یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهایی که میزان بازدید سایت گردشگری و توریستی شما را تعیین می کند، رتبه سایت در گوگل می باشد. پس نیاز است که سایت خود را برای رتبه گوگل بهینه کنید. به این کار بهینه سازی سایت یا سئو گفته می شود. سئوی سایت مراحل مختلفی دارد که همگی به سایت شما کمک می کند در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید و به صفحه اول گوگل و رتبه اول گوگل نزدیک تر شوید.
اولین قدم در سئوی گوگل بهینه سازی کدها برای گوگل است. بهینه سازی کدها به این معنی است که شرکت طراحی سایت، کدهای سایت را طوری برنامه نویسی می کند که براساس استانداردهای سئوی گوگل باشد. برای این کار چندین فاکتور را باید رعایت کنیم. برای مثال در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:
- بهینه بودن کدها برای کاهش تعداد درخواست های سایت به سرور
- کاهش حجم و minify کردن کدهای CSS ، Javascript و HTML
- کاهش حجم عکس ها و اندازه کردن عکس ها بر اساس جایگاه نمایش
- بهینه کردن آدرس صفحات و ساختار URLها برای بهتر دیده شدن توسط گوگل
- راه اندازی سیستم Cache
- فعال کردن سیستم gZip برای فشرده سازی اطلاعات
- فعال کردن قابلیت alt و نمایش آن ها برای بهتر دیده شدن عکس ها توسط گوگل و ثبت عکس ها در جستجوی گوگل
- و بسیاری عملیات های دیگر…
با این کار شما یک سایت خواهید داشت که ربات گوگل به خوبی تمام صفحات آن را می بیند، سایت سرعت بالایی دارد و کاربر از کار کردن با آن لذت می برد.
در حال حاضر بیشتر مراجعات به وب سایت ها نه از طریق تبلیغات و طراحی ظاهری خوب آنها ، بلکه از طریق موتور های جستجو حاصل می شود. یعنی کاربران با جستجوی عبارات مورد علاقه و نیاز خود به وب سایت های مورد نظر ارجاع داده می شوند. اما آیا با جستجوی عبارات مرتبط با زیبایی و موارد آرایشی بهداشتی ، آیا اصلا وب سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده می شود؟ بستگی دارد. اگر در طراحی وب سایت شما مجموعه ای از اقدامات با نام سئو برای بهینه سازی وب سایت شما برای موتور های جستجو انجام شده باشد ، بله . وب سایت شما در نتایج صفحه اول جستجو نشان داده خواهد شد و به این طریق روزانه کاربران جدیدی به وب سایت شما مراجعه می کنند.
دیدگاهتان را بنویسید