اگر یک جا وجود داشته باشد که برداشت اول کاملاً مهم باشد،انجا وبسایت شماست -ما فقط در مورد طراحی و محتوا صحبت نمی کنیم.سرعت صفحات شما مهمترین عامل تعیین کننده موفقیتتان است.
یک وب سایت کند می تواند به اعتبار و هزینه های شما آسیب برساند،زیرا به نتیجه نمیرسد. برعکس،یک وب سایت با عملکرد خوب،اثر مثبتی در موفقیت تجارتتان خواهد داشت.این امر بازدید کنندگان بیشتری را به خود جذب می کند که منجر به افزایش فروش می شود و در نهایت مشتری های بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
اولین قدم برای اطمینان از داشتن یک وب سایت سریع،استفاده از سازنده وب سایت قوی است که بهترین فناوری را ارائه می دهد.با این حال،پس از این کار شما هنوز تمام نشده است.وظیفه شما این است که اطمینان حاصل کنید محتوای شما در سایت به روش عملکرد آن نمی رسد.
شما باید تعادل مناسب رسانه را پیدا کنید،مکان خود را انتخاب کنید و در وهله اول مشخص کنید که از چه نوع محتوا و افزونه هایی استفاده خواهید کرد.به عنوان مثال، GIF های متحرک می توانند مقداری pizzazz را به صفحات شما اضافه کنند،اما اغلب فایلهایی سنگین هستند و پهنای باند شبکه زیادی را مصرف می کنند.همچنین،متن سریعتر از تصاویر بارگیری می شود،بنابراین به نحوه ترتیب عناصر خود توجه کنید.
فاکتورهای زیادی در نظر گرفته شده است،اما شما مطمئناً قادر به انجام آن هستید.به علاوه،شما به جای مناسب رسیده اید.این مقاله تمام آنچه را که باید در مورد بهینه سازی سرعت وب سایت و چگونگی بهبود عملکرد وب سایت بدانید به شما ارائه می دهد.
بهینه سازی سرعت وب سایت چیست و چرا اینقدر مهم است؟
پس از کلیک بر روی پیوند سایت،سرعت وب سایت مدت زمانی است که صفحات وب را برای بارگیری،نمایش در مرورگر و پاسخگوئی به تعامل کاربر می طلبد.
این اصطلاح نباید با “عملکرد درک شده” اشتباه گرفته شود و این راهی است که بازدید کنندگان عملکرد وب سایت شما را بر اساس آنچه که ابتدا روی صفحه های خود می بینند ارزیابی می کنند (که لزوماً عناصری نیستند که بارگیری می شوند). از آنجا که آنها دو مفهوم متفاوت و در عین حال مهم هستند،شما همیشه باید در بهبود سرعت وب سایت خود و عملکرد درک شده به صورت موازی کار کنید -چیزی که نکات ذکر شده در زیر به شما کمک می کند تا به آن برسید.
سوال بعدی شما احتمالاً این است که “چه سرعتی برای وب سایت مناسب تلقی می شود؟”پاسخ به این سوال خاص سخت است،اما بسیار توصیه می شود که به طور متوسط صفحات خود را در کمتر از سه ثانیه بارگیری کنید.
سرانجام،تعجب خواهید کرد:چرا بهبود سرعت وب سایت اهمیت زیادی دارد؟خوب،زمان بارگذاری روی قابلیت استفاده،تبدیل،جذب کاربر و دید موتور تأثیر می گذارد.
اثرات قابلیت استفاده:به نظر می رسد واضح است،اما هرچه سرعت وب سایت شما سریعتر شود،زودتر از ویژگی های آن استفاده می شود،مانند مواردی که به بازدید کنندگان کمک می کند تا به سمت خرید،صحبت با خدمات مشتری و یا صرفاً هدف سایتتان را بفهمند.بنابراین،اجازه می دهد این ویژگی ها با سرعت بیشتری قابل مشاهده باشند،با بازگشت بازدید کنندگان خوشحال تر می شوید.به همین سادگی.
تأثیرات جذب کاربر:کاربران احتمالاً می توانند سریعتر با وب سایت شما درگیر شوند.به عنوان مثال،اگر یک فروشگاه آنلاین دارید و هر مرحله از روند پرداخت بیش از دو ثانیه طول می کشد، قابل درک است که بسیاری از خریداران بالقوه این روند را به کلی کنار می گذارند.همین امر می تواند برای پر کردن فرم ها یا پرش بین صفحات باشد. شما می توانید در اینجا مضراتی را مشاهده کنید که چنین مواردی بر تعداد بازدید کنندگان سایت و اهداف کلی کسب و کار شما تاثیر میگذارند.
تأثیر تبدیل:یک هدف خاص که بیشتر صاحبان سایت روی آن متمرکز هستند،تبدیل است.در حقیقت،یک تأخیر 100 میلی ثانیه ای در سرعت صفحه می تواند به کاهش 7٪ در نرخ تبدیل برای وب سایت شما منجر شود.اگر بازدید کنندگان نتوانند از ویژگی های سایت شما به اندازه کافی سریع استفاده کنند،بدون شک به سایت بعدی مراجعه میکنند.
تأثیرپذیری موتور جستجو: Google هنگام رتبه بندی سایت ها،سرعت وب سایت را در نظر می گیرد ( SEO ،بهینه سازی موتور جستجو).بنابراین، اگر می خواهید در نتایج جستجوی کلمات کلیدی خاص خود بهتر ظاهر شوید،برای هر میلی ثانیه سریعتر فرصت خواهید یافت که صفحاتتان رتبه بندی بهتری داشته باشند.
اکنون که می فهمید سرعت وب سایت چیست و چرا مهم است،وقت آن است که سراصل مطلب برویم.در زیر می آموزید که چگونه عملکرد وب سایت خود را بهبود بخشید تا مطمئن شوید که مشتریان و Google راضی هستند.
نکات توصیه شده برای بهبود بهینه سازی سرعت وب سایت:
صفحه اصلی خود را بیش از حد طولانی نکنید
محتوای برابر بالاتر را در اولویت قرار دهید
از داشتن رسانه های زیاد در وب سایت خودداری کنید
اندازه تصاویر را بهینه کنید
از رابطه بین متن و تصویر خود آگاه باشید
هر حد امکان از متن استفاده کنید
تعداد و سبک قلم ها را کاهش دهید
استفاده از انیمیشن ها را کم کنید
روی عملکرد موبایل متمرکز شوید
تعداد برنامه های شخص ثالث را محدود کنید
1.صفحه اصلی خود را شلوغ نکنید
اگر فقط یک چیز را از این مقاله بیاموزید،همین نکته است.به طور خلاصه:صفحه ی اصلی را تمیز نگه دارید و از بارگیری مطالب بیش از حد طولانی خودداری کنید.
پرکردن صفحه اصلی با محتوای و رسانه های بیش از حد (متن،تصاویر،فیلم ها و انیمیشن ها) می تواند تأثیر منفی بر موفقیت شما بگذارد. در این صورت بارگیری آن خیلی طول می کشد و این امر بازدید کنندگان شما را تحت الشعاع قرار می دهد تا جایی که ممکن است محتوای مهم موجود در صفحه شما را از دست بدهند و بدون هیچ گونه تعامل از سایت خارج شوند.
یک صفحه اصلی سازمان یافته با حداقل مطالب به بازدید کنندگان سایت شما امکان می دهد تا از لحظه ورود به وب سایت به راحتی اطلاعات ارائه شده را جذب کنند و به آنها کمک می کند تا پیام اصلی شما را سریعتر دریافت کنند.
اگر نگران از دست دادن محتوای مناسب هستید، برای آن نیز یک راه حل وجود دارد.می توانید محتوای خود را در چندین صفحه پخش کنید.این باعث می شود همه اطلاعات ارزشمند شما فضا برای مانور داشته باشند و نگران نباشید، محتویات خارج از صفحه اصلی هنگام افزودن دکمه هایی می توانند به راحتی در دسترس بازدیدکنندگان قرار بگیرند،مانند ‘See More’ یا ‘Blog / Gallery من را بررسی کنید.’
2. محتوای برابر بالاتر را در اولویت قرار دهید
“بالاتر از برابر” به بخش صفحه اصلی وب سایت شما اطلاق می شود که بلافاصله هنگام بارگیری صفحه و قبل از پیمایش پایین صفحه برای بازدید کنندگان قابل مشاهده است.اچین مهمترین بخش سایت شما است زیرا اولین چیزی است که هر کس هنگام ورود می بیند و اولین بخش بارگیری است.
از این بخش به صورت استراتژیک استفاده کنید، باگذاشتن جلوی چشم بازدید کنندگان و در حالی که بقیه محتوای سایت شما بارگیری می شود.شما می توانید این کار را از طریق متن معنی دار و عکس های مربوطه و جذاب انجام دهید.ابتدایی ترین دستورالعمل ها شامل متن هدر و متن اصلی (مانند نام شرکت و شعار)،آرم شما و دکمه CTA (فراخوانی برای اقدام)است.
در اصل،اطلاعات اصلی خود را که بازدید کنندگان شما باید بدانند،درحالی پوشش دهید که صفحه را تمیز و ساده نگه میدارید.به همین ترتیب،یک قانون خوب برای دنبال کردن در این بخش وجود دارد:اگر محتوا با پیام اصلی شما هماهنگ است،آن را در صفحه نگه دارید.اگر توجه بازدید کنندگان شما را جلب کرد،آن را در زیر صفحه یا در صفحه دیگری از سایت خود قرار دهید.
با این حال،یک قاعده مستثنی است.باید اطمینان حاصل کنید که محتوای بالای برابر شما از انیمیشن های محدود ساخته شده است.از آنجا که انیمیشن ها باعث کاهش سرعت بازدید می شوند این به شما امکان می دهد تا کاربران بتوانند بیشتر مطالب شما را از سایت دریافت کنند.به جای انیمیشن ها از جلوه های تصویری، متن،تصاویر یا آرم استفاده کنید.
3.از بارگیری رسانه های زیاد در وب سایت خودداری کنید
گذشته از صفحه اصلی،باید به طور کلی مطالب سایت خود را سازماندهی کنید.دوباره،تلاش کنید و متمرکز شوید تا نگذارید کمیت از کیفیت پیشی بگیرد.
درست مثل یک صاحب مغازه آجر و ملات که همه موجودی خود را در ویترین فروشگاه قرار نمی دهد،نباید وب سایت خود را بیش از حد پر کنید. در واقع وب سایت شما نمای فروشگاه شما است و هر کالایی که در آن قرار می دهید هزینه عملکردی دارد.
به طور خاص،برخی از اشکال رسانه برای عملکرد سایت شما بسیار مضر است،زیرا پهنای باند سنگین و زمان بارگذاری کند آنها بر عملکرد سایر موارد هم تأثیر می گذارد.
گالری های عکس با پیمایش بی پایان یکی از این “لودرهای کند” هستند.هر عکس -اگر اندازه یک پرونده کوچک باشد،بر سرعت صفحه شما تأثیر نمی گذارد و در یک گالری عکس،همه آن عکس ها به یکباره قابل مشاهده نیستند.برای تنظیماتی که باعث افزایش سرعت صفحه شما می شود،تعداد تصاویر موجود در یک گالری عکس را کاهش دهید و تنها با ارزش ترین موارد را نگه داریدبه خصوص اگر گالری در صفحه اصلی شما باشد.
مسئله دیگر محتوای جاسازی شده است.یک نمونه بارز این فیلم ها فیلم های جاسازی شده از یوتیوب یا فیس بوک است.از آنجا که این منبع خارجی است،میزبان وب سایت شما (به عنوان مثال Wix.com) قادر به بهینه سازی آن و کنترل زمان بارگذاری نیست.بنابراین،اگر بارگیری کند باشد، هیچ کس نمی تواند مشکل شما را برطرف کند.
با این حال،این لزوما به آن معنا نیست که شما باید از محتوای جاسازی شده در کل اجتناب کنید.یک راه حل خوب برای کاهش آن،قرار دادن یک یا چند فیلم در سایت شماست.گزینه جایگزین دیگر برای فیلم های تعبیه شده،استفاده از فیلم های پس زمینه یا اضافه کردن جعبه ویدیو به جای آن است.از آنجا که میزبان وب سایت شما کنترل این عناصر را در اختیار دارد،آنها تأثیر کمتری روی بهینه سازی سرعت وب سایت شما خواهند گذاشت.
خلاصه وقتی صحبت از رسانه وب سایت است،از خود بپرسید:آیا ارزشش را دارد؟ آیا این به سود اهداف تبدیل من است؟ اگر به این سؤالات پاسخ مثبت ندادید،از آن صرف نظر کنید.
4.اندازه تصویر را بهینه کنید
ساده ترین نکته در اینجا استفاده از فایل های JPEG برای تصاویر به جای فایل های PNG است. (اگر نمیفهمید که درمورد چه چیزی صحبت می کنیم،این اندازه را در پرونده بررسی کنید.)
اینکار به این دلیل است که فایلهای JPEG به طور کلی نسبت به PNG ها بهینه تر هستند و این بدان معنی است که آنها کوچکتر هستند و سریعتر بارگیری می شوند،در حالی که تقریباً همان سطح از کیفیت را دارند.مگر اینکه به تصاویر واضحتر نیاز داشته باشید یا عکاس حرفه ای نباشید، JPEG ها کیفیت و قابلیت استفاده کافی را ارائه می دهند.برای تبدیل تصاویر ابزارهای رایگان زیادی به صورت آنلاین وجود دارد،مانند TinyJPG ، Compressor.io و ImageOptimizer.
سایت هایی که در Wix.com میزبانی می شوند به طور خودکار از تبدیل تصاویر خود به قالب تصویری WebP سود بیشتری می برند. WebP یک فرمت تصویر نسبتاً جدید است که توسط گوگل معرفی شده و فشرده سازی بهتری را ارائه می دهد و بنابراین عملکرد بهتری برای فایل های JPEG و PNG فراهم می کند.Wix از WebP با تمام مرورگرهایی که از این قالب جدید و بهبود یافته پشتیبانی می کنند،استفاده می کند.علاوه بر این، برای هر تصویری که در ویرایشگر برید،Wix به طور خودکار اندازه صفحات وب شما را بهینه می کند.
توجه به این نکته مهم است که در حالی که پلت فرم ما تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین عملکرد میکند،یک کار وجود دارد که ما انجام نمی دهیم:ما هرگز کیفیت تصویر را کاهش نمی دهیم. تصاویری که شما به ما ارائه می دهید سلیقه ی شماست و ما در آن دخالتی نمی کنیم.
یک مورد خاص دیگر برای شما وجود دارد: «بارگیری تنبل.»در ابتدا پس از بارگیری یک سایت Wix ،ممکن است تصاویر دارای وضوح پایین باشند.این در حالی است که تصاویر با وضوح بالا بارگذاری می شوند.این روشی است که با استفاده از آن می توانید سرعت و عملکرد سایت خود را بهبود بخشید،توجه داشته باشید که بازدیدکنندگان شما از دیدن صفحه خالی اجتناب می کنند.
5.از رابطه بین متن و تصویر خود آگاه باشید
متن و تصاویر مانند داشتن دو حیوان خانگیست:بعضی اوقات آنها بهترین دوست هستند و بعضی اوقات به طور تهاجمی با یکدیگر می جنگند.بنابراین،شما باید برای هر یک از این عناصر،قلمروهای جداگانه ای بگذارید تا بتوانید فضای تنفس لازم را به آنها اختصاص دهید و اجازه دهید تا با هماهنگی کار کنند.
یک نمونه از این موارد ایجاد تضاد است.بهتر است از طریق یک سناریو: یک رنگ پس زمینه سفید،تصویر رنگی و متن سفید.از آنجا که متن سریعتر از تصاویر بارگیری می شود،متن بارگذاری شده روی یک پس زمینه سفید تا زمان بارگذاری تصویر برای مرورگرها نامرئی به نظر می رسد.با انتخاب رنگ در هنگام انتخاب عناصر طراحی خود،از این کار خودداری کنید.
قانون طلایی دیگر که باید به خاطر بسپارید:از قرار دادن متن در تصاویر خودداری کنید.تنها استثناء در این مورد آرم ها است.دلیل آن،این است که متن در تصاویر بسیار کند است،بنابراین شما می توانید اطلاعات خود را از دست داده و بازدید کنندگان خود را با یک بوم خالی بگذارید تا سایت شما کاملاً قابل مشاهده باشد در بالای موارد بارگیری،متن موجود در تصاویر به دسترسی وب سایت کمک نمی کند.به جای آن،راه حل ساده این است که فقط متن خود را در کادر نوشتاری در بالای تصاویر قرار دهید،اینکار نتیجه ی بسیار بهتری به ارمغان میاورد.
6.تاحد ممکن بجای سایر عناصر طراحی از متن استفاده کنید
همانطور که در بالا ذکر شد،متن سریعتر از تصاویر و انیمیشن ها بارگیری می شود.اما این تنها دلیل نیست که میگوییم تمرکز خودرا روی متن بگذارید. یک سرصفحه بارگیری سریع،بلافاصله پیام اصلی سایت شما را منتقل می کند و بنابراین،تجربه کلی بازدید کنندگان را افزایش می دهد.
دلیل مهم دیگر SEO (بهینه سازی موتور جستجو) یا تلاش هایی است که برای اطمینان از رتبه بندی بهتر وب سایت شما در نتایج جستجو رتبه بندی می شود.بدون تکنیک بیش از حد فنی،یک نکته وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید:متن دقیق و با کیفیت به Google (و سایر موتورهای جستجو) کمک می کند تا وب سایت شما را بهتر بشناسند – در نتیجه شانس شما را برای رتبه بالاتر بهبود می بخشد.رسانه ها فقط با بهبود تجربه کلی بازدید کنندگان،یا اینکه مدت بیشتری در صفحه شما باقی بمانند،تأثیر غیرمستقیم SEO را دارند. بنابراین،اگر می خواهید بهینه ترین شکل محتوا را انتخاب کنید تا بازدید کنندگان بیشتری را به سایت خود جذب کنید،استفاده از متن راه خوبی است.
7.تعداد و سبک قلم ها را کاهش دهید
بهتر است تعداد فونت های قلم را در سایت خود به دو یا سه عدد کاهش دهید.این به شما کمک می کند تا یک سبک مداوم برای نام تجاری خود داشته باشید و همچنین هاله ای از ظرافت و حرفه ای بودن را نشان دهید.از این گذشته،برداشت اول از سایت و شغل شما لحظاتی ماندگار است و دیگر نمی توانید به قبل برگردید.با این حال،همانطور که انتظار داشتید،ما این را پیشنهاد نمی کنیم،بر اساس گفته های دوستان طراح ما،این یک راه دیگر برای کم کردن زمان بارگذاری سایت شماست.
نوع قلم نیز مهم است.به عنوان مثال اگر می خواهید از قلم های دلخواه استفاده کنید،توجه داشته باشید که این عناصر گرافیکی (مانند تصاویر و فیلم ها) هستند،به این معنی که قبل از ظاهر شدن در صفحات وب شما به بارگیری نیاز دارند-که ممکن است بر عملکرد صفحات وب شما تأثیر بگذارد.
در آخر،از خیلی از وزن های قلم (جسورانه،زیر خطی،ادراری و غیره) پرهیز کنید.این موارد هم نیاز به بارگیری اضافی دارند و همانطور که حدس زدید،زمان بیشتری به سرعت بارگذاری سایت شما اضافه می شود.
خط پایین:به طور کلی استفاده از قلم های سفارشی یا وزن های قلم را کنار بگذارید.در عوض،وقتی این ویژگی ها را در سایت خود قرار می دهید عاقلانه انتخاب کنید و فقط وقتی می خواهید به یک هدف واضح و مشخص دست پیدا کنید از آنها استفاده کنید.
8. استفاده از انیمیشن ها را کم کنید
آیا تا به حال این گفته هارا راجع به مصرف مواد غذایی شنیده اید: “همه چیز در حد اعتدال؟” خب،این جمله از دید وب سایت شما،به طور خاص به استفاده شما از انیمیشن اشاره دارد.مثل دسرها،انیمیشن ها دارای خواص اعتیاد آور هستند و همیشه میل دارید بیشتر استفاده کنید.با این حال این پرونده ها سنگین هستند و سرعت وبسایت را کند میکنند.
ما می دانیم که نمی توانیم مانع استفاده کامل از انیمیشن ها شویم،زیرا این فایلها خیلی جذاب هستند.با این حال،شما می توانید انتخاب کنید که در مورد کدام یک از آنها استفاده کنید.به طور خاص،از استفاده از GIF های متحرک خودداری کنید.این پرونده ها سنگین تر از همه آنهاست،حتی اگر کوچک و کم حجم باشند.و هنگامی که GIF های متحرک بزرگ هستند،فقط خودشان کند نمی شوند،بلکه بارگیری همه چیزهای دیگر را در وب سایت شما به تأخیر می اندازند.
بهترین کار در مورد انیمیشن ها:آنها را در صفحات خود،پایین تر از اولین بار قرار دهید.به این ترتیب، از خروج بازدیدکنندگان از سایت خود جلوگیری می کنید و اطمینان حاصل می کنید که یک چیز معنی دار درسایت وجود دارد که بازدیدکنندگان را جذب میکند.
سرانجام،می توانید از ابزارهای آنلاین مانند GIF به MP4 برای تبدیل انیمیشن های سایت خود به فیلم استفاده کنید.فیلم ها بصری تجربه مشابه انیمیشن ها،به ویژه GIF ها را ارائه می دهند،اما خیلی سریعتر بارگیری می شوند.علاوه بر این،پخش فیلم بلافاصله پس از اولین بافر اتفاق می افتد.برعکس،GIF ها قبل از پخش باید کاملاً بارگیری شوند – این امر بر عملکرد سایت شما تأثیر می گذارد.
9.روی عملکردسایت در تلفن همراه تمرکز کنید
هر روز تعداد بیشتری از افراد از طریق تلفن های هوشمند خود در حال گشت و گذار در وب هستند و باید درک کنید که آنها انتظار دارند سایت شما به زیبایی در صفحه های اندازه کف دستشان ظاهر شود. Wix به صورت خودکار نسخه بهینه سازی شده موبایل را از سایت شما ایجاد می کند، بنابراین دیگر لازم نیست نگران ساخت نسخه اول آن باشید.با این وجود،داشتن یک سایت موبایلی اولین قدم است.از آنجا که سایت شما در دستگاه های تلفن همراه بسیار کوچکتر از دسکتاپ است، باید بهترین استفاده را از آن فضا داشته باشید.به عنوان مثال،قسمت بالای برابر شما اطلاعات بسیار کمتری را در مورد نسخه موبایل در اختیارتان قرار خواهد داد.بنابراین،عاقلانه آنچه را در آنجا قرار می دهید انتخاب کنید.اصول اولیه عبارتند از:نام شرکت،آرم و CTA.
علاوه بر این،اطمینان حاصل کنید که تمام عناصر موثر بر عملکرد را از بین برده یا آنها را پنهان کرده اید.این می تواند به هر شکلی،از سبک ها و قالب های مختلف قلم گرفته تا تصاویر،انیمیشن ها،فیلم ها،جلوه های ویژه و موارد دیگر استفاده شود.
برای استفاده بیشتر از این فضای صفحه نمایش کوچک،می توانید عناصر بارگذاری کند را با سایر ویژگی ها جایگزین کنید،مانند صفحه خوش آمد گویی که هنگام بارگذاری سایت،آرم یا عکس شما را نشان میدهد،یا یک نوار اقدام سریع برای تمام اطلاعات تماستان فقط یک کلیک آسان.
10.تعداد برنامه های شخص ثالث را محدود کنید
برنامه های شخص ثالث (TPA) ویژگی هایی هستند که می توانید به صفحات خود اضافه کنید که توسط میزبان وب سایت شما ایجاد نشده اند. به عنوان مثال،فید اینستاگرام،ویجت رتبه بندی یا نقشه برای نمایش مکان شما-که بسیاری از آنها به صورت رایگان از طریق Wix App Market در دسترس هستند.
برنامه های شخص ثالث(TPA) از چیزی به نام iFrames استفاده می کنند،که در اصل مرورگرهای وب در داخل سایت شما هستند.به عبارتی غیرمستقیم،وقتی از TPA استفاده می کنید،می خواهید یک وب سایت را در داخل وب سایت خود بارگذاری کنید-چه چیز دیگری،غیر از حد بهینه سازی میزبان وب سایت شماست.در نتیجه: TPA ها می توانند زمان قابل توجهی را به سرعت بارگذاری وب سایت های شما اضافه کنند و بارگذاری را کند کنند.
با این حال،بدیهی است که TPA ها عملکرد زیادی را ارائه می دهند.فقط باید در مورد نحوه استفاده از آنها باهوش باشید.همیشه باید از خود بپرسید که آیا این برنامه ها برای دستیابی به اهداف وب سایت شما واقعاً ضروری هستند.آزمایش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای تصمیم گیری خود انجام دهید.ابتدا هر برنامه را یک به یک غیرفعال کنید و ببینید آیا تفاوت در سرعت سایت خود مشاهده می کنید یا خیر.دوم،سعی کنید هرگونه همپوشانی در عملکردهای مختلف TPA را شناسایی کنید.به عنوان مثال، آیا به یک گالری عکس و فید اینستاگرام نیاز دارید؟ هر دوی این ها عکس های شما را به نمایش می گذارند، در حالی که یک گالری چیزی است که توسط میزبان وب سایت شما ارائه شده است،به این معنی که خیلی سریع تر بارگذاری می شود.
نحوه نظارت بر سرعت سایت
بعد از انجام همه تغییرات لازم برای سرعت بخشیدن به سایت خود،می خواهید نتایج خود را اندازه گیری کنید.اگر سایت Wix دارید،می توانید عملکرد خود را با تست سرعت سایت Wix بررسی کنید.
برای کاربران غیر Wix،چندین آزمایش عملکرد وب سایت دیگر وجود دارد که باید امتحان کنید. برخی از نمونه های مشهور شامل PageSpeed Insights توسط Google و Pingdom Tools است.هر دوی اینها به شما اجازه می دهند سرعت صفحه و بینش های مهم دیگر مانند استدلال در کند بودن بار یا روش های بهبود آن را بدانید.
نتیجه اصلی
عملکرد سایت را درک کنید:به این ترتیب بازدید کنندگان سایت شما سریعاً وب سایت شما را برای انجام عملکرد بر اساس آنچه بار اول در صفحه نمایش آنها نشان می دهد درک می کنند.به عنوان مثال،اگر محتوای صفحه اصلی شما در زیر بارهای برابر قبل از محتوای بالای برابر باشد،بازدید کنندگان هنگام ورود به وب سایت شما یک صفحه خالی را مشاهده می کنند.به همین دلیل قرار دادن محتوا و نوع هر دو عنصر مهم هستند.
هر مطلبی که در وب سایت خود قرار داده اید دارای هزینه عملکردی است:وقتی می خواهید یک عنصر اضافه کنید- متن (طول،سبک یا نوع آن)،فیلم،تصویر،انیمیشن یا برنامه- از خود بپرسید: آیا ارزش آن را دارد؟آیا با مهمترین اهداف من هماهنگ است؟آیا این نرخ سود من است؟حتی اگر به یکی از این موارد پاسخ “نه”بدهید،ممکن است بخواهید محتوا را حذف کنید یا حداقل،آن را بالای صفحه خود قرار ندهید.
صفحه اصلی خود را بیش از حد بار نکنید:این اولین صفحه ای است که بازدید کنندگان شما در وب سایتتان مشاهده می کنند،پس این صفحه اولین صفحه بارگیری است.به عنوان بهترین روش در طراحی وب،باید آن را واضح نگه دارید.هرچه محتوای کمتری داشته باشد و فایل های سبک تری نیز استفاده کنید،صفحه شما سریعتر بارگیری می شود و احتمالا بازدید کنندگان بیشتر جذب ان میشوند.
آیا می خواهید به یک ارائه دهنده وب سایت با بالاترین عملکرد مراجعه کنید؟همین امروز با Wix یک وب سایت ایجاد کنید!
دیدگاهتان را بنویسید