راهنمای گام به گام:چگونه برای یک هتل وبسایت بسازیم؟
در زمان های خیلی دور،وقتی کسی میخواست هتلی رزرو کند،تا قبل از این که واردهتل میشد و به سمت لابی می رفت،هیچ تصوری از ان هتل نمیتوانست داشته باشد.
البته،این ماجرا مربوط به دوران تاریک اینترنت Dial-up بود و اینترنت به این صورت گسترده و همگانی نبود. امروز، اولین تصورات با پذیرش و رزرو هتل شروع میشود.ممکن است بگویید مهم ترین عامل افزایش شهرت شما این است که به مهمانان سرویس خوب ارائه دهید تا از اقامتشان خاطره ی خوبی داشته باشند.
ما شما را راهنمایی میکنیم تا بتوانید برای هتل خود وبسایتی طراحی کنیدکه به جذب مشتری کمک کند.
زمانی که برای هتلی وبسایت طراحی میکنید، چندین عنصر مهم را باید رعایت کنید.
برای اطمینان از اینکه موردی را از دست ندهید؛ در این مقاله قصد داریم تمام ویژگی های یک سایت خوب را عنوان کنیم:
01. قالب سایت را انتخاب کنید:
به عنوان یک مالک فعال، وظایف زیادی دارید که باید به انها برسید از جمله پرداخت حقوق کارکنان.با این حال، طراحی وب نباید یکی از وظایف ضروری شما باشد وخوشبختانه، به لطف طیف گسترده از قالب های موجود دربازار لازم نیست نگران ان باشید.بهرحال شمامیتوانید سایتتان را راه اندازی کنید و مهمانان خود را برای خواب به هتل دعوت کنید،مهم نیست که هتل شما یک اتاق B & B کوچک داشته باشدو یا هتل 100اتاقه باشد. هنگام انتخاب یک قالب وب سایت هتل، نیازی نیست برای قالبهایی که از دست داده ایدحسرت بخورید، زیرا هر قالبی بهترین ویژگیهای موجودرا داراست.
هرقالب باید شامل موارد زیر باشد:یک منوی کامل، یک فرم تماس، گالری، یک نوار شبکه اجتماعی و یک بخش برای رزرو اتاق.بعد از انتخاب قالب باید انرا با اطلاعات هتل، تصاویر و نام تجاری خود پر کنید.
البته، برخی افراد مایل نیستند زمان زیادی را برای ساخت وبسایت صرف کنند،اگر شماهم جزو این افراد هستید، Wix ADI برای شما مناسب است،این برنامه امکانی را برای شما فراهم میکند تایک وب سایت خیره کننده و حرفه ای را در عرض چند دقیقه بسازید. هوش مصنوعی طراحی (ADI) در مورد نیازهای شما اطلاعاتی کسب میکندو این اطلاعات را برای ساختن سایت متناسب با نیازهای شما اعمال می کند.
2.تاسیس یک بخش برای ثبت رزرو ها و پرداخت ودیعه:
بهرحال اگر هتل، B & B(نوعی اقامتگاه)، آپارتمان شهری، و یا خانه های ییلاقی ساحلی رااجاره میدهید،حتما به یک سیستم رزرو آنلاین نیاز دارید. شما میتوانید به عنوان کاربر Wix،(یک سرویس پیشرفته و بروز برای طراحی سایت است که امکانات بیشماری در اختیار کاربر قرار می دهد و به راحتی و با چند کلیک ساده وب سایت و یا وبلاگتان را به پیشرفته ترین طریق ممکن برایتان بالا می آورد).wix هتل ها را در سایت خود قرار دهید و به امکانات زیر دسترسی پیدا کنید:
رزرو هارا مدیریت کنید: به راحتی رزرو آنلاین خود را پیگیری کنید.
پذیرش پرداخت: پرداخت رابگیرید و 100٪ درآمد خود را حفظ کنید.
گزینه های قیمت گذاری را انعطاف پذیر تنظیم کنید: نرخ های را با توجه به فصل تغییر دهیدتا قیمت ها با تقاضا مطابقت داشته باشند.
گرفتن رزرو از هر دستگاه: یک روش رزرو را روی سایت نصب کنید تا مشتریان بتوانند باموبایل هم به سایت دسترسی داشته باشند.
باید سایت چند زبان را پشتیبانی کند: گزینه های چند زبانه را برای رزرو ایجاد کنید،تاهر مهمان بتواند به راحتی اتاق رزرو کند.
ارسال ایمیل تأیید:به محض اینکه مهمان شما اتاق را رزرو کرد،بایدبه طور خودکار یک ایمیل دوستانه مبنی بر تایید رزرو از طرف شما دریافت کند.
3. صفحات مربوطه را اضافه کنید
بااینکه هدف اصلی شما این است که مشتریان از طریق سایت اتاق رزرو کنند.باید درمورد هتل یا هر مکان اقامتی که دارید تصاویر یا توصیفاتی در وبسایت ارائه بدهید تا مشتریان تشویق به رزرو اتاق شوند.
با اضافه کردن صفحات زیر میتوانید عملکرد سایت خود را در جذب مشتری بهبود ببخشید: صفحه اصلی:این صفحه نیازی به معرفی ندارد، زیراصفحه اصلی چهره هروبسایتی است.صفحه ی اصلی،اولین چیزی است که بازدیدکنندگان هنگام ورود به سایت میبینند.
با توجه به این موضوع،باید مسائل ضروری و مهم در این صفحه ذکر شود.برای مثال اگر وبسایت شما مربوط به یک رستوران باشد،درصفحه اصلی بایدمنوی غذاها به اضافه ی کمی از هرچیزی که درسایت شما ارائه داده میشود را نمایش دهید، جایی که صفحه های دیگرتان می تواند منوی à la carte قراربگیرد.
برای خوشامد گویی،یک تصویر بزرگ همیشه بهتر به نظر میاید،همچنین اطمینان حاصل کنید که در صفحه ی اصلی متن کوتاهی مبنی بر توصیف هتل قرار نگیرد،متن را در محل مناسب و جلوی دکمه CTA قراردهید.
شرایطی فراهم کنید تا مهمانان بتوانندسریع و آسان اتاق مورد نظر خود را درسایت پیدا کنند.شما می توانید این کار را به دو روش انجام دهید با هتل های Wix:با اضافه کردن یک نوار جستجو برای دسترسی اسان به اتاق یا نمایش یک تقویم در صفحه برای نشان دادن اتاق های موجود،از آنجایی که این صفحه اصلی وبسایت هتل شماست،بهتر است اتاق هایی که پر هستند را با برچسب “مشغول” علامت بزنید.
فضای هتل خود را توصیف کنید: نه،اینکه فقط یک توصیف کوتاه از اتاق یا فضاهای موجود برای اجاره را ارائه دهید و یک تن رزرو داشته باشید کافی نیست.
اگردر مورد هتل خود اغراق کنید، مردم جاهای خالی را برایتان پر میکنند و وقتی که به هتل می آیند،احتمالا بابدترین حالت مواجه خواهند شد. توجه کنید که هیچ صفحه ای را برای ملک خود با این روش در دسترس مشتریان قرار ندهید(سایتی با اطلاعات دروغین نسازید).همه چیز را در مورد ملک خود بدون اغراق در اختیار مشتری قرار دهید،تابازدیدکنندگان دقیقا همان چیزی را که قرار است دریافت کنند،بینند.می توانید این کار را با ترکیب موارد زیر انجام دهید:
عکس ها:بهرحال باید خود اقامتگاه مشتری جذب کند;برای اینکار عکس های روشن و با کیفیت از فضاهای مختلف اقامتگاه تهیه کنید.انجا جاییست که مشتریانتان به طور بالقوه اقامت دارند و اگربرای گرفتن تصاویر خوب وقت نداشته باشید،نمیتوانیدپیام مثبتی به مشتریان ارسال کنید.همچنین چندین عکس در زوایای مختلف بگیرید تا مشتریان بالقوه بتوانند به راحتی فضا را تصور کنند.ایا می خواهید عکس هایی که گرفته اید را به بهترین نحو ممکن نمایش دهید؟ آنها را به وسیله ی Wix Pro Gallery نمایش دهیدتا اتاق سرزنده بنظر برسد.
توصیف: با توصیف فضای زیبای هتل خود، مهمانان آینده تان را در یک سفر بصری و توصیفی از اتاق قرار دهید. با استفاده از کلمات مناسبی که بکار میبرید،می توانیدفضای اتاق را در یک نگاه اجمالی به مشتریان خود نشان دهید.برای اینکه اطلاعات تا حد ممکن واضح باشد،حقایق مربوط به هر یک از اتاق هایتان راهم ذکر کنید. اطمینان حاصل کنید که جزئیات را فراموش نکنید به عنوان مثال چیزهایی که باید بیان کنید عبارتند از: اندازه تخت، تعداد تخت، امکانات رفاهی، حداکثر تعداد مهمان، هزینه اضافی (مانند صبحانه یا WIFI).
صفحه «درباره ما»: هر کسی دوست دارد که داستان های مربوط به راه اندازی کسب و کار را بخواند و مطمئنااین داستان ها بر تصمیم گیری بازدیدکنندگان مبنی بر اجاره مکان تاثیر می گذارد. صفحه «درباره ما» نه تنها به شما نشان می دهد که هتلتان چگونه عمل کرده، بلکه نشان می دهد که چه امکاناتی شما را از دیگر هتل داران متمایز میکند.حتی اگر ماجرای شما داستان شادی نباشد و دیگران را دلخوش نکند،این امکان را ایجاد میکند که بازدیدکنندگان سایت بیشتر درمورد شما بدانند واین موضوع به نوبه خود باعث ایجاد اعتمادو اطمینان می شود.
سوالات متداول:پاسخ به سوالاتی که قبلا پرسیده شده است.این بخش به مشتریان کمک میکند تا راحتتر به شمااعتماد کنند. بااضافه کردن یک صفحه سوالات متداول، می توانید به سوالاتی که ممکن است به طور طبیعی زمانی که مشتریان سایت شما را مرور می کنند برایشان پیش بیاید پاسخ دهید. برای ایجاد این بخش،می توانید از راهنمای ماکه در مورد چگونگی ایجاد یک صفحه سوالات متداول است کمک بگیرید.
بازدید های سایت خود را به اشتراک بگذارید: نظرات مشتریان را بطور مستقیم در Yelpوgoogle سایت ذخیره کنید و از این طریق بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا هتل شما را برای اقامت انتخاب کنند! بررسی هایی که من انجام داده ام نشان می دهد که اگر این کار را انجام دهیدو بررسی های واقعی مشتریان را بطور مستقیم و انلاین در وبسایت نمایش دهید،همه چیز برای مشتریان واضح و شفاف میشود و این عملکردتان به ایجاد اعتماد بین فروشنده و مشتری کمک می کند. اما این تنها دلیل برای ثبت بررسی و نظرات نیست،علاوه بر جلب اعتماد،ثبت نظرات موفقیت های شمارا نشان میدهد. این مکان ،محلی مناسب برای ثبت نظرات TripAdvisorشما، پوشش رسانهای مطبوعاتی، ویژگیهای مجله یا جوایزی که در زمینه ی کسب و کارتان دریافت کرده اید است. این مکانی خوب و قابل قبول است که بررسی های مشتریان را نشان میدهد و دیگر هیچ کس نمیتواندشما را محاکمه کند.
صفحه تماس: این صفحه یکی از مهمترین صفحات سایت شماست. خوشبختانه، شما می توانیدبا روش های مختلف نشان دهید که “یک شخصیت حقیقی” هستید.می توانید یک صفحه جداگانه (یا بخش) اضافه کنیدوتمام اطلاعات تماستان را انجا ثبت کنید. این اطلاعات شامل مواردی مثل شماره تلفن، ایمیل، حساب های رسانه های اجتماعی، فرم تماس و هر گونه راه های دیگری که مشتری بتواند با شما تماس بگیرد میشود. مشتریان انتظار دارند که بتوانند تمام اطلاعات شما را در پایین صفحه سایتتان پیدا کنند (همانطورکه میدانید در پایین صفحه سمت راست). بنابراین مطمئن شوید که پاورقی شما با تماس روزانه و هر گونه اطلاعات اضافی مانند نقشه و شرایط و ضوابط شما پر شده باشد. در نهایت، شما باید یک گزینه چت زنده ایجاد کنید تا بازدید کنندگان بتوانند با شما گفت وگو کنند .
4. نام تجاری خوب(شایسته)
علاوه بر دامنه مناسب برای وب سایتتان، باید مارک های تجاری مخصوص به هتل را نیز به وب سایت اضافه کنید.چند مورد از این مارک ها عبارتند از:
دامنه سفارشی: نام دامنه سایتتان باید نام هتل بعلاوه ی یک کلمه کلیدی قوی مرتبط با ان باشد (محل یا نوع هتل شما). به عنوان مثال، اگرنام هتل شما “Sally’s Inn” است و در مین واقع شده، دامنه شما می تواند: www.sallysinnmaine.com باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، راهنمای چگونگی انتخاب بهترین دامنه برای سایت رامطالعه کنید.
لوگو:لوگو نماد معرفی هتل شماست که از طریق ان مشتریان با نام تجاری شما راخواهند شناخت. لوگو ندارید؟مشکلی نیست،می توانید لوگوی خود را به صورت آنلاین بااستفاده از Wix Logo Maker بسازید.پس از ساخت،گوهرکوچکتان را می توانید در تمام فعالیت های بازاریابی و حتی فاویکون خود (آیکون کوچک که در تب در مرورگر شما ظاهر می شود) نمایش دهید.درنهایت، فراموش نکنید که همیشه لوگوی خود را به صفحه اصلی سایت پیوند دهید.روی لینک زیر کلیک کنید و راهنمایی های لازم را در مورد ساخت یک لوگوی خوب، بخوانید.
Wix: Wix Logo Maker
زبان نمایشی خود را تعیین کنید: استفاده از رنگ نه تنها سایت را زیبا و چشم نواز میکند،بلکه، میتواند احساسات بازدیدکنندگان شمارا تحریک کند وروی انتخابشان تاثیر بگذارد. انتخاب جدول رنگ نیز نقش مهمی در عملکرد کلی سایت شما (نرخ تبدیل، زمان صرف شده در صفحه و غیره)دارد. میخواهید فعالیت را ایمن کنید؟ پس زمینه سایت راسفید یا سیاه انتخاب کنید. سپس، باقی عناصر سایت (دکمه ها، متون و غیره) را با دو رنگ محدود کنید.اگر برای انتخاب فونت های سایت کمک خواستید ما راهنمای نهایی را برای انتخاب بهترین فونت ها به شما ارائه میدهیم.
5. دریافت اجتماعی
برای این مورد فقط داشتن وبسایت کافی نیست. جهان اینترنت بر پایه ی شبکه های اجتماعی میچرخد، بنابراین ضروری ست که در زمینه ی کسب وکارتان در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت کنید. این یک راه آسان برای گسترش بیزینس شما است.می توانید بازدید کنندگان سایت خود را به طور مستقیم به کانال های اجتماعی خود دعوت کنید(در وبسایت لینک شبکه های اجتماعی خودرا قرار دهید). البته،برای اینکار باید یک نوار جدید در هدر یا پائین وب سایت قرار دهید و لینک شبکه های اجتماعی را انجا بگذارید.
6.موبایل را پشتیبانی کنید
بیشتر ترافیک اینترنت مربوط به دستگاه های موبایل است،پس لازم است که وبسایت شما تلفن همراه را پیشتیبانی کند.خوشبختانه، Wix Hotelsاین دروازه ها(برای پیشتیبانی موبایل)را ارائه میدهد، بنابراین همه کاری که بایدانجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید طراحی ان به سلیقه ی شما انجام شده است.ارائه خدمات پشتیبانی تلفن همراه تضمین می کند که شما مجهز به دریافت ترافیک از هر منبع هستید، همچنین می تواند روی رتبه بندی سایت شمادر جستجوگرها نیز تاثیر بگذارد.
7. توجه به سئو
به بیانی ساده تر،سئو سایت شما را بهینه سازی میکند تا صفحات شما در نتایج موتورهای جستجو بالاتر باشد. چند راه برای به ثمر رسیدن تلاش های شما وجود دارد: انتخاب نام دامنه مناسب، اضافه کردن متن ایده آل به تصاویر و استفاده از کلمات کلیدی مناسب در سایت. راه اندازی سئو ی خوب، بیش از انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای رسیدن به رتبه های اول گوگل موثر است.این فرآیندی است که به مشتریان کمک می کند شما را راحت تر پیدا کنند و به نوبه خود به کسب و کار شما رونق بیشتری میبخشد،بنابراین یک برگ برنده است.
خوشبختانه لازم نیست یک متخصص باشید تا بتوانید سایت را به رتبه های برتر جستجوگرها برسانید. Wix SEO Wiz نه تنها کل این فرایند را برای شما بطور رایگان انجام میدهد،بلکه وب سایت شما را بلافاصله در Google بین رتبه های برتر قرار میدهد.
از آنجا که وبسایت شمابرای یک هتل با محل ثابت ساخته شده، یکی از موضوعات مورد نیازتان به تمرکز بر روی سئو است اقداماتی که باید انجام دهیداین است که، اطمینان حاصل کنید که هتل شما با موقعیت جغرافیایی در ذهن google،bingوco ارتباط دارد.
گام اول؟
کسب و کار خود رادر Google My Business ثبت کنید تا خودتان را روی نقشه قرار دهید. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما صاحب یک هتل به نام ” Sleep Tight Boston ” هستید.اگر یک مشتری بالقوه برای اقامت خود «هتل در بوستون» را جستجو کند،احتمالاشانس بیشتری وجود دارد تا براساس «معیارهای جستجو»گوگل سایت شما را در صفحه ی اول معرفی کند.
8. قبل از انتشار،دوباره سایت را بررسی کنید
پس از اینکه برای هر پروژه وقت زیادی کردید، اینکه دوباره ان را از دور بررسی کنید،بسیار ضروری است.به این ترتیب می توانید پروژه را بانگاهی تازه ببینید.بررسی بعد از ساخت پروژه به شما کمک میکندجزئیات بیشتری را ببینید که قبلا متوجه نشده اید.حتی اگر روی ساخت وبسایت بسیار کار کرده و وقت گذاشته باشید بهتر است قبل
از اینکه دکمه انتشار را فشار دهید،دوباره سایت را مرور کنید.
برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید میتوانید سایت خود را به یک دوست(که به شما نزدیک هم نباشد) نشان دهید.اینکار به شما اجازه می دهد تا بازخوردی را که احتمالا به آن فکرهم نکرده اید،بگیرید.گوش دادن به بازخورد دوستان و تنظیمات مجدد باعث میشود که کاربران ناشناس بایک وبسایت بی نقص روبرو شوند.
9. سایت خود رابطور منظم به روز کنید
نباید یک وبسایت را بسازید و سپس انرا رها کنید،مخصوصا اگر شما برای کسب و کار خود به این وبسایت متکی هستید. به روز رسانی وب سایت با محتوای تازه می تواند رتبه بندی شما در گوگل را تعیین کند،مطمئنا اینکه هتل شما به مدت سی و شش ساعت رشد کند و به طرز چشمگیری تغییراتی ایجاد کند برایتان شانس خوبی است برای اینکه به هدفتان برسید باید سایت را بطور مداوم به روز رسانی کنید،به همین دلیل است که ابتدابایدیک وبلاگ بنویسید.
شما می توانید موضوعاتی مانند: آخرین مقصد سفر، نمایش محل هتل و یا لیستی از امکانات هتلتان را درسایت قرار دهید.مطمئن نیستید که بتوانید اینکار را بکنید؟لطفا مقاله ی راهنمای چگونگی ساخت و شروع بکار یک وبلاگ را بخوانید.
اگر مقاله ی بالارا بصورت کامل خواندید،میتوانید همین امروز وبسایت خود را برای رزرو اتاق های هتلتان بسازید

نمونه کارهای طراحی سایت

نمونه کار طراحی سایت هتل و اقامتگاه

طراحی سایت موز وب 10 سال سابقه فعالیت دارد و ماحصل آن طراحی سایت و اجرای پرتال های داخلی و خارجی است که در ذیل اسامی تعدادی از کارفرمایان موز وب به استحضار رسانیده می شود.

امکانات طراحی سایت

امکانات طراحی سایت هتل و اقامتگاه

هر طراحی سایت از تعدادی امکانات پایه و امکانات اختصاصی تشکیل می شود. در این بخش برای شما این امکانات را طوری توضیح داده ایم تا به شما کمک کنیم تا نیازهای خود از طراحی سایت را بهتر بدانید.

سوالات متداول طراحی سایت

سوالات متداول طراحی سایت هتل و اقامتگاه

معمولا برای هرکسی که نیاز به طراحی سایت دارد، سوالاتی پیش می آید. ما در این بخش لیستی از سوال و جواب ها که بین اثر کارفرماها مشترک هستند را برای شما آماده کرده ایم

طراحی راب

طراحی رابط کاربری سایت هتل و اقامتگاه

طراحی رابط کاربری یک کار تخصصی و حرفه ای است که نیاز به دانش فنی، تجربه و سلیقه دارد. هر کارفرما نیز باید بهترین ظاهر برای وب سایت خود را انتخاب کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کند.