طراحی سایت | طراحی سایت ارزان | طراحی وب سایت
از هنگامی که طراحی وب سایت خود را شروع می کنید، شما توجه این موضوع می شوید که برای کسب رنکینگ بالا در موتورهای جستجو و گوگل، نیاز به تلاش دائمی در این زمینه دارید.
در ادامه این تلاش شما به رنکینگ بالا در گوگل و سپس ترافیک وب سایت و بازدید بالا از لیست نتایج جستجو را به دست می آورید.
در حال حاضر گوگل بزرگترین منبع اطلاعاتی و منبع بازدید سایت ها در زمین است! با استفاده از این موتورهای جستجو می توانید به دنیایی از اطلاعات دست یابید. این منابع اطلاعاتی تمام طول شبانه روز و 7 روز هفته و هر زمان که بخواهید، آماده پاسخ دادن به نیاز اطلاعاتی هر شخص است.
برای یافتن پاسخ معمولا اولین کاری که انجام می شود این است که سوال را برای پیدا کردن پاسخ در گوگل جستجو می کنند. اگر برای یک موضوع مرتبط با وب سایت تان، هنگام جستجو رتبه یک رنکینگ را داشته باشید، بازدید وب سایت شما از موتور جستجو، 5/8 بار بیشتر از یک وب سایت است که رتبه پنجم را دارد.
به دلیل همین تفاوت در میزان بازدید است که صاحبان وب سایت دبرای رنکینگ (رتبه اول) در تلاش هستند. البته صاحبان وب سایت همچنان سوالات جالب دیگری هم دارند. برای مثال اینکه آن ها به طور مداوم در سایت خود مقاله ارسال می کنند. متعاقبا وب سایت آن ها با کلمه کلیدی انتخاب شده و مرتبط به رنکینگ بالایی می رسد اما با این وجود این وب سایت به آن مفدار بازدید و ترافیک وب سایت که انتظار آن را میکشیدند، نرسیده است.
اینجاست که صاحبان سایت جویای اشتباه کار می شوند. اینکه چرا در حالی که رنکینگ بالا داریم، ترافیک وب سایت آن ها زیاد نیست. بیایید کمی درباره این موضوع تامل کنیم.
هر عبارتی که مردم در گوگل و یا موتورهای جستجو دیگر جستجو می کنند، “عبارت جستجو” نامگذاری می شود. اما مالکان وب سایت، این عبارت ها را با نام “کلمات کلیدی” می شناسند.
اگر تعداد بالایی از کاربران اینترنت به مدت زمان خاصی، آن کلمات کلیدی را جستجو کنند، پس آن عبارت دارای تقاضای بالایی داز طرف موتورهای جستجو است. پس اگر بتوانید با آن کلمات کلیدی، رنکینگ بالایی در موتورهای جستجو کسب کنید، ترافیک و بازدید سایت شما افزایش خواهد یافت. در نهایت می توان گفت که این عبارات کلیدی نتیجه عظیمی برای وب سایت شما به ارمغان خواهد آورد.
از طرف دیگر اگر تمرکز خود را بر روی کلماتی گذاشته باشید که حجم مخاطبین آن ها کم باشد، به طور قطع می توان گفت که اگر برای آن عبارت رنکینگ بالایی هم داشته باشید، ترافیک وب سایت شما، چندان تغییری نمی کند.
خب شما که می خواهید به کمک بازاریابی مقاله وب سایت تان را بهتر کنید، چه کاری باید انجام دهید؟ مطمئنا شما به انجام تحقیقات درباره کلمات کلیدی در وب سایت تان نیاز دارید. باید میزان تقاضای هر عبارت خاص را بررسی کنید (یعنی چه حجمی از افراد یک عبارت کلیدی را در یک ماه جستجو می کنند) و سپس آن مقدار را با میزان رقابت آن عبارت مقایسه کنید. میزان رقابت را با نام میزان عرضه نیز می شناسند، به این معنی که چه تعداد وب سایت از این کلمه کلیدی در وب سایت خود استفاده کرده اتد.
در حالت ایده آل بهتر است که کلمات کلیدی را انتخاب کنید که از تقاضای بالایی برخوردار هستند و میزان عرضه آن ها به نسبت پایین تر است، این به این معنی است که اگر کمی تلاش کنید، می توانید با آن کلمه کلیدی به رنکینگ بالایی برسید. سپس می توانید شاهد تغییرات قابل توجه در تعداد بازدیدکنندگان وب سایت خود باشید.
اگر عبارات کلیدی شما رقبای زیادی دارند، ممکن است که گزینه مناسبی برای شما که به تازگی کار بازارسیابی مقاله را شروع کرده اید، نباشد. در واقع برای رسیدن به رنکینگ بالا با آن عبارات کلیدی مجبور خواهید بود که بیشتر تلاش کنید. مادامی که تقاضای یک عبارت کلیدی بالا باشد و شما هم از رنکینگ بالایی برخوردار باشید، ترافیم وب سایت شما به مراتب افزایش می یابد.
همچنین می توانید به سراغ عبارات کلیدی ای بروید که تقاضا و رقابت پایین تری دارند. در این شرایط تعداد افراد کمتری آن عبارت کلیدی را جستجو می کنند و به طور همزمان رقبای شما برای آن کلمه کلیدی کمتر است، پس در مدت زمان کوتاهتری به رتبه بالای گوگل دست می یابید. این نکته را از موز وب به یاد داشته باشید که منافع شما از کلمات کلیدی با توجه به میزان عمومیت و میزان محبوبین این عبارات کلیدی تعیین می شود.
اگر حجم کمی از مخاطبان به دنبال این واژه کلیدی و جستجوی آن واژه ها در موتورهای جستجو باشند، در نتیجه می توان گفت که داشتن رتبه یک در گوگل به همان اندازه ترافیک سایت شما را بالا می برد که افراد آن عبارت را جستجو می کنند.
امیدواریم که با این مقاله کمکی مفید باشد برای افرادی که سایت آن ها رنکینگ بالایی دارد، اما ترافیک وب سایت آن ها چندان افزایش نیافته است. ترافیک ورودی از گوگل و موتور جستجو به چگونگی تقاضای آن عبارت کلیدی و میزان حجم و تعداد جستجوی کاربران اینترنت برای آن عبارت بستگی دارد. در راستای انتخاب کلمه کلیدی و بازاریابی مقاله و اهداف خود به تحقیقات کلمات کلیدی بپردازید و سپس برای انتخاب کلمه کلیدی ارزشمند و مناسب تصمیم بگیرید.
( طراحی سایت و بهینه سازی سایت و طراحی وب سایت )
دیدگاهتان را بنویسید