ترافیک وب سایت شما از کجاست؟ اگر میخواهید افراد ازطریق جستجوی گوگل شما را پیدا کنند، بهینه سازی سئو باید در اولویت لیستتان باشد.
اگر کسی نتواند سایت شما را پیدا کند،قادر نخواهید بود محصولاتتان رابفروشیدوتجارتتان رونق نخواهدیافت.
آیامی دانید 93٪ خریدوفروش اینترنتی با جستجو کردن شروع میشود؟
وقتی فردی،چیزی راجستجو میکند چه اتفاقی می افتد؟
اگر سایت شمادررتبه های برتر گوگل قراربگیرد در هر سرچ احتمال دارد 33٪ کاربران روی سایت شما کلیک کنند و وارد سایت شوند.
یعنی اینکه اگر سایت اول صفحه نیستید،یک سوم از ترافیک بالقوه را از دست می دهید.نکته ی حیرت انگیز این است که 75٪ مردم روی صفحه دوم نتایج جستجو کلیک نمیکنند و دلیل ان این است که سایت های دیگرنسبت به سایت شما رتبه بندی بهتری در گوگل دارند زیرا صاحبان ان سایت ها تلاش های آگاهانه ای برای بهبود سئو خود دارند.خوشبختانه برای بهبود رتبه ی سایت شما هنوزخیلی دیر نشده است.کارهایی وجود دارد که می توانیدانجام دهید تا شانس خود را برای ورود به رتبه های بالاتر افزایش دهید.
من درتحقیقات خود34 راه عالی برای بهبود رتبه بندی سئو راشناسایی کرده ام.درادامه ی این مقاله این راه هارا بخوانید و برای بهبود رتبه بندی سایتتان بکار ببرید.
1. سرعت بارگذاری سایت خود را بهبود بخشید: سرعت بارگذاری سایت شمابه دلایل زیرمهم است: اول از همه،اگر سرعت بارگذاری سایت شما خیلی کند باشد،گوگل تشخیص می دهد واین موضوع به رتبه بندی شما آسیب میزند.اما کندی یک سایت بر نحوه بازدید از صفحات ان نیزتاثیرمی گذارد.در نتیجه،این تعاملات منفی به بالا رفتن رتبه شما نیز صدمه میزند.به میزان ترک کردن سایت هایی که زمان بارگیری صفحات انها طولانی است نگاهی بیاندازید:
تحقیقات نشان میدهد 40% از بازدیدکنندگان سایت هایی را که بیش از 3ثانیه طول میکشد تابارگزاری شوند را ترک میکنند و حتی 80% از این بازدیدکنندگان دیگر به این سایت ها بازنمیگردند.
این اتفاق برای رتبه بندی سئوی شما وحشتناک است،زیرا درنهایت باعث حذف ترافیک سایت شما میشود.
اما اگر صفحات شما زودتر بارگذاری شوند،مردم دوباره به سایت شما باز میگردند و همچنان بکارخود ادامه میدهند;الگوریتم گوگل میزان محبوبیت وبسایت شما را شناسایی میکند و رتبه بندی سئو را براین اساس تنظیم میکند.
اگرمایلیدمیزان سرعت وب سایت خود را تست کنید،میتوانیدازخدمات آنلاینی مثلPingdom به صورت رایگان استفاده کنید.این خدمات برای شما امکانی فراهم میکندکه وب سایت خود را از مکان های مختلف در سراسر جهان تست کنید.
2. محتوایی با کیفیت بالا تولید کنید:
هرچندوقت یکبارسایتتان رابروزرسانی می کنید؟ اگراز روزی که وبسایت راساخته ایدانرابروز رسانی نکرده اید،احتمالا رتبه بندی خوبی در SEO ندارید;برای اینکه سایتتان ترافیک بیشتری کسب کندومحبوبیت ان افزایش یابد، باید به بازدیدکنندگان دلایلی برای بازگشت دوباره به سایت بدهید.محتوای شمابایدکیفیت بالایی داشته باشند،مطابق با اخرین اطلاعات روز باشد و به سایت شمامرتبط باشد.یکی دیگراز عوامل موثر بر رتبه بندی سئو شما به اصطلاح زمان ختم می شود و معنی ان این است که مردم در هر بازدید چقدر در وب سایت شماوقت میگذرانند.اگر سایت شمادارای اطلاعات تازه،هیجان انگیز یا قابل توجه باشد،بازدید کنندگان بیشتری را در زمان بیشتری درصفحه شما نگه میدارد.سایت هایی که محتوای جالبی ارائه می دهند معمولا مدت زمان بیشتری میتوانند کابران را درسایت نگه دارند.این موضوع را که ایده های متنی خود را در مکان دیگری ذخیره کنید را حتما به یاد داشته باشید.
گوگل کروم محبوب ترین مرورگر جهان است و حدود45% ازسهم بازارمرورگر اینترنت را کنترل می کند،این امار همچنان درحال افزایش است زیرا کروم محبوب ترین مرورگردرسال 2017 نیز است. اگرکاربران وب سایت شمارا در مرورگر گوگل کروم نشان کنند(ذخیره کردن،جمع اوری ادرس سایت در مرورگر)،اینکار میتواند به رتبه بندی سئو شما کمک کند.بااستفاده از متن هایی باکیفیت بالا و محتوای مرتبط،شانس وبسایت خود رابرای اینکه توسط بازدید کنندگان نشانه گذاری شود افزایش دهید.
3. تصاویر خود را بهینه کنید:
استفاده از تصاویر و عکسها در وبسایت ایده ی بسیار عالی است.اما اگر میخواهید که این تصاویر به بهبود رتبه بندی سئو کمک کند باید مطمئن شوید که به خوبی بهینه سازی شده باشند. من به عواملی مانند قالب و اندازه فایل اشاره می کنم. تصاویربزرگ موجب میشود که زمان بارگذاری صفحه شما افزایش پیداکند و همانطور که قبلا گفتم این موضوع به رتبه بندی سایت شما صدمه می زند. برای بهینه سازی تصاویر میتوانید اندازه انهارا تغییر دهیدیا از فشرده سازی تصاویراستفاده کنید. همچنین می توانیدبرای نام هر تصویر ازکلمات کلیدی استفاده کنید.
به عنوان مثال،فرض کنید یک وبسایت برای فروش لوازم آرایشی و بهداشتی دارید. به جای اینکه نام یک تصویررا بگذارید”شامپو 1″،می توانید آن را “بهترین شامپو برای موهای بلند” نام گذاری کنید. همچنین میتوانید برای عنوان تصاویر یا توصیفات محصول هم از کلمات کلیدی استفاده کنید.
4. محتویات خود را با تگ های header تفکیک کنید:
مسئله ی دیگری که به بهبود تجربه ی کاربر در وب سایت شماکمک میکند header ها هستند. آنها محتوای سایت را تفکیک می کنند،به خواندن و یا سریع خوانی متن کمک می کنند. به علاوه، header ها همه چیز را جذاب تر می کنند، که این موضوع برای سایتتان مفید است.اگر وبسایت شما از یک متن یکپارچه ی بلند تشکیل شده باشد،مردم از خواندن ان منصرف میشوند چون وقت زیادی از انها میگیرد و در نتیجه،رتبه بندی سئو شما دچار مشکل خواهد.
اگر سایت خودرا درwordpress اجرا می کنید،می توانید به راحتی تگ های headerرا تغییر دهید. من از تگ های headerبرای تمام وب سایت ها و پست های وبلاگ خود استفاده می کنم.به شدت توصیه میکنم برای بهبود کار خود استفاده از ASAP را شروع کنید.
5.وبلاگ نویسی را شروع کنید:
وبلاگ نویسی یک ایده ی عالی برای توسعه ی تجارت شماست.وبلاگ ابزار فوق العاده ای است که به شما کمک می کندتا با بازدیدکنندگان وب سایت خود ارتباط برقرار کنید.اما چیزی که اغلب مردم نمیدانند این است که وبلاگ نویسی نیز رتبه بندی های سئو را بهبود می بخشد. به همین دلیل قبلا گفته شد که تولید محتویات تازه، به روز شده و مربوطه می تواند افراد را بسمت وب سایت شما هدایت کندوحالا آنها دلیل دیگری دارند تامدت بیشتری را در صفحات شما بمانند.
اگر یک گروه بزرگ ازخوانندگان دائمی را جذب کنید،میتوانید روزانه تعداد زیادی ترافیک برای سایت خود دریافت کنید.به علاوه،می توانید مواردی را که تا به حال در پست های قبل نیز از انها صحبت کرده ام، مانند تصاویروتگ های header،با وبلاگ ترکیب کنید.عناصر دیگر مانند لینک ها،قابل خواندن بودن و کلمات کلیدی نیز می توانند در این پست ها گنجانده شوند.درمورد این مطالب هم به زودی صحبت خواهم کرد.
همه این موارد روی رتبه بندی سایت شما تاثیر مثبت میگذارند.
6.استفاده از لینک های خروجی:
کارهایی هستند که می توانید برای افزایش اعتبار وب سایت خودانجام دهید.
بدون شک،شما می توانید ادعا کنید که وبسایت خوبی دارید، امابنظر میرسد که بهتر است به عقب برگردید.تمام داده های شما باید با منابع قابل اعتماد و معتبر مرتبط باشند.براساس چیزهایی تا امروز خوانده اید میتوانید ببینید که من خودم برای خودم همین کار را انجام می دهم.در اینجا بایک مثال برایتان توضیح خواهم داد که درمورد یک پست وبلاگم در توییتر چه نوشتم:
همه ی نقل قولهای من برپایه ی حقیقت است و برای ان منابعی وجود دارد.من مطمئن شدم که از لینک های خروجی دربرابر آن وبسایتها استفاده کنم.لازم نیست که فقط به سایتهای مجاز پیوند داشته باشید،شما باید مطمئن شویدهمه اطلاعاتی که درسایت قرارمیدهید جدید است.توجه کنید که نموداری که در مثال بالا استفاده کرده ام مربوط به سال 2017 است،منابع لینک های خروجی از سال 2009 بلا استفاده هستند و در رتبه بندی سئو شما تأثیری نخواهند داشت.شما باید لینک های داخلی را درسایت خود بگنجانید.این لینک ها بازدیدکنندگان را به صفحات دیگر در سایت شما هدایت میکنند.من این تکنیک را در اولین جمله ی این بخش استفاده کردم.اگر به عقب برگردید و روی پیوندی که قرار داده ام کلیک کنید،به پستی در وبلاگ Quick Sprout هدایت می شوید.
7.اضافه کردن بیشتر از متن:
محتوای وب سایت شما فقط نباید کلمات باشند.
همانطورکه قبلا گفتم،استفاده از تصاویر نیزایده ی بسیار عالی است،شما می توانید برای بهبود رتبه بندی سئو خود تصاویر کاربردی را به سایت اضافه کنید.همچنین میتوانید از دیگر عناصر چندرسانه ای مانند فیلم ها، نمایش اسلاید ها یا صدادر سایت استفاده کنید.استفاده از این رسانه ها می تواندبه بهبود تجربه کاربر کمک کند.چرا؟ برای شروع، مصرف کنندگان می خواهند ویدیوهای بیشتری ببینند;چون دیدن ویدیو و عکس ساده تراز این است که بخواهند مطالب را بخوانند.بین فیلم ها و سایر منابع چند رسانه ای در وب سایت شما رابطه مستقیمی وجود داردواین رابطه مربوط به
رتبه بندی سئو است.وجود این رسانه ها میتواندبه طور قابل توجهی زمانی که فرد در وب سایت شما صرف می کند،را افزایش دهد.هرچقدر ویدیوهای شما طولانی تر باشند،ممکن است افراد بیشتر در صفحه شما بمانند.اگر چنین اتفاقی بیفتد،قطعا رتبه بندی سئو شماافزایش خواهد یافت.
8.مطمئن شوید که سایت شماقابل خواندن است:
زمانی که مطالب سایت را مینویسید،حتما مخاطبان خود را بخاطر بسپارید.اگر می خواهید مردم به سایت شما مراجعه کنند و وقت خودرا در انجا صرف کنند،طوری روان بنویسید که هرکسی به راحتی بتواند مطالبتان را درک کند.سعی نکنید مانند یک دکتر یا وکیل بنویسید (حتی اگر دکتر یا وکیل هستید).مطالب سایت شما باید به گونه ای باشد که اکثر مردم بتوانند درک کنند.از اینکه مطالب شماروان و قابل خواندن باشند مطمئن نیستید؟می توانید از منابع آنلاین کمک بگیرید. یکی از منابع مورد علاقه من سایت Readable.com است. سایت هایی مثل این میتوانند به شما کمک کند تا کلماتی راکه ممکن است بیش از حد طولانی یا دشوار باشندرا شناسایی کنید و در متن بکار نبرید تا کاربران بتوانند به راحتی سایت شما را مطالعه و مطالب را درک کنند.
9.تعمیر کردن لینک های شکسته:
اگر لینک های خود را از سایت های معتبر بگیرید، نباید نگران نقص انها باشید.امااین اتفاق بازهم ممکن است رخ دهد.لینک های شکسته می تواند رتبه بندی سئو شما را کاهش دهد.علاوه بر این،اگر لینکی که به بازدیدکنندگان ارائه می دهید، خوب نباشد،ممکن است انهافکر کنندکه وبسایت شما، وبسایتی نامعتبر است.می توانید از ابزارهایی مانند Dead Link Checker استفاده کنید و لینک های شکسته که در وب سایتتان وجود دارد را شناسایی کنید;شما می توانید بااین ابزار کل وب سایت یا صفحات خاص خود را بررسی کنید.
اگر ثبت نام کنید،می توانید حساب خود را تنظیم کنید تا به طور خودکارسایت شما بررسی شود. هر زمان یک لینک منسوخ شود، شما به حساب متصل شوید و لینک سالم را جایگزین کنید.همچنین می توانید از این منبع برای نظارت بر سایر وب سایت های مربوط به صنعت خودنیز استفاده کنید.
اینکارچگونه می تواند به سئو شما کمک کند؟ خب، اگر یک پیوند در وبسایتی دیگر منسوخ شده باشد،می توانید به وب مستر آن سایت اطلاع دهیدواز آنها بخواهید لینک سالم را جایگزین لینک منسوخ شده بکنند.وقتی که شما مشکل سایتشان را اطلاع دهید، میتوانید ادرس وبسایت خود را به انها بدهید، ممکن است که مایل باشند به سایت شمامراجعه کنند،این امر باعث ایجاد ترافیک بیشتری در وب سایت شما میشود.لینک های خروجی از وب سایت های دیگر به صفحه شما کمک خواهند کرد تارتبه بندی سئو ی شما نیز بهبودیابد.
10.سایت خود را برای پشتیبانی دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی کنید:
حتما می دانید که استفاده از تلفن همراه در حال افزایش است به طوری موبایل به رایانه هاو دستگاه های لپ تاپ غلبه کرده است. در حقیقت، بیش از 60٪ از جستجوهای گوگل از طریق دستگاه های تلفن همراه صورت میگیرد.پس بدیهی است که گوگل موبایل را به رسمیت می شناسد و سایت ها را به این ترتیب رتبه بندی می کند. سایت شما باید برای استفاده ی کاربران تلفن همراه بهینه سازی شود.اگر سایت شما برای موبایل بهینه سازی نشده باشد،ترافیک سایت بسیار کاهش میابد و این موضوع بر روی رتبه بندی شما تاثیر می گذارد.
11.صفحات سایت را به خوبی قالب بندی کنید:
روی صفحه ارایی وب سایت زیاد وقت بگذارید. طراحی صفحات شما باید مرتب، واضح، سازمان یافته و بدون پارازیت باشد.روی چیزهایی مانند اندازه فونت و تایپوگرافی(فن چاپ)خوب فکر کنید.از متن های رنگی، فونت های جسورانه وحروف کج استفاده کنید.
چیزهایی مانندنقاط توپر و چک لیست باعث می شود که کاربران بتوانند به راحتی سایت را اسکن کنند.به مثالی که درزیر اورده ام نگاهی بیاندازید:فوق العاده واضح است.
آنها یک تصویر ساده و متناسب بامتن انتخاب کرده اند.
نحوه قالب بندی متن باعث می شود خواندن ان برای افراد به ویژه با نقطه های توپر، آسان شوند.
همانطور که مشاهده میکنید،میدان نیز حاوی تگ های header و سرفصل های مختلف در صفحه خود است.
اگر وب سایت خودرا با تصاویر، آگهی ها، رنگ ها و بلوک های متن بیش از حد پر کنید،ممکن است غیر قابل اعتمادبنظر برسید.
سبک و ساختار و ناوبری سایت شما نیز در این دسته قرار میگیرند.یک قالب مناسب و طراحی واضح میتواند رتبه بندی سئو شما را بهبود بخشد.
12. اطلاعات تماس خود را در سایت قرار دهید: آیا تا به حال تمام وب سایت رابرای پیدا کردن اطلاعات تماس زیر و رو کرده اید؟
اطلاعات تماس شما بایددردسترس افرادی که در جستجوی آن هستند،باشد.انها بایدبتوانند به سادگی این اطلاعات را پیداکنند.بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد این است که چون فراموش کرده اید شماره تلفن، آدرس ایمیل و ادرس خودرا دردسترس قراردهید مردم سایتتان را گزارش کنند.این گزارشات رتبه سئو شما را نابود خواهد کرد.
13.کاربران راتشویق کنیدکه پست های شما رادر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند:
هر سایت فروشگاهی باید در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت داشته باشد.اینکار بسیار رایج است.
ثابت شده است که اگر مردم لینک پست های شمارا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند رتبه بندی سئو شما به راحتی افزایش میابد.
در اینجا برای شما یک مثال از مطالعه موردی وب سایت کنترل آفات اورده ایم،در این سایت به طور اختصاصی از مردم خواسته شده که لینک ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند:
این نمودار اینترنتی در مدت دو هفته 1111 بار به اشتراک گذاشته شد و در طی همین دو هفته، ترافیک وب سایت 15 درصد افزایش یافت.در نتیجه رتبه بندی سئو سایت نیز بهبود یافت و همه ی این اتفاقات فقط در عرض چند هفته رخ داد.شما باید مردم را تشویق کنید که لینک های سایت را درشبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.این تشویق ها باید جزو برنامه های دائمی و منظم سایت باشد تا رتبه ی سئو ی شما افزایش یابد.یکی از بهترین راه هااستفاده از آیکون های به اشتراک گذاری اجتماعی است. همچنین باید لینک ها را در صفحات خود در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.بازدیدکنندگان هنگامی لینک شمارا به اشتراک میگذارند که اینکار تنها با یک کلیک میسر شود و وقتشان را نگیرد.
14.از کلمات کلیدی استفاده کنید:
نگاهی به اجزای الگوریتم رتبه بندی گوگل بیاندازید،کلمات کلیدی در این رتبه بندی نقش مهمی دارند.باید کلمات مورد نظر مردم را در سراسر محتوای سایت خود قراردهید.اما در نظر داشته باشید که بایداین کار را به اندازه کافی انجام دهید.اگر درسایت کلمات کلیدی متعددی بکار ببرید و سایت را اشباع کنید،گوگل از بین انها انتخاب میکند و این موضوع روی رتبه بندی سایت شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.کلمات کلیدی باید به طور طبیعی باجملات متناسب باشد.آنها را در برچسب های header یا حتی در زیرنویس های تصویر استفاده کنید. همچنین باید در طولانی مدت از کلمات کلیدی استفاده کنید که از عبارات سه یا چهار کلمه ای تشکیل شده اند و می توانند هنگام جستجو پیدا شوند.به عنوان مثال،احتمالاکسی فقط کلمه “تلفن” را جستجو نمیکند.اما ممکن است کاربران عبارت “بهترین تلفن برای پیام کوتاه” را تایپ و جستجو کنند.اگر کلمات کلیدیتان را با جستجوها مطابقت دهید،احتمالا وب سایت شما رتبه بندی بالاتری کسب خواهد کرد.
15. عناوین و توضیحات خوبی برای پست ها بنویسید:
هنگامی که میخواهید برای یک پست عنوان بنویسید،اولین چیزی که باید بدانید این است که فقط 65 کاراکتر دارید تا عنوان خود را بنویسید.
ممکن است بخواهیدیک عنوان طولانی بنویسید، اما اگرعنوان دارای بیش از 65 کاراکتر باشد، نوشته نخواهدشد.و سیستم خطایی با این مضمون میدهد که:خوشبختانه مهمترین بخش عنوان ذخیره شده است، اما بقیه حذف شد. بنابراین عنوان کوتاهی برای نوشتن انتخاب کنید.
چند مورد دیگر وجود دارد که باید در هنگام نوشتن عناوین به یاد داشته باشید:
• عناوین خود را با کلمات کلیدی پر کنید:شما باید همه کلمات کلیدی را در عناوین خود بارگذاری کنید.معمولا مردم فقط دو کلمه اول عنوان را اسکن می کنند.
•عنوان قابل پیش بینی انتخاب کنید:عنوان شما باید به صفحه ای که مطابق انتظارات کاربر است متصل شود.
•عنوان باید صریح باشد:خواننده باید بداند که صفحه وب
شما در حدود 65 کاراکتر یا کمتردارد.
•عنوانی مهیج بسازید:Dan Shureیک راهنمای عالی برای نوشتن عناوین خوب است و یکی از مهمترین درس های شما این است که عناوین مهیج برای هر پست بنویسید.
به مقاله ی SEOmoz مراجعه کنید.در این مقاله مثال های خوبی برای بهتر شدن عناوین شما اورده ایم.
16.ساخت آدرس های صفحات ساده، متمرکز و بهینه سازی شده:
در حالی که عنوان شماباید مهیج باشد،آدرس صفحات باید ساده باشد و نشانی از هیجان در ان نباشد.اجازه دهید منظور خودرا واضح تر بیان کنم.
بایک مثال ازDan Shureشروع میکنم:برچسب عنوان Avinash برای سئو و سرعت کار کلیک ها بهینه سازی شده است.برای سئو به دلیل وجود کلمات کلیدی “بازاریابی دیجیتال” بهینه شده و برای سرعت کار کلیک هابرای کلمات”تغییر یا نابودی” بهینه شده است که بسیار مهیج هستند، موافق نیستید؟ادرس صفحات او، شامل کلمات “تغییر یا نابودی” نمیشود.لازم نیست که رتبه بندی ها فقط برای “بازاریابی دیجیتال”باشد.
چگونه می توان برچسب عنوان را تغییر داد بطوری که بهینه سازی شود؟من می خواهم عنوان خودرا اینگونه بازنویسی کنم:
“بازاریابی دیجیتال: کتاب قانون 2015. تغییر یا نابود کردن”به این ترتیب دو کلمه ی کلیدی را درعنوان بکار میبرم و یک گام به جلوحرکت میکنم.
17. یک توضیح عالی درباره متابنویسید:
عامل بعدی که باید بهینه سازی شوند توضیحات متا است.اگر کد منبع را مشاهده کنید،برچسب باید به صورت زیر باشد:<META NAME = “توضیحات” CONTENT =”توضیحات آموزنده اینجانوشته شود”>
اگر از افزونه WordPress مانند All-in-One SEO Pack استفاده می کنید، این فرم را باید پایین ویرایشگر وبلاگ خود قرار دهید:
گوگل با دادن راهنمایی هایی در مورد نحوه ساخت توصیفات خوب اینکار را برای شما اسان کرده است.در اینجا چندمورد مهم از این راهنمایی هارابرایتان ذکر میکنم:
• آنها را توصیف کنید:کلمات کلیدی Front Load که مربوط به مقاله هستند.اگر قواعد را دوست دارید،بپرسید «چه کسی؟ چی؟ چرا؟ چه زمانی؟ جایی که؟ چطور؟ “این قاعده ای است که روزنامه نگاران برای گزارش کردن استفاده می کنند.اگر هنگامی که توصیفات رامینویسید از قاعده ی خبرنگاری استفاده کنید نتیجه ی بسیار خوبی میگیرید.
•توضیحات خود را منحصر به فرد کنید:هرتوضیح متا باید با توضیحات صفحات دیگر متفاوت باشد.
•توضیحات خود را کوتاه کنید:گوگل اندازه توضیحات متا را به 160کاراکتر یا کمتر محدود میکند.توضیحات متااهمیت زیادی ندارد وبه نظر نمیرسد که مردم به این توضیحات توجه کنند،اما همچنان روی رتبه بندی سئو تاثیر میگذارد.پس انرا نادیده نگیر!
18.یک برنامه تلفن همراه بسازید:
احتمالاشما فکر می کنید من دیوانه هستم،اما بهتر است به حرف های من گوش کنید،ساخت یک برنامه تلفن همراه می تواندبه افزایش سئو شما کمک کند.با اینکه این روش،روشی نسبتا گرانقیمت است،اما یک سرمایه گذاری خوب است.
چگونه یک برنامه،سئو شما را افزایش میدهد؟در حال حاضرگوگل برنامه های کاربردی را در جستجوی گوگل با استفاده از فهرست سازی برنامه Firebase نشان می دهد. هنگامی که افراد کلمات کلیدی را در گوگل سرچ میکنند،می توانند برنامه شما را پیدا کنند و این باعث افزایش رتبه ی سئو می شود. برای مثال،زمانی که عبارت “رزرو یک رستوران” را در گوگل سرچ میکنید،یک برنامه را در صفحه اول پیدا خواهید کرد;هنگامی که برنامه بر روی جستجوگر گوگل ظاهر شود،به طور خودکار به یک منبع ارزشمند تبدیل خواهد شد.
نکته اصلی:می توانید مزایای استفاده از برنامه را در گوگل ببینید.ممکن است استفاده از برنامه پر هزینه باشد امامطمئنا ارزشش را دارد.
19.استفاده ازشاخص گذاری معنایی پنهان(LSI): اگر چه شاخص گذاری معنایی پنهان (LSI) بسیار قدرتمند است اما سایت های زیادی از آن استفاده نمی کنندواین خجالت آوراست،زیرا LSI می تواند سئوسایت شمارابه طورجدی افزایش دهد. LSI باعث میشود که موتورهای جستجو علاوه بر پیدا کردن کلمات کلیدی اصلی، کلمات کلیدی مرتبط را نیز پیدا کنند.به عبارت دیگر، LSI مترادف کلمات کلیدی را پیدا می کند. به عنوان مثال، اگردر حال نوشتن یک مقاله در مورد فیس بوک هستید، باید “اتصال شبکه اجتماعی” رابه عنوان یک کلمه کلیدی به LSI اضافه کنید.بیایید به عملکرد LSI نگاهی بیاندازیم.هنگامی که درگوگل عبارت “خرید لپ تاپ جدید”را سرچ میکنیدیکی از اولین صفحاتی که ظاهر می شود این پست TechRadar است:بلافاصله می توانید ببینید که”بهترین لپ تاپ ها” یکی از کلمات کلیدی پست است.شما می توانید سایر کلمات کلیدی و عبارات دیگر مانند “بودجه” و “مقرون به صرفه” رانیز ببینیدو مطمئن باشید که وقتی درگوگل عبارات “بودجه لپتاپ” و “لپتاپ ارزان قیمت” را سرچ کنید،این پست در صفحه ی اول برای شما ظاهر می شود.این مقاله برای اینکه بدانید LSI چگونه تواند سئو شما را بهبود بخشد نمونه ی خوبی است.LSI را در برنامه های خود بگذاریدوببینیدکه چقدر موثر است.
20.پنهان کردن کدهای غیر ضروری:
کد خوب است،امااینکه از هرچیزی بیش از حد داشته باشیم خوب نیست.در این مورد،اگر سایت شما کد بیش از حد داشته باشد،طول میکشد تا موتورهای جستجو سایت را پیدا کنند و این برای رتبه بندی سایت اصلا خوب نیست.بر روی صفحه جاوا اسکریپت و CSS از مخرب ترین هاهستند. کدشما بایدبه اندازه ی ممکن سبک باشد.سبک بودن کدبه زمان بارگذاری صفحه کمک خواهد کردو زمان بارگذاری سریعتر یعنی سئو بهتر و افزایش رتبه ی بیشتر.
21.در سایت های سئوال و جواب شرکت کنید:
مردم برای کسب دانش گرسنه هستند.به همین دلیل است که بسیاری از مردم در سایت های Q & A(سوال وجواب)مانند یاهو پست می کنند!پاسخ ها و Quora.
اما در انجاهم پاسخ های زیادی وجود ندارد.اینجا جایی است که شمابایدوارد شوید.
رمز کارتان این است که پاسخ های کامل و خوبی به سوالات شخصی بدهید،بهتر است به سوالی پاسخ دهیدکه جواب های زیادی ندارد.
شماباید بهترین پاسخ ممکن را بنویسید و لینکی از سایت خود رادر ان بگذارید.(اینجا اسپمی نمیگیرید!).
با انجام این کار،اصطلاحا بایک تیر دونشان میزنید.اولا به شخصی که درخواست کمک کرده است کمک می کنید.دوما، شما لینک های خودرا به خوانندگان بی شماری می رسانید.جامعه شما رابه عنوان یک منبع ارزشمندخواهد دیدو مردم بیشتر روی لینک های شما کلیک می کنند.
22. از infographics استفاده کنید:
اینفوگرافیک سئو را به صورت عظیمی فشرده می کند. در Kissmetrics از اینفوگرافیک برای جذب بیش از 2 میلیون بازدید کننده وتولید 41،142 لینک استفاده کردیم. و استراتژی اینفوگرافیک ما پیشرفته تر هم می شود.
برای اینکه اینفوگرافیک شما فوق العاده قدرتمند شود،به دوچیز نیاز دارید: طراحی عالی و محتوای عالی.هنگام ساخت اینفوگرافیک ازمحتوا چشم پوشی نکنید.
بسیاری از مردم اینکار راانجام می دهند و حدس بزنید چه اتفاقی می افتد؟ اینفوگرافیک آنها خوب عمل نمی کند.من توصیه میکنم اطلاعات متنوع خود را حداقل با 2000 کلمه از محتوای با کیفیت ترکیب کنید چون گوگل متن را دراینفوگرافیک خود نشان نمی دهد،بنابراین نوشتن محتوای خوب در طولانی مدت قدرت بیشتری به شما می دهد.
آخرین ترفند در اینفوگرافیک:آنها را متحرک کنید!یکی از جالبترین انفورماتیک هایی که دیده ام مربوط به سایت چیتا است.اطلاعات جالبی درمورد این که چطور این تجسم هاو داده ها داخل گرافیک حرکت می کنند وجود ندارد.
پس چگونه میتوان در این زمینه موفق بود؟
فقط می گویم 1،170 وب سایت به آن پیوند دارند. برای یک اینفوگرافیک خیلی بد نیست.
23.دریافت برخی از مطبوعات:
وقتی که من در دنیای سئوشروع به کار کردم، لینکها را بصورت دستی میساختم.ماه هابرای افزایش رتبه بندیها تلاش میکردم چون سایتهای من فاقد لینکهای مجاز بودند.
اما یک روز، یک سایت در فضای پادکست راه انداختم، وسایت من توسط سایت هایی مثل TechCrunch تحت پوشش قرار گرفت.بعد از چند هفته که از پوشش سایت گذشت،این سایت شروع به افزایش رتبه بندی کرد ودر صفحه 1برای رقابت باسایر پادکست ها قرار گرفت،آن زمان بود که قدرت مطبوعات را متوجه شدم. پس از ان،همیشه برای هر یک از شرکت هایم مطبوعات میگرفتم که به آنها کمک میکرد تا سریع تررتبه های بالاتری کسب کنند.
برای دریافت مطبوعات چه کنیم؟یک راه ساده این است که یک آژانس PR مانند PR Serve توجه کنید که دارای یک نوع پرداخت مبتنی بر عملکرد است و به شما این امکان را می دهد که تنها زمانی که مطبوعات را میخواهید پرداخت انجام دهید.
یک راه ارزان برای دریافت مطبوعات این است که با خبرنگاران رابطه برقرار کنید،اگر به طور مستمر به داستان های انها بازخورد مثبت نشان دهید احتمالا شانس شما بالامیرودتا در نهایت علاقه مند شوند و شرکت شما را پوشش دهند یا اگر میخواهید ازروش غیردوستانه(ناشناس) واردشوید،کارتان سختتر میشود اما باز هم جواب میدهد،همیشه میتوانیدالگوهای ایمیلPRرا دنبال کنید.
24. مصاحبه کنید:
من متوجه شدم که ساده ترین راه ساخت لینک ها،مصاحبه است.هربارکه شخصی با شما مصاحبه کند،احتمالا مصاحبه رابه سایت شماپیوند دهد. لینک های مرتبط نیز مناسب هستند،زیرا صفحه وب مرتبط معمولا در مورد داستانتان و یا کاری که شرکتتان انجام میدهدصحبت می کند.ممکن است شما فکر کنید چون من یک برند معتبر دارم مصاحبه گرفتن برایم آسان است و البته درست فکر میکنید اما روزهای اول که شروع کرده بودم کار آسانی نبود.در روزهای اول کارآفرینی خود به طور مداوم روزانه برای دو تا چهار وبلاگ نویس ایمیل میفرستادم تا از سایت های مصاحبه کننده بخواهند که با من در مورد فضای کارم مصاحبه کنند.بسیاری از آنها ایمیل من را نادیده میگرفتند یا به درخواستم پاسخ منفی میدادند،بسرعت متوجه شدم که اگر نظراتم را درمورد مصاحبه های دیگرشان برای انهاایمیل میکردم، احتمال بیشتری وجود داشت که با من مصاحبه کنند. به عنوان مثال، اگر Mixergy با رقیب شما مصاحبه ای داشته باشد، می توانید نظرات خودرا درمورد مصاحبه به آنها ایمیل کنید.
می توانید به آنها بگوئید که مصاحبه عالی است، اما نکاتی که با آنها مخالفت هستید را ذکر کنید. پس از آن می توانید ایمیل را با در نظر گرفتن اینکه آیا آنها می خواهند شما را به مصاحبه دعوت کنند،بفرستید.با استفاده از این روش،باید بتوانید یک یا دو مصاحبه در هفته داشته باشید.
25. اگر لینک پیدا کردن سخت است، به سمت چپ فکر کنید:
برای مثال، در برخی از شغل هامانند بازاریابی، دستور العمل ها وسرگرمی ها،تبادل لینک ها بسیار آسان است.
اگرشما مورد خوبی باشیدصدها هزار وبلاگ وجود دارند که مایل به پیوند با شما هستند. اما در برخی از شغل ها، این وبلاگ هاوجود ندارد واین زمانی است که شما باید کمی خلاقیت به خرج دهید.یکی از راهکارهای بسیار موثر این است که لینک های مربوط به سایتهای مرتبط را دریافت کنید. برای مثال، اگر شما یک لوله کش هستید شغل های مرتبط با کارشما:
• خانه DIY
•دکور خانه
• زیبایی / زندگی (به عنوان مثال، راه مناسب برای جلوگیری ازگرفتگی لوله ونشست کردن) در واقع، به هرشغل دیگری که می توانید تخصص خود را به آن اضافه کنید،فکر کنید.
سپس،انواع فنون معمول سئو به بازی باز می گردد:پست مهمان،تالارگفتگو و غیره.
بایک مثال توضیح میدهم:فرض کنیم شما یک طراح منزل هستید این یک شغل مربوط به خرید خانه و مالکیت است که مخاطبان ان فقط علاقه مندان به دکور خانه نیستند.باید برای گسترش کار خوددر مورد اینکه چگونه دکور می تواند به ارزش خانه شمااضافه کند،بنویسید.در حقیقت،ممکن است به نظر برسد که این یک عبارت خوب طولانی است:
با این چه کاری می توانید انجام دهید؟ شما می توانید محتوای سایت خودرا بنویسید و سپس به بلاگ های خریدار / صاحب خانه که درخواست پیوند را دارند،بفرستید.این یکی از فنون استاندارد سئو است.شمامی توانیداین ایده رادر یک پست مهمان در سایتی محبوب بکارببرید.
نه تنها پست را برای کلمات کلیدی long tail که شما هدف قرار می دهید (به شما ترافیک پیوسته ارسال می کند) رتبه بندی می کند، بلکه ترافیک شمارا بسیار سریع تر از سایتی که در ان پست را میگذارید ارایه می دهد.پس ابتدا با شغلهایی که فکر میکنید به حرفه شما مرتبط است شروع به تبادل لینک کنید.
26.شغل شما خسته کننده است؟چطور انرا سرگرم کننده تر کنید:
چه کاری می توانیدانجام دهید تا شغلتان خسته کننده بنظر نرسد؟ آیا واقعا می توانید نقاشی خانه هارا سرگرم کننده بکنید؟
اگر شما موضوعی با یک مفهوم در واقع خسته کننده داریدپس احتمالا نمی توانید کاری کنید.اما معمولا، راه هایی برای ایجاد محتوای حداقل سرگرم کننده وجود دارد.Brian Deanمطالعه ای عالی ودقیق در این باره انجام داد.Mike Bonadio، که یک سازمان سئو اینترنتی واقع در نیویورک را اداره می کند،یک ارباب رجوع داشت که در کنترل اشکال خسته کننده کار می کرد.
بهرحال،اویک اینفوگرافیک با کیفیت روی یک موضوع مهیج ساخت:چگونه اشکالات میتوانند به شما دردفع آفات باغ کمک کنند؟این اینفوگرافیک توسط چند وبلاگ برجسته منتشر شد:
باغبانی یک حرفه مربوط به کنترل آفات است (درست همانطور که در بخش قبلی گفته شد).
اما مایک باایجاد محتوای سرگرم کننده آن را یک گام به جلو برد.
اشکالات نباید سرگرم کننده شوند،اما او با تمرکز بر مزایایی که اشکالات بدست میاید،آن را سرگرم کننده کرده است.شماهم می توانید این کار را در هر مکانی با تمرکز بر مزایای هیجان انگیز ان انجام دهید.
به عنوان مثال، آیا شما driveways(راه ماشین رو) درست میکنید؟خب،ابتدا ممکن است خسته کننده به نظربرسد،اما اگر متن خودرااینطور بنویسید:
•چند گالن بتونه لازم دارم تا بتوانم راه ورودی ماشین برای خانه ی لئوناردو دی کاپریو بسازم
•اگر راه ورودی شمارا اشتباه ساختم هزینه انرا می پردازم:مقایسه هزینه واقعی سنگفرش راه ورودی.
حتما نباید چیزهایی که مینویسید حقیقت داشته باشدپس همچنان بکارتان ادامه دهید.قسمت های خسته کننده را به عنصر مهم داستان تبدیل کنید، اما موضوع اصلی این نیست.
بهتر است به موضوع اصلی برگردیم،مطالعات چطور انجام شد؟پس از اینکه مایک باسایت هایی که به شغل او مرتبط بود روبرو شد،توانست بیش از 60 دامنه ارجاع و صدها لینک دریافت کند: سپس او در مدت کوتاهی بیش از 2،100 نمایش از ترافیک ارجاع را دریافت کرد.
سایت ارباب رجوع او هنوز رتبه 4 رابرای اصطلاح “دافع حشرات نیویورک سیتی”در دست دارد.
آیا میتوانید حرفه ی خودرا برای مشتریانتان جذاب جلوه دهید؟این کار دشواری است و نیاز به تفکردارد،بنابراین اجازه بدهیدمثال دیگری بنویسم: Blendtec
کار اصلی شرکتBlendtecفروش مخلوط کن است.
مطمئنا مخلوط کن یک محصول سکسی نیست با این حال، ممکن است از سری ویدیوها “آیااین ترکیب میشود؟” را شنیده باشید.
در این فیلم ها، انواع اشیاء را مثل iphon، چسب های قدرتمند و حتی استخوان ها را برای پاسخ به این سؤال در مخلوط کن میاندازند: “آیا این ترکیب می شود؟”
امروزه ویدیو های انها میلیون ها نفر بیننده دارد . مهمتر از همه،این فیلم هادفعات زیادی به اشتراک گذاشته میشوندو این ویدیو ها به وب سایت Blendtec لینک می شوند و این امر باعث می شود که آنها ازواژه های مختلف مرتبط با Blender استفاده کنند.
27.لینک های گوناگون بسازید:
تعداد زیادی از انواع لینک های مختلف از قبیل لینک های رول وبلاگ، لینک های صفحه اصلی، لینک های پست های وبلاگ، لینک های راهنما، لینک های آموزشی، لینک های پاورقی و غیره وجود دارند که میتوانید انهارا بگیرید.سئوها تمایل دارند به جای هر یک از این لینک ها،یک لینک جامع داشته باشید.
اگر می خواهید رتبه خودرا بالا ببرید،نباید فقط بر روی یک نوع لینک مانند لینک های راهنما تمرکز کنید.در عوض، شما نیازدارید که برای سایت خود لینک هایی از وبلاگ ها،راهنما هاو گاهی لینکهایی از صفحات دیگرسایتها درست کنید.فقط مطمئن شویدلینک هایی که میسازید مرتبط باسایت باشد زیرا لینکهایی بیشترین تأثیر را دارند که بیشتر باموضوع سایت مرتبط باشد.
به عنوان مثال،من با Quick Sprout، سایت های مختلفی را برای خود پیوند می دهم. در اینجا یک مثال از یک لینک سایت خبری، یک نوار لینک از وبلاگ های محبوب، یک لینک از پست وبلاگ و یک لینک از یک وب سایت آموزشی است که همه با سایت من مرتبط هستند.تنوع لینک هایی که در سایت من قرار میگیرند،تا حدودی بیش از 50٪
ترافیک ماهانه سایت از گوگل را تشکیل می دهند.
28.تنظیمات Google Business را راه اندازی کنید:
سئو محلی مهم است، به خصوص اگر تجارتتان مربوط به آجر و ملات است.اگردر این جنبه از سئو جستجو کرده باشید،حتما مایلید که چند دقیقه وقت صرف کنید و یک حساب کاربری را در Google Business بسازید.
در این بخش میتوانید اطلاعات مربوط به تجارتتان را ویرایش کنید،اطلاعات تماس را بررسی کنید،تصاویررا اضافه کنید،برسایت بررسی و نظارت داشته باشیدوغیره…
این سیستم برای شمادر مقایسه با رقبائی که قادر به سرمایه گذاری در این منبع قدرتمند نیستند، مزیت های فراوانی دارد.
29.فرصت پیداکردن لینک در BuzzSumo:
شما می توانید از همان روندبرای BuzzSumoهم استفاده کنید.فقط عبارت مورد نظرخود را واردو جستجو کنید بعد یک لیست از نتایج را دریافت خواهید کرد.
در اینجاانتخاب من”بازاریابی محتوا”است:
از آنجا، بر روی “مشاهده سهامداران”کلیک کنید و سپس هر مقاله ای که علاقه مند هستید راانتخاب کنید.
بعد از ان یک لیست از افرادی که این نوع مقاله را به اشتراک گذاشته اند مشاهده خواهید کرد. اینها همه می توانند افراد بالقوه ای باشند که شما ممکن است بخواهید با انهارابطه برقرار کنید، اینکاردرنهایت می تواندبه فرصت هایی برای ساخت لینک /وبلاگ مهمان تبدیل شود.
30.یک پست استاندارد را به یک پست طولانی تبدیل کنید:
من نمیخواهم با بیان واضحات به هوش شما توهین کنم، اما واقعیت همین است که مطالب طولانی برای رتبه بندی بهتر است، مثلا یک پست معمولی 500 کلمه ای.شما قبلا این موضوع را می دانستیداما یک ترفند کوچک وجود دارد که شما می توانید با محتوای کم انجام دهید.یک پست کوتاه، زیر 1000 کلمه پیداکنید.این متن بسیار خوب است، اما هرگزپتانسیل کامل را ندارد.
سپس محتویات بیشتری مثل نقشه ها، نمودارها، تصاویر و غیره را به متن اضافه کنید فقط30 دقیقه طول می کشد تابتوانید ان متن را به یک متن جالب تبدیل کنید.
31.وارد Google News شوید:
مقالات خبری توسط گوگل در دو SERPs – SERP تا مورد استفاده شما و بخش اخبار قرار بگیرد. ممکن است به عنوان یک منبع ترافیک بهGoogle News نگاه نکنید،امابهتراست به نظر من توجه کنید،این یک منبع ترافیک خوب است.
به اسکرین شات زیر نگاه کنید:
برای ورود به Google news نیاز به پشتکار، گزارش صادقانه، مقالات پیشرفته و به روز رسانی منظم است.اگر شما واجد این شرایط هستید و می خواهید وب سایت خود را در Google news SERP نشان دهید،کارهای زیر را باید انجام دهید:
1. بخش “اخبار” را در وبلاگ یا سایت خود قرار دهیدو انرا بطور منظم به روز رسانی کنید. (هر روز یک یا دو پست خبری کافیست).
2.محتوای معتبر، منحصر به فرد، اصلی و جالب و به موقع را منتشر کنید.برای جستجو، Google Alert برای کلمات کلیدی خود تنظیم کنید.
3. مقالات اطلاعاتی مانندراهنمایی ها واجد شرایط پست کردن نیستند.هر پست باید حاوی خبر باشد.
4. محتوا را جمع بندی نکنید.
5. هر مقاله خبری که مینویسید باید معتبر باشد.
6.زیر هر پست باید مشخصات نویسنده نوشته شده باشد، این مشخصات شامل اطلاعات تماس و لینک پروفایل شبکه های اجتماعی می باشد.
7. قبل از راه اندازی بخش اخبارسایت خود، دستورالعمل های گوگل را بخوانید.
8. باید یک حساب کاربری برای پرداخت در Google ایجاد کنید تا یک شریک برای Google News شوید،چون نمیتوانید با حساب کاربری رایگان وارد شوید.بهترین کار این است که برای یک حساب Google Apps email ثبت نام کنید، در هرماه حداقل 5 دلار قابل استفاده است (https://apps.google.com/pricing.html).
9.در نهایت به عنوان شریک Google News ثبتنام کنید و پس ازایجاد محتوای قابل توجهی (حداقل 50 صفحه) کارتان را شروع کنید.
بله،ان رافرایندی آهسته می خوانند، اما میلیون ها دلار ارزش دارد!
32.در حرفه ی خود به یک متخصص تبدیل شوید: گمان میکنید که اینکار فرایندی طولانی داشته باشد، درست است؟ اما آنقدرها هم که فکر میکنید سخت نیست.می توانید ترافیک وب سایت خود را بامعروف شدن نام تجاریتان افزایش دهید.
من حدود یک دهه را برای رشد نام تجاری خود صرف کردم.پس از آن، از نام تجاری ام برای افزایش ترافیک سایت استفاده کردم که همین کار منجر به بالا رفتن سرمایه و ایجاد تجارت چندین میلیون دلاری شد.شماهم می توانید همین کار را بکنید.
دانش خودرا به اشتراک بگذاریدو به دیگران کمک کنید اما اسرار تجارت خود را در اختیار کسی قرار ندهید.
ابتدا،در سایت های Q & A مانند Quora، Yahoo Answers و WikiHow ثبتنام کنید. به گروه های LinkedIn بپیوندید وسعی کنید به سایت هایی که با کار شما مرتبط هستند و می توانند از نوشته ها یا ورودی مهمان شما استفاده کنند،دسترسی داشته باشید.به سوالات کاربران پاسخ دهید و به انها کمک کنید.تجارت یا لینک های وب سایت خود راتوسعه ندهید.اگر جواب های شما مفید باشد، کاربران شروع به درخواست کمک از شما خواهند کردهنگامی که درخواستهای کمک را میبینید، وقت آن است که کار خودرا شروع کنید(البته،این بهترین راه است). از اینجا به بعد، هنگامی که به مردم کمک میکنید،لینک سایت یا مقاله ی خودرا نیز باانها به اشتراک بگذارید.
دنبال کنندگان ومرور کننده ها لینک شما را دنبال خواهند کرد و ترافیک سایت شما چند برابر خواهد شد. Yahoo Answers ، LinkedIn و Quora با لینک اشنا هستند، اما WikiHow دارای یک سیاست امنیتی سختگیرانه است، پس مراقب باشید.درهر کاری که انجام می دهید،مبادی اداب باشید و اطلاعات مفید و واقعی را بنویسید.
33.تحت تاثیرقراردادن اینفلوئنسرها(سلبریتی ها):
ممكن است شنیده باشید كه بازاریابی تأثیرگذار مرده است،اما من می توانم تضمین كنم كه اگر یک اینفلوئنسر لینک پست شما را تبلیغ کند،ترافیک و دنبال کنندگان شما افزایش میابند.امروزه، شما نمی توانید اشکارا با یک سلبریتی ملاقات کنیدو ازاوبخواهید تا سایت شما را تبلیغ کند. چرا؟چون از لحظه ای که سلبریتی اولین خط را می خواند، میفهمد که چه میخواهید.
صادقانه بگویم، این یک نقطه تحول است. سلبریتی ها هر ماه صدها درخواست تبلیغی دریافت می کنند. شما باید روی سلبریتی تأثیر بگذارید و به او انگیزه دهید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارد.من با یک مثال به شما میگویم که چطور میتوانید اینکار را انجام دهید.
فرض کنید که من “مد مردان” را به عنوان عبارت کلیدی خود انتخاب کرده ام و عبارت”وبلاگ های برتر در زمینه ی مد مردانه” رادر گوگل سرچ میکنم نتایج فراوان و اساسی وجود دارد:
از یکی از وبلاگهای برتر بازدیدمیکنم ومتوجه میشوم که ان وبلاگ را کریستوفر هوگان تاسیس کرده و متعلق به اوست.سپس از صفحه توییتر کریستوفر هوگان بازدید میکنم. به نظر می رسد که او اغلب توییت می کند و در فصول مختلف برخی از توییت هایش در مورد مد و لباس رسمی است (او3300 طرفدار دارد کمی کم است،امادر داستان عیبی ندارد). این به من یک ایده داد که میتواند روی بسیاری از سلبریتی ها(بافالوورهای زیاد)جواب بدهد.
کارهایی که می خواهم بعدا انجام دهم:
• تحقیق در مورد سایر وبلاگ های برتر.بهتر است بدانید که وبلاگ نویسان هزاران دنبال کننده در توییتر یا فیس بوک دارند.
•خواندن پست/توییت انها.مصاحبه های آنلاینشان را دنبال کنید تا بدانید چه چیزی به انها انگیزه می دهد.
•بر اساس تحقیق من، یک مقاله (یا ویدئو یا اینفوگرافیک) بسازید. اگر می خواستم بر کریستوفر هوگان تاثیر بگذارم، می توانستم یک اینفوگرافیک بسازم یا مقاله ای درمورد مد رسمی مردان برای تابستان بنویسم. من مواردی را که محتوایم در فروشگاه آنلاین است راذخیره می کنم. میتوانم عنوان مقاله خودرا “مد رسمی مردان برای تابستان با الهام از طرح های کریستوفر هوگان” (و یا برخی از طراحان دیگر)بگذارم.
• پس از آن به او توییت یا پستی در صفحه فیسبوک باید بفرستم. اگر به او درخواست میدهم (به این دلیل است که من زمان زیادی را صرف کرده ام تا اورا تحت تاثیر قرار دهم)، او توییت یا پست مرابه اشتراک می گذارد.این باعث می شود که من به ترافیکی که مد نظرم بود دست پیداکنم.
• حتی اگر او توییت مرا پاسخ ندهد،متوجه میشوم که محتوای کارم خوب نبوده.
آنچه به شما گفتم یک مثال است و این فقط نوک کوه یخی است که به شما نشان دادم شما باید از خلاقیت خود برای ایجاد محتوای پیشرفته تر و آموزنده برای پیشرفت تجارتتان استفاده کنید.
همچنین میوانیدازابزارهای دیگرمثل Followerwonk یا Buzzsumo برای پیدا کردن سلبریتی ها استفاده کنید وتکنیک مشابه را بکار بگیرید.
34. ابزارهای شکست خورده ی بازاریابی محتوا: این روزها وب سایت های یک جانبه چه لینک هایی میگیرند؟ بازاریابی محتوا،خوب است؟ و اگر چه این تنظیم شده است،اما به این معنا نیست که بهترین شکل ساخت لینک همین است.من متوجه شده ام که عرضه کردن ابزارهای رایگان در بازار باعث ایجاد لینک های بیشتر و بالارفتن ترافیک درهرلحظه می شود. به عبارت دیگر، سرمایه گذاری بهتر از بازاریابی محتوا است.
با انتشار ابزار رایگان در Quick Sprout،توانستم به نتایج خوبی دست پیداکنم این نتایج شامل:
•بازدید صفحاتم توسط بازدید کننده از 1.8 به 2.35 افزایش یافت.
•ضریب بازگشت از 74٪ به 63٪ کاهش یافت.
• وقتم در سایت از 2 دقیقه و 10 ثانیه به3 دقیقه و10 ثانیه افزایش یافت.
•تعداد بازدید کنندگان ثابتم افزایش یافت.
بهترین راهکاراین است که ابزارهای رایگان راعرضه کنیدتاهزاران نفربازدیدکننده و لینک برای شما به ارمغان بیاورد ،ساخت این ابزارها بسیار آسان است و تقاضاهم برای انهابالاست. بهترین روش عرضه ی خدمات این است که ببینید کدام شرکت ها در فضای کاری شما بسیار خوب عمل می کنند.
نتیجه گیری
بهینه سازی موتور جستجویک فرایند زودگذر نیست و به تدریج ازبین میرود.چیزی که وبسایت شما نیاز دارداین است که روی زمان حال و آینده ی بهترتمرکز کنید.اگرتا به حال فقط روی سئو تمرکز کرده اید،یعنی کمی از راه را پشت سر گذاشته اید، ولی قطعا برای اجرای استراتژی که من در موردش صحبت کردم دیر نیست.
دستپاچه نشوید،ابتدا با کارهای کم و کوچک شروع کنید وکم کم کارخودرا گسترش دهید.
روی نتایج خود نظارت کنید و ترافیک و رتبه بندی سئو خودرا چک کنیداینکار به تایید اعتبار استراتژی سئو شما کمک خواهد کرد.
به زودی،می توانید راه خود را برای کسب نتایج بالا در گوگل پیدا کنید.چه کسی می داند، ممکن است روزی بتوانید سایت شماره یک گوگل شوید.
دیدگاهتان را بنویسید