امروزه جذب مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است. در بسیاری از وب سایت ها، صفحه “تشکر از شما” (صفحه ای که از کاربر پس از خرید تشکر می کند) چیزی بیش از دو کلمه کوچک نیست. این یک فرصت از دست رفته است. صفحه تشکر از شما، اولین تعامل شما با مشتری تازه وارد و جذب مشتری است. با رفع انتظارات، میتوانید روند جذب مشتری را بهبود ببخشید. شما برای ارتباط قوی تر هم فرصت دارید. وقتی یک وب سایت کار می کند، بازدید کننده اقدام به مشتری شدن می کند، محصولات را خریداری می کند و خبرنامه ها را به اشتراک میگذارد. این یک معامله برای جذب مشتری است. وقتی یک بازدیدکننده کاری را در سایت شما انجام میدهد، احتمالا کار دومی هم انجام خواهد داد. بنابراین بهبود صفحه تشکر شما یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود عملکرد وب سایت و هدایت بازدیدکنندگان به سمت اقدام دوم است.
معمولا بعد از جذب مشتری مبادله ها یک سری رویدادها را به وجود می آورند:
- مالک وب سایت یک ایمیل دریافت می کند
- بازدید کننده یک ایمیل تشکر دریافت میکند
- اطلاعات آنها در پایگاه داده ذخیره می شود
- بازدید کننده به صفحه تشکر یا صفحه فاکتور می رسد
- Google Analytics آمار بازدید را ثبت می کند
جذب مشتری
توجه : برخی سایت ها مشتری را به صفحه دیگر منتقل نمیکنند که همان فرصت از دست رفته برای جذب مشتری است. این سایت ها معمولا بدون رفتن به صفحه جداگانه یک پیام تقدیر کوتاه نمایش میدهند. اگر شما پیغامی بدون صفحه جدید دارید نمیتوانید به خوبی از این نکات بهره مند شوید.
به آن ها بگویید چه انتظاری دارید:
باید اطلاعات بیشتری در مورد آن چه که بعدا اتفاق می افتد را به آنها بدهید. زمانی که با مشتریان درارتباط هستید، به آنها بگویید وقتی مشتریان تجارت الکترونیک ناراضی هستند باید چه کاری انجام دهند. و وقتی مشتریان خبرنامه ناراضی هستند شما انتظار ارسال ایمیل دارید.
بهترین مطالب خود را نشان دهید
صفحه تشکر شما لازم نیست که آخرین صفحه باشد. آنها را با استفاده از لینک دادن یا جایگذاری در جای مناسب خود قرار دهید تا نتایج بهتری برای جذب مشتری بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید