمینه انتزاعی یا ساده قرار گیرد، چشم را به راحتی به سمت خود جلب می کند.
تایپوگرافی پررنگ نیز پیام را به صورتی روشن و مشخص منتقل می کند که یک روش موثر برای تعریف شخصیت نام تجاری و تجدید نظر است. در زیر، وب سایت Lush از تایپوگرافی علامت تجاری (لوگو) خود برای معرفی هر یک از صفحات دسته بندی محصول خود استفاده می کند.
بدترین – منو همبرگری برای دسکتاپ
R + Co (در بالا نشان داده شده است) ممکن است دارای تایپوگرافی عالی و پررنگی باشد، اما وب سایت آن ها دارای یک “منوی همبرگری” برای دسکتاپ است که از مدهای جدید طراحی سایت است که ما در شرکت طراحی سایت موز وب کمتر به آن علاقه داریم.
استفاده از منوهای همبرگری در تلفن همراه (که فضا برای منوی افقی بسیار محدود است و هر منوی استاتیک بقیه محتوا را در صفحه غیر قابل دسترس می کند) کاملا معقول و تاثیرگذار هستند. اما مشکل مشابهی در دسکتاپ وجود ندارد، به این معنی که منوی همبرگری برای دسکتاپ یک ضرورت نیست، این یک هوی و هوس طراحی است – و آن چیزی نیست که برای کاربر مهم و تاثیرگذار باشد. هدف از صفحه اصلی این است که کاربران را به سرعت به هر صفحه ای که می خواهد منتقل کند. منوی همبرگر هنگام اجرای روی دسکتاپ این هدف را دنبال نمی کند.
بهترین – سینماگراف ها
چشمان ما به طور طبیعی به سمت جنبش کشیده می شوند، اما اگر در استفاده از تحرکات زیاده روی کنیم، به جای جلب توجه کاربران، ذهن آن ها را مخدوش می کنیم. همین نکته باعث می شود کهسینماگراف ها و فیلم های کوتاه تکرارشونده، گزینه بسیار خوبی باشند. آنها می توانند توجه کاربر را جذب کنند، در عین حال مفهومی را انتقال دهند – مانند آموزش نحوه استفاده از یک محصول یا سرویس. نشان دادن یک نمونه استفاده شده، کمک می کند تا کاربر با محصول ارتباط برقرار کند و به آنها اجازه می دهد تا تاثیر مشابه آن محصول یا سرویس را در زندگی شخصی خودشان ببینند.
«نمونه ویدئو تبلیغاتی برای صفحه اصلی سایت»
بدترین – بیش از حد مینیمالیست
چندین سال است که مینیمالیسم در جهان طراحی به عنوان یک مد شناخته می شود. نفوذ آن در طراحی لباس، طراحی داخلی، و همچنین در طراحی سایت به خوبی دیده می شود. اگر طراحی سایت مینیمالیست تاثیرگذار باشد مشکلی ندارد. برای یک شرکت با یک ماموریت، هدف یا محصول ساده و با طراحی مینیمالیستی، می تواند یک انتخاب موثر باشد. اما زمانی که بسیاری از مارک ها دنبال این می افتند که طراحی هر وب سایت با یک پس زمینه سفید و سفید، متن خاکستری و یک تصویر سیاه و سفید شروع شود، حتما در استفاده از این مد زیاده روی شده است.
ما خوشحالیم که پالت ها و طرح های پررنگ تری را در این سال به نمایش در می آوریم، زیرا این روزها با چیزی به عنوان مینیمالیسم بیش از حد روبرو هستیم.
بهترین – تصاویر مصور سفارشی
سهام عکاسی در حال سقوط از طرفداران با شرکت های طراحی پیشرو است. تصاویر ساکن معمولا سفت، بی دست و پا و یا کاملا مسخره است، بنابراین منطقی است که شرکت ها در حال حرکت به سمت تصاویر شخصی تر هستند. در این جنبش استفاده از تصاویر دلخواه افزایش یافته است. ما این مد را دوست داریم چون تصاویرمصور یک راه عالی برای به دست آوردن شخصیت، فریبندگی و جذابیت در وب سایت هر برندی است. این می تواند یک وب سایت را به یاد ماندنی تر کند و یبرقراری ارتباط با برند را آسان تر می کند.
طبق تعریف، مدها، می آیند و می روند. بعضی از آنها آزمایش زمان را پشت سر می گذارند و به استانداردهای طراحی تبدیل می شوند. بعضی از طراح های سایت باعث می شوند که کمی به عقب نگاه کنیم و به طراحی آن ها احترام بگذاریم و طراحی نادرست بعضی هم از صدای خنده ما را به هوا بلند می کند. اما فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا یک مد خاص برای نام تجاری شما مناسب است یا خیر. برخی از مدها ممکن است برای شما خوب کار کند، در حالی که دیگر مدها فقط شکست خواهند کرد. طراحی سایت موضوعی شخصی و سلیقه ای است – بنابراین مدها را بررسی کنید و از دیگران یاد بگیرید، اما فقط به خاطر مد بودن و اینکه همه این کار را انجام می دهند، از دیگران پیروی نکنید.
دیدگاه (1)
جالب بود