آموزش بازاریابی از طریق موتور جستجو
مصرف کننده ها چگونه از موتور جستجو استفاده می کنند؟
توانایی ساده و کاربردی تایپ کردن کلمات کلیدی در موتورهای جستجو، عمیقا سبک کار، تفریح و زندگی روزمره مردم را تغییر داده است. حقیقتا می توان گفت که مصرف کننده ها از اینترنت استفاده نمی کنند، آن ها در اینترنت زندگی می کنند، جایی که به دنبال انواع و اقسام اطلاعات (از اطلاعات بی اهمیت گرفته تا حراج های برندهای پرطرفدار) هستند. بر اساس آمارهای گوگل ، مردم ماهانه بیش از 100 میلیارد عبارت را جستجو می کنند.
مردم چه می خواهند؟
وقتی مردم دنبال چیزی می گردند یا به چیزی احتیاج پیدا می کنند (مانند یک محصول ، تور تفریحی، تفریح خانوادگی، یا هر نوع اطلاعاتی) آن ها معمولا در موتور های جستجو، جستجو می کنند. مردم میلی ثانیه های هر روزشان را درباره عبارت هایی شبیه “می خواهم بخرم”، “می خواهم انجام دهم” و “می خواهم خرید کنم” جستجو می کنند. آن ها با استفاده از کامپیوترهای خانه هایشان و هنگام حرکت و رفت و آمد از موبایل و تبلت هایشان برای جستجو استفاده می کنند.
هر کدام از جستجوهایی که مردم انجام می دهند، یک فرصت برای بازاریاب آنلاین حرفه ای است تا تصمیم و سلیقه مصرف کننده ها را تحت تاثیر قرار دهد. اگر زمانی که کسی دنبال یک محصول یا خدمات است شما آن جا حضور داشته باشید، عملا شما جایگاه خود را برای فروش یک محصول یا سرویس را حفظ کرده اید. شرکت ها و برندهایی که می توانند در میلی ثانیه های جستجوی کاربران، خود را به خوبی نشان دهند و احتیاجات آن ها را برآورده کنند، کسانی هستند که گوی مسابقه را برنده شده اند.
در آموزش بعدی درباره عبارت های پرطرفدار و فرصت های بازاریابی در موتور جستجو صحبت خواهیم کرد.
دیدگاهتان را بنویسید