در جهان امروز، مردم به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا می کنند و این به خاطر اینترنت است. اما، مردم دیگر از اینترنت و وب سایت ها فقط روی کامپیوترها جستجو نمی کنند – آنها از لپ تاپ ها، گوشی های هوشمند، تبلت و حتی تلویزیون های هوشمند استفاده می کنند. آیا میدانید چه معنایی میدهد؟ به این معنی است که وب سایت شما از تمام رسانه های مختلف مشاهده می شود و بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که طراحی سایت واکنش گرا یا پاسخگو دارید.
شاید بپرسید که طراحی وب سایت واکنش گرا چیست؟ این یک وبسایت است که خود را متناسب با هر صفحه نمایش تطبیق می دهد و مشکلات بین جابجایی کاربر بین صفحه نمایش های مختلف را از بین می برد. به این معنی که، وب سایت شما برای متناسب شدن با صفحه نمایشی که از آن مشاهده شده است، تغییر می کند یا حتی کوچک و بزرگ تر می شود. این کار نیاز به تغییر زوم و یا اسکرول افقی را به طور کلی از بین می برد و در کل تجربه کاربری بسیار خوبی را در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار می دهد.
در حال حاضر، اگر شما فکر می کنید که بدون طراحی وب سایت واکنش گرا می توانید یک وب سایت عالی داشته باشید، ممکن است بخواهید نگاهی به برخی از آمارها در مورد اهمیت پیاده سازی یک طراحی واکنش گرا در سایت خود بیاندازید:
بدی ها
کاربران در هر زمان و هر مکانی جذب سایت هایی می شوند کهبارگیری سریع و ظاهر جذابی داشته باشند. این موضوع آن چنان مشهود است که 40 درصد از کاربران در حقیقت صفحه وب سایت را ترک خواهند کرد اگر بارگیری بیش از 3 ثانیه طول بکشد و 70 درصد بلافاصله ایمیل هایی را که در دستگاه های تلفن همراه آنها درست نمایش داده نمی شود، حذف می کنند. علاوه بر این، 38٪ در واقع از استفاده از سایتهایی که دارای طراحی غیرجذابی هستند خودداری خواهند کرد. بنابراین، در اینجا شما می توانید ببینید که چگونه عدم طراحی وب سایت پاسخگو می تواند منجر به از دست دادن بازدید کنندگان و در نهایت کاهش نرخ تبدیل در سایت شما شود.
طراحی سایت تاثیری حتی بیشتر از آنچه شما ممکن است فکر کنید دارد؛ در واقع، 94٪ از کاربران به این موضوع اشاره کرند که طراحی وب سایت بد دلیل اصلی عدم اعتماد آن ها و یا بستن وبسایت است. علاوه بر این، تقریبا نیمی از کاربران، 48٪، طراحی وب سایت را به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده اعتبار کسب و کار در نظر می گیرند. این نشان می دهد که وب سایت شما چه اهمیتی برای رضایت از برند و اعتماد کلی در میان مصرف کنندگان دارد.
خوبی ها
ما می دانیم که نداشتن یک طراحی سایت واکنش گرا، کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار می دهد، اما دقیقا اجرای این نوع از طراحی سایت چه مزایایی دارد؟ خوب، برای تازه کارها، 45 درصد از کاربران در سن 18 تا 29 سالگی از گوشی های هوشمند خود برای جستجو در وب استفاده می کنند و 70 درصد از جستجوهای تلفن همراه در عرض یک ساعت منجر به اقدام می شود. بنابراین، وب سایت واکنش گرا جدید شما در بازار نسل های جوان قرار خواهد گرفت و همچنین نرخ های تبدیل بهتری را فراهم می کند.
آیا شما یک طراحی سایت فروشگاهی دارید؟ خوب، یک طراحی وب سایت واکنش گرا می تواند برای کسب و کار شما بسیار سودآور باشد. چهار نفر از پنج کاربر آنلاین با استفاده از تلفن های هوشمند خود و 67٪ از خریداران آنلاین به احتمال زیاد به خرید از سایت های واکنش گرا مشغول می شوند. در واقع، 64 درصد از وب سایت هایی که طراحی سایت واکنش گرا برای تبلت ایجاد کرده اند و 62 درصد از آنهایی که یک سایت واکنش گرا برای موبایل ایجاد کرده اند، پس از انجام این کار شاهد افزایش فروش خود بوده اند.
یکی دیگر از مزایای ریسپانسیو بودن سئو سایت شماست. گوگل یک الگوریتم را ایجاد کرد که سایت های واکنش گرا را اولویت بندی می کند، بنابراین سایت هایی بدون طراحی واکنش گرا از طرف گوگل جریمه می شوند و بنابراین در صفحه های بعدی نتایج موتورهای جستجو قرار می گیرند. علاوه بر این، واقعیت عینی اینکه چگونه موبایل ها برای استفاده از اینترنت محبوب شده اند، از نیاز به ارائه تجربه کاربری بی عیب و نقص در تمام سیستم های عامل پشتیبانی می کند.
نتیجه گیری
عدم طراحی سایت واکنش گرا، آسیبی جدی به کسب و کار شما وارد خواهد کرد. کاربران هنگام بازدید از یک سایت با زمان بارگیری آهسته، سایت را می بندند و اگر هنگام استفاده از موبایل، محتوای سایت شما خراب باشد، آنها به احتمال بسیار زیادی فکر می کنند که کسب و کار شما معتبر نیست. بنابراین، طراحی مجدد یا وب سایت و واکنش گرا کردن آن منجر به افزایش نرخ تبدیل، کسب جایگاه بهتر در موتورهای جستجو و فراهم کردن تجربه کاربری بهتر می شود. اینترنت سریع حرکت می کند و اگر شما در طراحی سایت های واکنش گرا تعجیل نکنید، به این معنی است که قصد دارید در زیر منحنی بمانید و در نهایت مانع پیشرفت کسب و کار خود شوید.
دیدگاهتان را بنویسید