گوگل اطلاعات موتور جستجو خود را آنالیز می کند تا آمار دقیق و کاربردی را در اختیار بازاریاب ها قرار دهد. با دانستن اینکه کاربران چه چیزی را جستجو می کنند (مانند ایتکه مردم چه کلمات کلیدی ای را تایپ می کنند و اینکه آن ها برای خرید کجا می خواهند بروند) بازاریاب ها می توانند تبلیغات موثرتر و هدفمندتری را برای جذب مخاطب ها بسازند؛ خواه آن ها امکانات را می سنجند یا اینکه برای خرید آماده هستند.
استفاده از موتور جستجو برای تبلیغات منطقه ای
بیشتر مصرف کننده ها برای چیزی که میخواهند از فروشگاه ها و مراکز اطرافشان بخرند، جستجو می کنند (برای مثال می خواهند یک رستوران یا مشاور املاک نزدیک به خودشان را پیدا کنند). در نتیجه 5/4 مصرف کننده ها می گویند که تبلیغاتی را می خواهند ببینند که نزدیک به محل زندگی آن ها باشد: برای مثال درون همان شهر، نزدیک به کدپستی آن منطقه یا حراجی های اطراف آن ها.
بر اساس یک تحقیق، نیمی از کاربرانی که با موبایل های خود دنبال محصول یا خدماتی در منطقه خودشان بودند، و 34 درصد از کسانی که با کامپیوتر یا تبلت جستجو کرده اند، حداکثر تا یک روز بعد از جستجو، از آن فروشگاه یا شرکت دیدن می کنند. سپس با اطلاعاتی که در دست دارند، فروشگاه یا شرکت را با خریدهایشان غارت می کنند!
این به این معنی است که بهتر است تبلیغ گوگل را بر اساس منطقه هدفمند کنید. همچنین می توانید برای هر منطقه یک بودجه مشخص کنید تا برای هر منطقه (مانند شهر یا کدپستی) به اندازه مناسب هزینه کنید. و فراموش نکنید که در صفحه فرود سایت یا اپلیکیشن خود، آدرس ها، قیمت و موجودی ها را در دسترس و مقابل دید مصرف کننده ها قرار دهید.
مصرف کننده ها حتی درباره چرخه خرید محصول – از انتخاب اولیه محصول، تحقیق درباره محصول، خرید محصول تا خدمات پس از فروش آن جستجو می کنند. این نکته به این معنی است که تبلیغ دهندگان نقاط هدف متنوعی را دارند که می توانند از آن ها برای جذب کردن مصرف کننده های اصلی استفاده کنند. تمام معیارها را برای جذب مخاطب ها به کسب و کارتان بررسی کنید.
تبلیغات موبایلی و موتور های جستجو
گوشی های هوشمند بیش از پیش به عنوان ابزاری مهم در زندگی پرترافیک مردم تبدیل شده است؛ نه تنها برای برقراری ارتباط بلکه برای پیدا کردن و خرید محصولات و خدمات.
همین موضوع، تبلیغات موبایلی را به ابزاری پرکاربرد برای تبلیغ دهندگان تبدیل کرده است و تحقیقات هم ثابت کرده اند که مصرف کننده ها این نوع تبلیغات را پذیرا هستند. پنجاه و نه درصد از مردم تبلیغات موبایلی را مفید می دانند و 56% از مردم بعد از دیدن یک تبلیغ موبایلی، با همان گوشی به جستجو درباره آن تبلیغ می پردازند. هفتاد و سه درصد از مردمی که با گوشی موبایل خود جستجو می کنند، کارها و خریدهای دیگری نیز درباره آن تبلیغ انجام می دهند.
بنابراین خواه شما روی عملکرد یک کمپین تبلیغاتی تمرکز کرده باشید، خواه روی کمپین برندینگ، تبلیغات موبایلی یک روش قدرتمند برای جذب مخاطب هایتان است.
استفاده از موتور جستجو برای برندینگ
وقتی که مردم درباره یک محصول یا خدمات جستجو می کنند، آن ها توقع دارند که آن برند بهترین و دقیق ترین اطلاعات را در لحظه در اختیار مصرف کننده قرار دهند.
خواه شما یک کسب و کار کوچک باشید، خواه یک برند جهانی، باید برای مصرف کننده ها در دسترس و آماده به خدمت باشید و همزمان اطلاعات مناسب را در اختیار آن ها قرار دهید و تجربه خرید را برای آن ها شیرین و دلچسب کنید. شما می توانید با روش های زیر به این اهداف برسید: 1- درباره روش هایی که مردم دنبال برند یا فروشگاه شما می گردند، فکر کنید 2- – درباره روش هایی که مردم دنبال برند یا فروشگاه شما می گردند، از مردم بپرسید و تحقیق کنید
می توانید از ابزارهای رایگانی مثل Google Trends استفاده کنید تا یک برنامه عملیاتی آماده کنید، پیش بینی های خود را راستی آزمایی کنید و به طور عمیق تر تحقیق و برنامه ریزی کنید. اگر بتوانید روی نیازهای لحظه ای کاربران برای بهبود تجربه خرید مصرف کننده ها تمرکز کنید، به زودی مشتری های پیگیر و دائمی و در نهایت درآمد خوبی برای برند خود به دست می آورید.
در آموزش بعدی درباره “میزان تاثیر تبلیغات گوگل و جستجو بر مخاطبان” صحبت خواهیم کرد..
دیدگاهتان را بنویسید