فرقی نمیکند که چه چیزی را میخواهید تبلیغ کنید،بلکه چگونه تبلیغ کردن آن مهم است.حتی متداول ترین جنبه های برند شما،مانند وب سایت حرفه ای شما،در اصل تبلیغی است که در اینترنت 24/7 زندگی می کند.گفته میشود که بیشتر افراد، ممکن است ساعت ها به وبسایت شما سر نزنند(هرچند ما یقین داریم که وبسایتتان دوست داشتنی است).فکر میکنید مردم بیشتر ساعتهایی را که با اینترنت میگذرانند کجا هستند؟YouTube YouTube یکی از محبوب ترین رسانه های ویدیویی موجود است و پلت فرم های تبلیغاتی مخصوص به خود را ارائه می دهد و به شما این امکان را می دهد تا به روش هایی که وب سایت شما نمی تواند،خدماتتان را به مخاطبان خود نشان دهد.
از فکر تبلیغات در یوتیوب ترسیده اید؟باید فقط باشید.شوخی میکنم اگرچه درست است که نیاز به ایجاد محتوا دارید،اما روند ساخت محتوا در یوتیوب و بهینه سازی آن بسیار ساده است.
تبلیغات در YouTube برای مشاغل کوچک میتواند مشکل باشد چون اگر ندانید که چه چیزی را باید جستجو کنید،باعث هدر رفتن دلارهای گرانبهای شما می شود.برای جلوگیری از این اتفاق،ما در این مقاله به شما اموزش می دهیم که چگونه با سیستم عامل کار کنید و برنامه های خود را از ابتدا تا انتها اجرا کنید.
قالب های ویدیویی تبلیغاتی مختلف YouTube
قبل از شروع کار باید در مورد گزینه هایی که برای استفاده در اختیار شما است،چیزهایی بیاموزید.تبلیغات ویدیویی بطور شگفت آور محبوب ترین قالب تبلیغاتی برای مخاطبان است،بنابراین با آنها شروع خواهیم کرد. نگران نباشید در ادامه ی مقاله اطلاعات بیشتری درباره قالبهای تبلیغاتی غیر ویدئویی خواهیم داشت.اینجا مجموعه ای از انواع قالب های مختلف ویدیویی و راه های تبلیغ در YouTube وجود دارد:
تبلیغات TrueView: تبلیغات TrueView بیشتر شبیه فرمتی است که شما با آن آشنا هستید.آنها در چندین متغیر آمده اند:
تبلیغاتIn-stream: رایج ترین نوع تبلیغ TrueView، که می تواند در آغاز ، وسط یا پایان یک فیلم در YouTube ظاهر شود. این فیلم ها را می توان بعد از پنج ثانیه پخش نادیده گرفت و آنها را با یک تبلیغ بنر در سمت راست صفحه روی دسک تاپ مشاهده کرد.
تبلیغات Video Discovery:این تبلیغات ویدیویی در نتایج جستجوی YouTube و در کنار فیلم های مرتبط نمایش داده می شود.این نوع تبلیغات غیر محتاطانه و مربوط به جستجوی کاربر است.
برای گزینه های فوق،تبلیغ کنندگان فقط هزینه تبلیغات TrueView را پرداخت می کنند وقتی کاربران حداقل 30 ثانیه از فیلم را تماشا می کنند مثل این است که یک فیلم کوتاه کامل را تماشا می کنند یا به نوعی با یک تبلیغ ارتباط برقرار می کنند،مانند کلیک کردن بر روی CTA.با این حال،قالب TrueView دیگری نیز وجود دارد که کارها را کمی متفاوت انجام می دهد.
قالبTrueView for Reach:اگر هدف اصلی شما دستیابی به تبلیغات است و نه لزوماً نمایش تبلیغات،پس TrueView for Reach همان چیزی است که لازم دارید.این تبلیغات برای دسترسی گسترده بین مخاطبان زیاد بهینه شده و براساس مبلغ CPM (هزینه هر هزار برداشت) شارژ می شوند.
سایر قالب های ویدیوی تبلیغاتی YouTube:
تبلیغات ویدیویی Non-Skippable(غیر قابل رد شدن):این ویدیو ها احتمالاً مانند سوء استفاده از قالب تبلیغی است.این تبلیغات 15-20 ثانیه ای را نمی توان رد کرد و باید قبل از پخش فیلم YouTube مشاهده شود. همچنین این تبلیغات می تواند در وسط یا بعد از فیلم ها نیز ظاهر شود.
تبلیغات Bumper:یکی دیگر از قالبهای رایج تبلیغات ویدیویی تبلیغات Bumper است،این تبلیغات شش ثانیه ای غیرقابل کنترل هستند و باید قبل از پخش ویدیوی YouTube مشاهده شوند.
از آنجا که YouTube بزرگترین سایت جهان با محتوای ویدئویی است،ما در این مقاله در درجه اول به تبلیغات ویدیویی خواهیم پرداخت،اما نگران نباشید،حتما اطلاعات بیشتری در مورد قالب های غیر ویدئویی خواهیم داشت.
چگونه می توان اولین کمپین تبلیغاتی YouTube خود را تنظیم کرد
در ادامه کلیه اقدامات اساسی که برای تبلیغ موفقیت آمیز در YouTube باید انجام دهید را نوشته ایم:
1.برای خود کانال YouTube بسازید:قبل از شروع تبلیغات،ابتدا باید کانال YouTube خود را برای آغاز تجارتتان بسازید.مطمئناً ایجاد یک حساب کاربری از لحاظ فنی یک فرآیند آسان است،اما جنبه های بسیاری وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.از دریافت وضوح تصویری صحیح گرفته تا فیلم مقدماتی،راهنمایی های گام به گام کاملی برای شما داریم تا بتوانید از کانال YouTube خود شروع کنید.
2.حساب Google Adwords را برای خود بسازید: این روند برای برخی از افراد گیج کننده خواهد بود.برای ساخت حساب Google Adwords،مجبور خواهید شد کمپینی ایجاد کنید که ممکن است هرگز از آن استفاده نکنید و مطمئناً به هیچ وجه برای اهداف این مقاله نیست. آشنایی با Google Ads به شما کمک میکند که کارتان را به راحتی انجام دهید.با این وجود،برای رسیدن به هدفتان باید
حسابGoogle Adwords را داشته باشید بعد میتوانید اگهی را حذف کنید.به سیستم موجود وارد شوید یا یک حساب Gmail جدید ایجاد کنید.
مراحل ایجاد اولین کمپین خود را دنبال کنید،مراحل شامل موارد زیر است:
هدف تبلیغات:تماس بیشتر،بازدید از موقعیت مکانی فیزیکی،بازدید از وب سایت و غیره.
منطقه تبلیغاتی:جایی که بیشتر مشتریان شما در آن زندگی می کنند.
جزئیات محصول یا خدمات.
در طول راه اندازی حساب،از شما خواسته می شود اولین تبلیغ خود را بسازید.
باز هم،این فقط بخشی از پیکربندی اولیه است و نیازی به استفاده از آن ندارید.شما قادر خواهید بود تادر اینجا گرافیک خود را اضافه کنید،اما با توجه به اینکه به احتمال زیاد نمیخواهید از این تبلیغ استفاده کنید،زیاد سخت نگیرید.
آنچه واقعاً به دنبال آن هستید،حساب اصلی Google Adwords است:
کمپین Google Adwords Campaign
دیدن چیزی متفاوت در داشبورد شما ممکن است نمای داشبورد قدیمی را داشته باشد. می توانید فقط با چند کلیک داشبورد Google Ads قبلی را به جدیدتغییر دهید.
3.پیوند AdWords به YouTube:پس از ایجاد حساب Adwords ،قبل از شروع اجرای کمپین های ویدیویی،باید آن را به YouTube خود پیوند دهید.این روند بسیار آسان است و نباید بیش از یک دقیقه یا دو دقیقه طول بکشد.
وارد کانال YouTube خود شوید.
روی نماد پروفایل خود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
گزینه ی “Studio Creator” را انتخاب کنید.
در سمت چپ،”کانال” را انتخاب کرده و سپس روی “Advanced” کلیک کنید.
روی “پیوند دادن یک حساب Google Ads” در زیر “پیوند دادن به حساب Google Ads” کلیک کنید.
دستورالعمل ها را دنبال کرده و سپس روی “پایان” کلیک کنید.
*پس از اتمام این راه اندازی،مالک حساب Google Adwords میشوید.برای پیوند موفقیت آمیز کانال YouTube با Adwords باید این درخواست را تأیید کنید.
در حساب YouTube خود چیز دیگری مشاهده می کنید؟ می توانید دستورالعمل های نسخه های مختلف YouTube را از اینجا دنبال کنید.
اکنون زمان آن رسیده است که ساخت کمپین ویدیویی شخصی خود را شروع کنید.
مراحل مختلفی وجود دارد اما در درجه اول شامل انتخاب هدف،مخاطبان،قالب و بودجه شما است.شروع کنیم:
4.اهداف ونوع کمپین خود را انتخاب کنید:
اهداف Adwords
اهداف اولیه کمپین های Adwords
سوال اول یک سؤال واضح است.برای شروع کارتان،ابتدا باید یک هدف اصلی برای خود تعیین کنید.گزینه های موجود به اندازه کافی قابل فهم هستند،اگرچه برخی از آنها در بخش زیر تبلیغات ویدیویی ارائه نمی دهند.برای این آموزش،می خواهیم”آگاهی از برند و دستیابی به برند” را انتخاب کنیم،اما ما شما را ترغیب می کنیم تمام گزینه هایی را که در دسترس شما است مشاهده کنید.
توضیحی در مورد هر هدفی که به تبلیغات ویدیویی اجازه می دهد و آنچه را که در نظر دارید بهتر است توسط خود Adwords ارائه شود: فروش:فروش اینترنتی را به صورت آنلاین،در برنامه،از طریق تلفن یا فروشگاه انجام دهید.
مزایا:با تشویق مشتریان به فعالیت،مزایای دیگری دریافت کنید.
ترافیک وب سایت:افراد زیادی را برای بازدید از وب سایت خود دعوت کنید تا ترافیک بالا رود.
توجه به محصول و مارک تجاری:مردم را تشویق کنید تا محصولات یا خدمات شما را کشف کنند.
آگاهی و معروفیت برند:محصولات خود را به مخاطبان زیادی نشان دهید و درباره ی برندتان آگاهی ایجاد کنید.
ایجاد یک کمپین بدون راهنمایی هدف:از انواع مبارزات انتخاباتی استفاده کنید و بصورت گام به گام کمپین را بسازید.
انواع تبلیغات YouTube،اهداف، Subtypes
اهداف زیرگروه هاو انواع امکانات تبلیغ ویدیو را YouTube در اختیار شما قرار می دهد،در هنگام تنظیم نوع انتخاب کمپین روی ویدیو،استفاده می شود. انتخاب نوع دیگری غیر از فیلم،نتایج متفاوتی به همراه خواهد داشت.
در مرحله بعد،از شما خواسته می شود نوع کمپین خود را انتخاب کنید.نوع مبارزات انتخاباتی شما تعیین می کند که مشتریان شما تبلیغاتتان را در چه مکانی مشاهده می کنند.همانطور که در بالا گفته شد،بسته به هدفی که انتخاب میکنید،گزینه های مختلفی در بخش نوع مبارزات انتخابی حاصل می شود.برخی از گزینه ها چهار و بعضی دیگر تعداد کمتری خواهند داشت.
این مقاله روی تبلیغات ویدیویی در YouTube متمرکز است بنابراین باید «ویدیو» انتخاب شود اما اگر به دنبال یک قالب تبلیغاتی متفاوت هستید، انتخاب خود را مطابق با یوتیوب تنظیم کنید.گزینه های اینجا نیز بسته به هدف و نوع کمپین انتخابی شما متفاوت خواهد بود.برای همه اهداف فشرده،انتخاب “آگاهی از برند و رسیدن به هدف” برای هدف خود و سپس “فیلم” برای نوع گزینه های تبلیغاتی آشنایی بیشتری را برای زیرگروه ایجاد می کند،مانند “تبلیغات skippable in-stream”، “تبلیغات bumper” و “تبلیغات non-skippable in-stream۰”.به خاطر داشته باشید که نوع و زیرگروه انتخاب شده شما روی استراتژی مناقصه نأثیر می گذارد، زیرا برخی گزینه ها فقط استراتژی های خاص را مجاز میدانند.
5.کمپین خود را تنظیم کنید
دسته های تبلیغاتی کمپین Adwords
دسته های اصلی یک کمپین Adwords
نام:صفحه زیر بسیار آسان شروع می شود.کافی است کمپین را به دلخواه خود نامگذاری کنید.این نام فقط برای شما و کسانی که مدیریت کمپین را برعهده دارند به نمایش درمیاید،بنابراین هرطور میخواهید انرا نام گذاری کنید.البته،این آغاز کار تبلیغاتی شما در YouTube است،بنابراین بهتر است خیلی خوب و باقدرت شروع کنید و یک عنوان مناسب برای کارتان انتخاب کنید.انتخاب نام مناسب باعث می شود که بعدا سریعتر و آسان تر بتوانید انرا پیدا کنید.هنگام انتخاب نام،مطمئن شوید که عنوان مناسب است و کمپین را به خوبی توصیف می کند.
بودجه:پس از نامگذاری کمپین،از شما خواسته می شود بودجه را تنظیم کنید.در اینجا،باید مشخص کنید که چه مقدار پول می توانیدسرمایه گذاری کنید.شما می توانید مبلغ روزانه ای که میتوانید هزینه کنید یا مبلغ کل را انتخاب و مشخص کنید.اگر تازه کار هستید که احتمالا هستید،بهتر است با بودجه روزانه کم شروع کنید.این تضمین می کند که شما برای یک کمپین که بهینه نشده است و یا هیچکدام از نتایج مورد نظر را برای رسیدن به هدف کسب نمیکند،مبلغ زیادی خرج نکرده اید.
تاريخ:حالا به جذاب ترین بخش كار با Google AdWords رسیده اید:تاریخ.این گزینه به شما این امکان را می دهد که انتخاب کنید آیا می خواهید به محض تأیید برنامه،برنامه مستقیماً پخش شود، یا می خواهید این برنامه را برای مدتی نگه دارید و در آینده پخش کنید.
شبکه ها،زبان و مکان:از شما سؤال می شود که می خواهید تبلیغ ویدیوی شما در چه مواردی نمایش داده شود.به خاطر داشته باشید که شبکه ها بسته به نوع هدف شما تغییر می کنند.
گزینه هایی که پیش روی شماست شامل نتایج جستجوی YouTube،فیلم های YouTube و شرکای ویدیویی در شبکه نمایش است.در اکثر موارد،احتمالاً می خواهید یکی از موارد اول را انتخاب کنید،اگرچه نتایج جستجوی YouTube فقط به تبلیغات Discovery محدود می شود.گزینه شرکای ویدئویی در شبکه نمایش بیشتر به این دلیل توصیه نمیشود که شما واقعاً نمی دانید تبلیغتان کجا اجرا می شود.
در طول کار،باید زبانی را انتخاب کنید که به اندازه کافی آسان باشد.سپس مکانی را انتخاب کنید که می خواهید کمپین خود را انجا اجرا کنید.می توانید برای مکان پخش تبلیغات خود چندکشور را انتخاب کنید یا انتخابتان را فقط به یک شهر محدود کنید.همچنین در این قسمت می توانید مکان های خاص را هم حذف کنید.
ممانعت محتوا:تعداد زیادی محتوا در YouTube وجود دارد و اکثر آنها با صنعت یا پیام شما مطابقت ندارند.در حالی که کنترل این امر بسیار محدود است،می توانید انتخاب کنید که تبلیغات شما روی چه نوع فیلم هایی نشان داده شود یا برخی از فیلم هارا از لیست حذف کنید تا تبلیغات شما روی آنها نشان داده نشود.
این بخش به چند قسمت تجزیه می شود و سه نوع فهرست مختلف وجود دارد که شامل فه ست گسترده،فهرست استاندارد و فهرست محدود است.همانطور که از نامها پیداست،فهرست Expanded ،حساس ترین مورد تحقیر،تحریک جنسی یا خشونت آمیز است که در آن حد مجاز کمترین است.برای راحتی کارتان بهتر است به انواع خاصی از محتوا بپردازید که می خواهید ازنمایش تبلیغات روی آن انصراف دهید.
در آخر،ممکن است محتویاتی را که دارای امتیاز ویژه تلویزیون هستند،مانند TV-MA یا TV-T ، همراه با انواع مختلف فیلم مثل پخش مستقیم، فیلم های ادغام شده و بازی ها حذف کنید.
تنظیمات اضافی:در زیر محل حذف محتوا،لینک کوچکی وجود دارد که به سادگی اعلام میکند برای “تنظیمات اضافی” است.انجا گزینه های هدف گذاری دستگاه،پوشش فرکانس و برنامه ریزی تبلیغات قرار دارد.
هدف گذاری دستگاه:این امکان را به شما می دهد تا انتخاب کنید که دستگاههای تبلیغاتی شما مانند رایانه ها،تبلت ها،دستگاه های تلفن همراه و تلویزیون روی چه دستگاه هایی نمایش داده شود.
محدود کردن فرکانس:به شما این امکان را می دهد تعداد برداشت ها یا بازدیدها را محدود کنید. عدم استفاده از این کار می تواند منجر به نشان دادن مداوم تبلیغ شما به شخصی که علاقه مند نیست،باشد که در نتیجه پول شما هدر میرود.
برنامه ریزی تبلیغات:در حالی که شما پیش از آن روزی که می خواهید تبلیغات خود را به صورت زنده انجام دهید،برنامه ریزی کرده اید،بخش “برنامه ریزی آگهی” به شما این امکان را می دهد که از قبل تمرین کنیدتا یک برنامه کاملاً سفارشی را فراهم می کنید.
6.افرادی را که می خواهید به آنها دسترسی داشته باشید مشخص کنید
دسته بندی های گروه های تبلیغاتی Google AdwordsAd
اساساً مهمترین بخش کمپین شما،گروه تبلیغاتتان است.که شامل “گروهی” از افراد با مجموعه مشخصی از علائق شخصی است که همراه با کلمات کلیدی مورد نظر شما برای آنها تعریف می شود.در ادامه مواردی از آنچه که انتظار دارید در بخش Ad Group پیدا کنید،همراه با چند نکته مفید برای دیدن اینکه چگونگی انتخاب در اینجا بر چگونگی و مکان تبلیغ شما تأثیر می گذارد، آورده شده است.
مانند کمپین شما،ممکن است بخواهید از گروه تبلیغاتی که میسازید مجدد استفاده کنید، بنابراین باید برای ان نامی انتخاب کنید.پس از نامگذاری گروهتان،جمعیت مدنظرتان را انتخاب کنید که شامل سن،جنسیت،وضعیت والدین و درآمد خانواده است.اکنون،پیشنهاد میکنیم برای پخش اولین کمپین ویدیویی خود مخاطب یا یک موضوع انتخاب کنید.البته،می توانید هردو یا چند ایتم را انتخاب کنید، اما اساساً اینکار مسئله را پیچیده تر می کند که تبلیغات شما به چه کسی نشان داده شود یاروی چه ویدیویی نشان داده شود.به همین دلیل توصیه میکنیم در آغاز کار یک یا دو ایتم را فقط انتخاب کنید تا جا بیفتید و پیشرفت کنید.
مخاطب:باید بدانید که تبلیغاتتان به چه کسی نشان داده می شوند.این بخش را می توان با اضافه کردن جمعیتی دقیق و علایق ، ساده یا کاملاً مفصل تعیین کرد.اگر خدماتتان درمورد کتاب است باید مخاطبان مورد نظر شما”کتاب را دوست داشته باشند” یا در حال حاضر در کالج باشند و به طور کلی به کتاب و بازی علاقه مند باشند.
مباحث مربوط به گروه تبلیغاتی کمپین Google AdWords موضوعات مباحث مربوط به تبلیغات کمپین Google AdWords
دسته بندی موضوعات به شما این امکان را میدهد که خیلی خاص باشید.
موضوعات:موضوعات به طور خاص به انواع ویدیوهایی که تبلیغات شما روی انها نشان داده می شود مربوط می شوند.با داشتن فرم های بی اساس محتوای بی پایان در یوتیوب،این بخش هم می تواند نسبتاً مفصل باشد و این بدان معناست که هرکسی که ویدئویی از موضوع انتخاب شده شما را مشاهده کند،ممکن است تبلیغ شما را ببیند.
در حالی که هر دو مبحث مخاطب و موضوعات در بخشهای خود میتوانند بسیار مفصل باشند،می توانند در کنار یکدیگر بسیار خوب کار کنند.
همانطور که در بالا اشاره کردیم،کار برای افراد تازه وارد را کمی پیچیده تر میشود،اما انتخاب یک نوع مخاطب و یک موضوع برای محدود کردن گروه تبلیغات شما هم اشکالی ندارد.همانطور که در بالا جزئیات گروه تبلیغاتی خودرا اضافه میکنید درک روابط بین انتخاب گروه تبلیغاتیتان،ممکن است یک روند نسبتاً ساده به نظر برسد.اما اینطور نیست.
در ادامه ی مقاله چند نمونه ذکر میکنیم تا به شما نشان دهیم که انتخاب هایتان چگونه روی تبلیغاتتان تاثیر میگذارد.
برای نمایش بهتر روابط بین جمعیت،مخاطبان، موضوعات و مکانها،به مثالهای زیر دقت کنید. مثال زیر نحوه پخش یک آگهی را در صورت انتخاب یک موضوع و یک نوع مخاطب نشان می دهد.
مثال1:بیایید بگوییم که اقلام خود را به این ترتیب تنظیم می کنید:جمعیتی – مردان 18-25 سال موضوع – بازی های ویدیویی مخاطب – سازنده وب سایت.
نتیجه انتخاب های شما این است که تبلیغاتتان به مردان 18-25 ساله که به ساختن وب سایت علاقه مند هستند و فیلم هایی درمورد بازی های ویدیویی تماشا می کنند نشان داده میشود.
مثال زیر نحوه پخش آگهی در صورت انتخاب چندین موضوع را نشان می دهد.
مثال 2:بیایید بگوییم که اقلام خود را به این ترتیب تنظیم کرده اید:جمعیتی – مردان 18-25 موضوع – بازی های ویدئویی ، سازنده وب سایت.
نتیجه این انتخابها پخش تبلیغ شما برای مردان 18-25 ساله یا تماشای فیلم درباره سازندگان وب سایت یا بازی های ویدیویی است.
مثال زیر نحوه پخش آگهی در صورت انتخاب چند مخاطب را توضیح می دهد.
مثال 3: بیایید بگوییم که انتخاب های شما به این صورت است:جمعیتی – 18-25 مرد مخاطب – بازی های ویدئویی، سازنده وب سایت.
نتیجه این انتخاب ها پخش تبلیغ شما در هر فیلم ویدیویی به مردان 18-25 ساله که به بازی های ویدئویی یا سازندگان وب سایت علاقه مند هستند، است.
با مثالهای بالا می توانید ببینید که انتخاب مخاطبان و مباحث مختلف چقدر سریع می تواند به یک وضعیت تیره و تار تبدیل شود.طی کردن یک مسیر ساده در اولین کمپین ویدیویی شما کاملاً خوب است. تمرین فقط به شما امکان می دهد اعتماد به نفس شما بالا برود.
7.فیلم بازاریابی خود را بارگذاری کنید
فیلم خلاق Google AdWords
فرایندAdWords به شما نشان می دهد که تبلیغتان در تلفن همراه و دسکتاپ نمایش داده میشود یا خیر.
اکنون باید آخرین اقدامات را برای تبلیغات خود انجام دهید-وقت آن است که خلاقیت را به ویدیوی خود اضافه کنید.باید به اسانی فیلم را کپی کنید و بعد انرا درYouTube بارگذاری کنید. اگر ویدیوی خود را آپلود کرده اید ولی هنوز به YouTube 101 احتیاج دارید،ما یک راهنمای مفید در مورد نحوه بارگذاری ویدیوی شما در YouTube داریم.
نوع آگهی انتخابی شما تعیین می کند که قبل از گزینه رد کردن اگهی،چه مقدار از آن توسط کاربر مشاهده می شود،مگر اینکه یک bumper ad
شش ثانیه ای یا یک قالب non-skippable ad
انتخاب کرده باشید.این به احتمال زیاد پنج ثانیه برای تبلیغات TrueView خواهد بود.
برای تبلیغات قابل جستجو،در ابتدا بهتر است یک پیام مختصر و ساده ارسال کنید.به این ترتیب، کسی که ممکن است در حال جستجوی آگهی باشد،میتواند به سادگی اگهی شما را پیداکرده و ببیند.
بعد از آپلود کردن ویدیو،مواردی وجود دارد که می توانید برای نحوه نمایش در نظر بگیرید.نمایی از چگونگی نمایش تبلیغتان را در کامپیوتر و موبایل،در سمت راست صفحه مشاهده خواهید کرد و می توانید در اینجا یک URL اضافه کنید.این بخش مهم کارتان است و نباید از آن چشم پوشی کنید.
برای اشتراک گذاری تبلیغات،از شما سؤال می شود که آیا می خواهید یک بنر همراه تبلیغتان باشد که در سمت راست ویدیو برای بینندگان روی دسکتاپ ظاهر شود.قبول این گزینه باعث می شود که تصویر بنر به تصویر بنر کانال شما تبدیل شود.
8.تبلیغ خود را ذخیره و ارسال کنید
پس از آپلود کردن ویدئو،فراخوانی را به اقدام خود اضافه کرده و بنری به تبلیغ خود اضافه کنید، روی گزینه “ذخیره و ادامه” کلیک کنید.حالا میتوانید نفس راحت بکشید چون اولین کمپین تبلیغاتی ویدیویی خودرا ساختید!
یادداشت هایی درباره خط مشیYouTube
تبلیغ شما را باید تأیید کند تا از خلاف سیاست های AdWords خارج شود.این برنامه به طور خودکار مستقیم پخش می شود یا وقتی برنامه ریزی کرده اید یا انتخاب کرده اید که بلافاصله پس از تأیید آن را اجرا کنید.
روند تأیید برای اطمینان از ایمنی و مناسب بودن آگهی در حال اجرا است.خود آگهی،کلمات کلیدی مورد استفاده و صفحات فرود مرتبط با آگهی،همه بررسی شده است تا اطمینان حاصل شود که از خط مشی های این پلتفرم پیروی می کنند.کمپین هایی که ویرایش شده اند باید یکبار دیگر روند تأیید را طی کنند تا بررسی شود که آیا این تغییرات می گذرد.معمولاً روند بررسی می تواند بین چند ساعت تا یک روز کاری انجام شود.
بررسی تبلیغات پیچیده تر بیشتر طول می کشد، اما همه به ترتیبی که دریافت می شوند بررسی می شوند.
قالب های تبلیغات غیر ویدئویی YouTube
همانطور که بالا ذکر شد،تبلیغات ویدیویی تنها راهی نیست که بتوانید تجارت خود را در YouTube تبلیغ کنید.اگر نمیتوانید تبلیغات خودرا بصورت ویدیو اماده کنید،برای شروع کار به قالب های زیر توجه کنید:
تبلیغات کارت حمایت:کارتهای حمایت مالی دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می رسند.به این صورت که تصاویر به شکل کارت کوچک در کنار یک فیلم درگوشه ی صفحه ظاهر می شوند و به بیننده این امکان را می دهد که اگر بخواهد بتواند دوباره به آنها دسترسی پیدا کند.این تصاویر در کنار فیلم های مربوطه نمایش داده می شوند و یا محصولاتی که در این فیلم ذکر شده اند نمایش داده می شوند،بنابراین بیننده در صورت تمایل می تواند آنها را خریداری کنید.با کلیک بر روی نمادی که دائماً در گوشه سمت راست بالای ویدیو نشان داده می شود،می توان دوباره به آنها دسترسی پیدا کرد.
تبلیغات روکش:یکی دیگر از قالب های تبلیغی رایج است.و بصورت یک بنر کوچک است که می تواند در قسمت پایین ویدیویی که مشاهده می کنید بسته شود.مشخصات رسمی (وضوح) تبلیغات Overlay 468×60 یا 728×90 پیکسل است.
تبلیغات نمایش:در حالی که تعداد کمی از تبلیغات فوق نیز تبلیغات نمایش در نظر گرفته می شوند ، توضیحات “رسمی” تبلیغی است که در سمت راست پخش کننده ویدیو و در بالای لیست پیشنهادات ویدیویی ظاهر می شود.مشخصات رسمی (وضوح) این تبلیغات 300×250 یا 300×60 پیکسل است.
10 نکته برای بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی YouTube شما
اکنون به روند فنی راه اندازی کمپین های تبلیغاتی YouTube خود تسلط پیدا کرده اید.اما هنوز کارهایی هست که می توانید از هر سکه ای که روی سیستم عامل صرف می کنید، بیشترین استفاده راببرید:
1.موفقیت تبلیغاتتان را بسنجید
پس از ساخت آگهی خود،می خواهید بدانید که آیا کارتان خوب است یا بد.چندین معیار عملکرد اصلی وجود دارد که می تواند برای اندازه گیری نحوه انجام یک تبلیغ،مثل نمایش ها،زمان تماشا، تعامل ها و موارد دیگر استفاده شود.می توانید از هدف اصلی تبلیغ استفاده کنید تا بررسی کنید آیا معیارها نتایج رضایت بخش را به دست می آورند یا نه،اما دانش کافی دارید که می توانید از آنها برای بهبود فعالیتهای آینده ی خود استفاده کنید.مهمتر از همه،باید به خاطر داشته باشید که معیار اصلی شما معمولاً جذب مشتریهای جدیدی است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که کمپین با این هدف مطابقت دارد.
2.مخاطبانتان را اصلاح کنید
اگر احساس می کنید مخاطب مناسبی پیدا نمی کنید،بهتر است به عقب برگردید و گروه Ad خود را پالایش کنید یا یک مورد متفاوت تر ایجاد کنید تا ببینید نرخ کلیک یا مشاهده شما بهبود می یابد یا خیر.برای یافتن مخاطبان بسیار خاص،از جمله جمعیت شناسی،درآمد خانواده و علایق شخصی،باید خیلی تلاش کنید و سختگیر باشید.از طرف دیگر، خاص بودن بیش از حد می تواند منجر به افزایش رقابت شود،که ممکن است هزینه شما را برای هر بازدید افزایش دهد.
3.ازفرسودگی خلاق اجتناب کنید
حتی اگر مخاطبان خود را کاملاً هدف قرار داده باشید،اگر آنها اغلب یک تبلیغ تکراری را مشاهده کنند،تبلیغ احتمالاً کارایی خود را از دست می دهد و برای کاربر آزار دهنده می شود،حتی اگر برای انها مفید باشد.به این حالت خستگی خلاق گفته می شود و با داشتن چندین تبلیغات ویدیویی که می توانید یکی را با دیگری تعویض کنید،می توان از آن جلوگیری کرد.اینکار می تواند به بهبود میزان بازدید شما کمک کند.
4.اگر لازم بود تبلیغ خود را اصلاح کنید
اگر تبلیغی به اندازه آن چه که انتظار داشتید حتی بعد از ایجاد تغییر در مخاطبان خود،کارآمد نبود، ممکن است بخواهید ویدیوی خود را خلاقانه تر کنید.اینکار را با تغییرات ساده شروع کنید مثل کوتاه کردن تبلیغات،تغییر دادن مقدمه یا حذف CTA که می تواند به اثربخشی تبلیغ کمک کند.
5.نقطه ی تبدیل Google Ads را به سایت خود اضافه کنید
اگر تبلیغات شما به وب سایت تجاریتان متصل می شود،اضافه کردن نقطه ی تبدیل می تواند اطلاعات زیادی را ارائه دهد.افزودن این برچسب ردیابی به سایت Wix به شما این امکان را می دهد تا ببینید که آیا کلیک روی تبلیغ شما منجر به خرید،بارگیری یا هر هدف دیگری که دارید می شود یا خیر.
6.با چندین قالب تبلیغاتی کار کنید
قابل درک است که کسی اولین کمپین ویدیویی خود رانتواند به خوبی اجراکند چون تازه کار است همچنین افراد تازه کار نمیخواهند با قالبهای متعدد کار کنند!اما کار با چندین قالب باعث می شود تا با سیستم عامل بیشتر آشنا شوید.اینکار برایتان فرصتی عالی فراهم میکند تا بدانید که چه نوعی از تبلیغات ویدیویی برای شما بهتر از سایرین است.شاید تبلیغات ویدیویی Discovery بهتر از تبلیغات Bumper برای شما باشد؟تا زمانی که چندین قالب را امتحان نکنید هرگز نخواهید فهمید که کدام یک برایتان مناسب تر است.
7.ازچیز های عجیب و غریب نترسید
به یاد داشته باشید که با یوتیوب کار میکنید. انجا جاییست که می توانید عجیب ترین فیلم ها را ببینید یا به اشتراک بگذارید و فرد دیگری را برای بهتر یا بدتر از آن بیرون بیاورید.نکته این است که مردم به یوتیوب میایند تا چیزی یادبگیرند یا سرگرم شوند،بنابراین نترسید و سعی کنید تبلیغات ویدیوی خود را به هر دو صورت انجام دهید.قسمت عجیب و خنده دار برند خود را نشان دهید،زیرا اینها جنبه هایی از تبلیغات هستند که تبلیغ را ماندگار میکنند.
8.از افراد مناسب استفاده کنید
اگر کسی به تبلیغ شما علاقه ای نداشته باشد،می خواهد از ان سریعتر عبور کند.این موضوع احتمالاً خیلی اتفاق می افتد،بنابراین به آن عادت کنید.شخصی که واقعاً به محصول یا خدمات شما علاقه مند است،تبلیغات شما را کاملاً تماشا می کند،ممکن است به یک فشار اضافی و یک کلیک بیشتر نیاز داشته باشد.به همین دلیل است که بعداً میتوانید به ویدیوی خود یک پیشنهاد ویژه اضافه کنید.
9. زیرنویس اضافه کنید
نه تنها زیرنویس ها به افراد کم شنوا کمک می کند،بلکه برای افرادی که نمی خواهند ویدیو را با صدای بلند تماشا کنند نیز مفید است.ارائه رونوشت تبلیغی می تواند از آنچه فکر می کنید بهتر باشد و حتی می تواند رتبه سئوی شما را برای این ویدئو بهبود بخشد.
10.پیشرفت کنید
به عنوان شخصی که در تبلیغات YouTube،تازه وارد است ممکن است از استفاده از گزینه های پیشرفته خودداری کنید،اما اینکار را نکنید!
امکاناتی مانند پوشش فرکانس تعداد دفعاتی را که بیننده تبلیغتان را مشاهده می کند محدود می کند،این می تواند به پخش تبلیغ شما برای افراد جدید کمک کند.این امکانات همراه با ویژگی برنامه ریزی است که به شما امکان می دهد زمان های خاصی را نشان دهید که تبلیغ شما پخش میشود و می تواند روشی بسیار مؤثر برای تبلیغ شما در مقابل چشمان جدید باشد.
دیدگاهتان را بنویسید