بله،همه ما منحصر به فرد هستیم،اما نحوه کار مغز ما به طرز حیرت انگیزی مشابه است. بازاریابان هنگام فروش محصولات و افزایش نرخ تبدیل از همین مزیت استفاده میکنند.افزایش نرخ تبدیلتان باید یکی از مهمترین اولویت های شما باشد.مهم نیست که شما یک برنامه تجاری بی عیب و نقص،یک وب سایت خیره کننده یا حتی یک حضور رسانه ای اجتماعی فوق العاده داشته باشید.اگر قادر به تبدیل افرادی نیستید که می خواهند محصولاتتان را مشاهده کنند،اساساً این کاری انجام نداده اید.این فروش ماهیانه ای که از ما دریافت می کنید کاملا معتبر است،اما زمان آن رسیده که فکر کنید و فروش خود را بالاببرید.
در این مقاله،می خواهیم پنج ترفند روانشناسی بسیار ساده را که با استفاده از ان می توانید نرخ تبدیل غریبه ها به مشتریان وفادار را افزایش دهید، به شما آموزش دهیم.
1.(تماس با عمل)CTA را با قرار دادن و رنگ آمیزی برجسته کنید.
با وجود تمام کارهایی که برای پرزرق و برق کردن وب سایت خود انجام داده اید،مهمترین آن کارها انتخاب CTA شماست.CTA عبارات کوتاهی است که مخاطب آنلاین شما را وادار به اقدام فوری می کند.اگر هدف شما فروش محصولاتتان است، مشتریان بالقوه کلاس پیلاتس خود را رزرو کنید و یا مشترکان خبرنامه بیشتری را می خواهید، اطمینان حاصل کنید که CTA برای دستیابی به این اهداف به راحتی دیده می شود.اگر شخصی در کل وب سایتتان حرکت کند و قادر به یافتن CTA شما با یک نگاه سریع نباشد،شما این کار را درست انجام نداده اید.برای اینکار باید کلیدی قرار دهید.
یکی دیگر از روشهای قابل بحث برای آسانتر دیدن CTA،داشتن رنگ است.این رنگ لازم نیست خیلی خاص باشد،بلکه باید رنگی باشد که با محیط اطراف خود در تضاد باشد.با این وجود می توانید پالت رنگی را برای تجارت خود انتخاب کنید و از رنگ لهجه برای CTA استفاده کنید.یک عنصر برجسته و جسورانه احساسی اضطراری را در ذهن بازدید کننده شما ایجاد می کند که باید از آن استفاده کنند.
2.ایجاد یک وبلاگ
در حالی که این مهم است که هنگام رسیدن به اهداف خود،مواظب باشید تا همه چیز را مورد توجه قرار دهید،دیدن کل هدف نیز بسیار مهم است.به این ترتیب،بدون اینکه کاربران مستقیماً به جستجوی شما بپردازند،می توانید توجه افراد را به سمت خود جلب کنید.معنای این حرف دقیقا چیست؟
یک غریبه تصادفی به مرورگر خود نمی رود و URL شمارا تایپ نمیکند تا خرید را شروع کند.این روند با تحقیقات زیاد کاربر در مورد محصول شروع می شود تا بتواند گزینه های مربوط به محصول یا خدمات مورد نظر خود را با یکدیگر مقایسه کند.در حالی که مطمئناً فرصتی وجود دارد که سایت شما در طول این جستجو دیده شود،ممکن است برای قانع کردن کسی که در عمق تحقیق قرار دارد،کافی نباشد.
اکنون این را تصور کنید:اگر یک وبلاگ در مورد تجارت خود ایجاد کنید و مرتباً پست های آموزنده ای در مورد آن بنویسید،چه می کنید؟خوب،اگر به طور معمول تخصص خود را در وبلاگتان به اشتراک بگذارید،این نه تنها به رتبه بندی سئو وب سایت شما کمک می کند،بلکه باعث می شود شانس کسی که برای یافتن محتوای شما در نتایج جستجو و به نوبه خود،محصول شما می آید بیشتر شود.حتی اگر پست وبلاگ شما به طور مستقیم محصول یا خدماتتان را تبلیغ نمی کند،اگر ارزش آن را برای خواننده فراهم کند،آنها این موضوع را به خاطر می آورند و احتمالاً نام تجاری شما را نیز به خاطر می آورند.هرچه بیشتر پست بنویسید و منتشر کنید،احتمالاً وقتی شخصی در حال تحقیق در مورد خدمات یا محصولات صنعت شما است،مقالات شما را در نتایج جستجو میبیند.
در پایان،ارائه دانش ارزشمند در مورد صنعت شما در وبلاگتان،پیوند شما با خوانندگان را تقویت می کند و شما را برای آنها قابل اعتماد تر می کند.اگر به حرف شما اعتماد کنند،مطمئناً به برند شما هم اعتماد خواهند کرد.
3. تجربه کاربر را ساده نگه دارید
بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که کارها را از آنچه باید،سخت تر نکنید. (این امر در مورد زندگی صدق می کند،اما ما در اینجا به طور خاص در مورد وب سایت شما صحبت می کنیم.)از دومین بازدید کننده در سایت شما،یک مشتری بالقوه می خواهد ببیند که به سایت چه کسانی آمده یا حداقل بداند که باید به کجا مراجعه کند.
نکته مهم در دستیابی به این هدف اطمینان از UX ،(یا تجربه کاربری) است که باید شما همه چیز را واضح و ساده نگه دارید.به بیان ساده تر، UX در مورد ایجاد یک تجربه دقیق برای کاربران محصول شماست.این بدان معنی است که نیازهای آنها را از طریق ساختار،سلسله مراتب و ناوبری برنامه یا وب سایت خود تأمین کنید.
چالش شما این است که بتوانید ضمن اینکه نیازهای یک بازدید کننده را پیش بینی و برطرف کنید،امور را واضح نگه دارید.این مسئله را می توان به راحتی با چیزی مانند صفحه FAQ (سؤالات متداول) حل کرد که شما امکان می دهد در حالی که آموزنده اید،امور را ساده نگه دارید.
نکته Bonus:اگر می خواهید اطلاعاتی را از بازدید کنندگان سایت جمع آوری کنید و از آنها بخواهید به چند سؤال پاسخ دهند،حتماً از خود بپرسید که هنگام قرار گرفتن در موقعیت مشابه،چه احساسی دارید.تعداد سؤالات را فقط درحدی نگه دارید برای ثبت اطلاعات خود لازم دارید.
نکته مهم: اگر برای جمع آوری اطلاعات به کمک نیاز دارید،ما شما را پوشش می دهیم.
4. توضیحات را به سایت خود اضافه کنید
“رفتار گله ای”رفتار افراد در یک گروه است که بصورت جمعی و بدون جهت متمرکز عمل می کنند.اگر بفهمند که مصرف کنندگان مختلف با نمایه های مشابه خودشان،مارک خاصی را انتخاب کرده اند،احساس راحتی بیشتری در تصمیم گیری می کنند.در اصل،این کاری است که افراد (به احتمال زیاد خودتان) هنگام انجام “مرحله تحقیق” برای یک محصول یا خدمات انجام می دهند.آنها از دوستان،خانواده،همكاران و منابع اينترنتي براي انتقاد و تمجيد استفاده میکنند.
اینجاست که اضافه کردن توصیفات به وب سایت شما می تواند این بخش از روند تحقیق را برای مشتریان بالقوه شما آسانتر کند.نمایش توصیفات از مشتریان واقعی،بینش و نظرات صادقانه ای درباره محصول شما ارائه می دهد.حتی نشان دادن برخی انتقادها از خدمات شما (به صلاحدید خودتان ) نشان می دهد که فقط سعی در فروش آنها را ندارید.مشتریان از صداقت شما قدردانی می کنند.
البته بهترین راه گرفتن توصیفات،درخواست از آنها است.بنابراین، ممکن است یک مشتری که فقط یک بار خرید کرده،مشتری دائم شود.حتی می توانید با ارائه کوپن برای بررسی محصولات خود،مشتری را تحریک کنید.
5.پیشنهادهای خیلی خوبی به مشتریان بدهید که نتوانند رد کنند
متأسفانه،شما می توانید همه چیز را به طور کامل نظم دهید و هنوز هم وقتی که تبدیل می شود، همه توله سگ ها و رنگین کمان ها نخواهند بود. اگر همه چیز را به بهترین وجه تنظیم کرده اید و هنوز هم سایت خود را پیدا کرده اید یا اینکه “کیفیت ستاره” ای که رقیب A یا B داشته را از دست داده،زمان آن رسیده که به جلو گام بردارید.
با دادن پیشنهادات ویژه که در هیچ کجای دیگر پیدا نمیشود،مشتریان زیادی جذب کنید.شما باید ریسک اینکار را بپذیرید تا شاید به عنوان “خیلی خوب برای معامله کردن” توصیف شوید، مهم نیست که دیگران بدانند پیشنهاد شما قانونی است و خیلی هم خوب است.این نوع معامله به ویژه در مورد افرادی که دائماً هنگام خرید آنلاین به دنبال پیشنهاد ویژه هستند،مفید است،و سود بیشماری را در پی خواهد داشت.با یک پیشنهاد خارق العاده که مشتریان نتوانند از دست دهند،آنها را وسوسه کنید و فکرشان را تغییر دهید.Triggering FOMO (ترس از دست دادن) اغلب در بازاریابی و تجارت استفاده می شود،بنابراین بهتر است از آن استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید